1500 Combi DeLuxe case closed

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Hioin lopunkin vasemman helman sekä etukaaren ja mustamaalasin kapinetta niiltä osin.
Helmapelti on perin lujaa laatua ollakseen kuitenkin alkuperäinen, vain sen molemmissa päissä olevat saumat on nyt jouduttu hitsaamaan. Hankasin helman peltikirkkaaksi niistä kohdin, missä maalipinta oli konkreettisesti rikki ja se lähti kokonaan. Helmassa on ainakin kahta eri vihreää, kun auto on joskus ylimaalattu ja sitten joku on vielä vetänyt jonkun mustan siihen päälle. Musta maali lähti kyllä kaikki, mutta alimmainen vihreä oli monin paikoin perin kovassa joten en viitsinyt hioa aivan kaikkea maalia pois, karhentelin vain terässudilla ja lopuksi vielä hiekkapaperilla ennen pesua ja maalausta.
Oikealla puolella sain vain etukaaren hiottua, sitten harjasta alkoi loppua teräslangat (niitä olikin jo housunlahkeet ja käsivarret täynnään, osa hiuksissakin) ja urakka jäi siltä osin siihen. Maali päälle ja erätaukoa ensi viikolle.
Olen nyt törsännyt projektiin kaksi teräsharjaa ja vähän toista pullollista mineraalitärpättiä maalattavien alueiden ja pensselin pesuun. Tosin siitä ensimmäisestä sudista kulutin viimeiset karvat hioessani hiluxin vetokoukkua. Ferrexiä ei ole mennyt vielä puolta puteliakaan, vaikka sen vetokoukunkin maalasin kahteen kertaan.

Nostin välillä superinkin konepeltiä ja katselin olisiko siellä jotain vikoja tahi puutteita. Nestehiä oli ihan kotitarpeiksi, mutta patteri oli reippaasti hapettunut vähän joka puolelta. Akunkenkien kiristysmutterit olivat puurosta sen verran pehmenneet, että tarvitsin pihdit. Harjasin akunkengät ja -navat sekä akkutelineen mömmöstä puhtaaksi ja huuhdoin paskat vedellä maahan. Itse akkumulaatin pesin myös puhtaaksi ja kiikutin sen vielä yöksi lataukseen. Virtaa siinä on kyllä aina riittänyt ja laturikin lataa täysiä, mutta eipähän kunnon hidasvaraus silloin tällöin pahaksikaan ole. :wink:
Etsiskelin vielä vähän parempia akunkenkiä, mutta kun en irrallisia löytänyt, niin tyydyin tonkimaan purkuruuvilootasta muljaantuneiden mutskujen tilalle paremmat.
Viimeksi muokannut Jusu, 30.11.2008 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

anti-tuninkia...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Alkoi tympiä tuo superin ruma ja ruttuinen teinituninkiverkkomaski joten koetin askarrella siihen jonkin paremman tekeleen jostain perkeleen kanarianlintuhäkistä saamatta aikaan yhtään sen parempaa tulosta. :roll:
Viskasin verkot ja ritilät lopulta menemään ja ruuvasin aukkoon 2105:n maskin. Se oli sellaisenaan edelleen vähän ruma, kun konepellin etureuna on niin korkea ja saranat törötti rumasti sieltä välistä.
Rajasin maskin alta ja konepellistä loputkin kromimaskin normaalisti peittämät alueet teipillä ja keskisuomalaisella ja suihkautin ne spraylla mustaksi. Nyt saranoitakaan ei enää niin huomaa ja kauempaa katsottuna se näyttää jo enemmän orkkis-2107:lta mustalla maskilla.
Nyt ei tartte aina pysäköidessään ajaa nokkaa pusikkoon tai seinää vasten. :wink:
Viimeksi muokannut Jusu, 2.5.2006 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Sain DeLuxen oikeankin helman läpikäydyksi, suti kului taas loppuun. Mitään hitsattavaa siinä ei juuri nyt ole. Helmapelti on lujaa laatua eikä etupään saumakaan ole hapertunut kuten vasemmalla. Takapäähän on paikka tehty viime vuonna. Lattiassa on vanha paikka, putsailin sen saumoja ja vetelin maalia sinnekin.

Vaihdoin superiin tankin kun alkoi se bensankäry ottaa päähän (kirjaimellisesti). Tankin päältä oli hapertunut melkein irti se huohotin/korvausilma/whatever-letkun liitoputki ja bensahuurut pukkasivat takapaksiin ja sitäkautta koko kärryyn. Möträsin siihen aiemmin nöölin jostain ikivanhasta tiivistemökötistä, mutta se ei kauaa jaksanut, vaikka sen piti kestää bensaa.
Kaataessani bensat vanhasta tankista uuteen mittasin menovedet ja valo sammui n. 6 litran jälkeen. Kiero mittari näyttää puolta tankkia kun gasoliinia on n. 10 litraa. :roll:

Takapaksi oli täynnään maantiepölyä. Siivosin sen ja laitoin varapyörän alle suikaleen vaahtomuovia, kun sieltä puuttuu se kumitulppa. Muitakin kanavia pölylle taitaa tosin olla, mutta tuo reikä oli ainakin ilmeinen.
Rassasin pölyä täynnä olleet takavalotkin irti ja pesin ne kaikilta osin puhtaiksi. Katsellessani sitä ruosteista ja kahdella eri sinisellä tuhrittua peräpeiliä minuun iski tuninkipiru ja rassattuani kilvenkin irti möträsin sen ferrexillä mustaksi. :twisted: Putsatut valot ja kiiltävä kilpi kiinni ja johan tuli bueno. :D
Varsinkin kun maalasin jo viime viikolla takaluukun tyyppikylttiin uudet "kromit" emalimaalilla. :wink:
Viimeksi muokannut Jusu, 2.5.2006 20:06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

On muuten todella hyvän näköinen toi musta perä! :D

Tosin ei kannata valkosta/beigeä ladaa tuunata noin, näyttänee melko rumalta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Starttasin tuota kombirojektiakin välillä, se on seisonut tuossa sijoillaan toista kuukautta ja sen alla kasvoi sen verran heinää että päätin niittää hieman.
Ajelin vähän tuossa edetakaisin ja jarruttelin ja tunnustelin vehkeen toimintaa. Kaikki toimii, mutta tunkkaiseksi auto on tuossa seisoessaan muuttunut, vaikka lasit on sentin raollaan, enempää ei ole viitsinyt pitää ettei sada sisään.
Täytyy purkaa vähän sisustustakin ja katsella mitä sen alle kuuluu, viime vuonna matto olikin hetken irti. Lattiamatto ja penkit olisi tarkoitus vaihtaa mustiin, mutta minulla ei ole kelvollista mustaa karvamattoa. Penkit on jo tuolla ruiskukombissa odottamassa, homehtuvat sinne nekin perkeleet.

Purin ne pukintekeleetkin toistaiseksi pois, täytyy tehdä joku tukevampi patentti sitten myöhemmin. Täytyy koettaa korvata tuo heinikko jollain rompoolilla, ei remottipaikalla tartte mitään piharatamoa viljellä.
Suunnitteilla on kyllä kunnon asennuspukki tuonne yhdelle penkalle, mutta siihen tarttis käydä vohkimassa muutama vanha ratapölkky ja jotkut ajosillat.
Hitsausvehkeetkin on hankintalistalla, mutta kun tämä on tämmöistä low-budjet-tyyppistä harrastusta ja rempatkin on tehtävä pihalla niin täytyy vähän laskeskella minkälaisia varusteita tälle työmaalle kannattaa ostaa... :roll:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ladasta loppui kantavuus kun lastasin takaloosteriin muutaman akun. Tai oikeastaan niitä oli kolmetoista. :roll:
Tarkoituksena oli kiikuttaa ne huomenna jäteasemalle, mutta eihän tuolla mihinkään voi ajaa. Täytyy lainata isän Hiluxia. :lol:
Olipas hengettömät jouset. Huomasin tosin jo keväällä kun roudasin kierroksen renkaita, ettei tuosta ole rahdin ajoon. Vetokuulaan tuskin auttaa ripustaa yhtään mitään. :roll:

Toissapäivänä piti ehtiä parista sprinteristä ohi ja mittari käväisi 160 kohdalla. Mittari valehtelee jotain 15 km/h, mutta tarpeeksi siinä oli silti vauhtia. Meteliä olikin sitten jo enemmän kuin tarpeeksi...


Edit: Ei noiden jousien varmaan kuulukaan kantaa yli kahtasataa kiloa jotka on kaikki taka-akselin takapuolella... :roll: :oops:
Viimeksi muokannut Jusu, 30.3.2006 18:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tänään sitten viimein tuli ilmat pihalle yhdestä noista renkaanpaskoista joita olen loppuunajanut. Ainoa rengas, jossa oli lain vaatima urasyvyys koko kulutuspinnan leveydeltä, tyhjeni kaverin pihaan. Olin ollut pysähdyksissä jo hetken kun se alkoi suhista ja vajaan minuutin päästä se oli tyhjä.
Saatuani varapyörän alle rupesin tutkimaan mistä niistä miljoonista halkeamista tai pykimistä se vuotaa. Vanteen reunaa kiertävä hulppea halkeama ei ihme kyllä vuotanut, syypää oli TURBOGRIP-tekstin G.
Vaihtoon koko kierros, eturenkaatkin on ulkoreunastaan niin sileät ettei sitä kehdannut pysäköidä renkaat vinossa. :oops:

Kotona ruuvasin kombin alta nypityt insaturbot ja vexlasin ne superiin. Tarkistin samalla jurisevat etupyörien laakerit. Vasempaan on ilmeisesti päässyt vettä kun vaseliini oli niin ruosteensekaista. Möträsin niihin lisää rasvaa niin paljon kun sain menemään ja kiristelin laakerit varovasti sopivan välyksellisiksi.
Kävin vielä tarkistamassa ilmat huoltsikalla ja tasasin paineet. Työkalusarjaan kuuluva painemittari näytti samaa kuin letkussa ollut mittari. Ajoin siitä ilmaletkulta sitten läheiseen parkkiruutuun odottelemaan kaveria ja sillä matkalla vasempaan eturenkaaseen eksyi jostain ruuvi. Kaveri sanoi heti tultuaan että sulla on ruuvi renkaassa pystyssä. :shock: Teräväkärkinen peltiruuvi oli osunut palan päälle ja painunut onneksi vain millin verran. Vahinkoa ei ehtinyt tulla. :roll:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Iskin kynteni taas pitkästä aikaa tuohon hieman halvaannuksissa olleeseen kombirojektiin.
Vasemmassa takasivussa oli sitä pakkelia hieman joten kirves heilumaan ja tällainen jäi. Irti lähti verkkoa, uretaania ja riskisti pakkelia. Onpa ollut leipuri. :shock:
Täytyypä lähteä metsästämään MIGiä...


1300Super mönkii vielä ihan mukavasti. Kartaanista kuuluu kilahdus joka kerta liikkeelle lähdettäessä. Kaverikin päivitteli että kohta tippuu ristikko mutta kun kävin sitä riuhtomassa niin se mihinkään vielä ole putoamassa. Kilisköön minkä kilisee, perässä sitä väljää kuitenkin enemmän on. :roll:
Ei se vielä mihinkään hajoa, kun sattuneesta maailmantaloudellisesta syystä tulee ajeltua normaaliakin rauhallisemmin. Laskeskelin että alle kahdeksalla litralla mennään jos ei lujaa mennä. Yli sataa en ole juurikaan ajellut, rekatkin jätän ohittamatta niin voin sillä varjolla jurnuttaa hitaammin vetämättä itse koko jonoa. :wink:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Olen pakerrellut iltapuhteina tuonne tallinrähjään ajosillat ratapölkyistä ja lankuista Ladan talvisäilytystä silmälläpitäen. Eihän se kaksinen rakennelma ole, mutta ajaa asiansa. Koska maalattia viettää perälle päin, ramppien päässä on tilaa tehdä jotain pientä remppaa alustaankin. Ahdas ja pimeä tuo loukko kylläkin on, eikä sitä taatusti saa lämpöiseksi, mutta on se ainakin kuiva ja sen verran hyvin tuuletettu etteivät ovet tahdo pysyä tuulisella säällä kiinni. :roll:

Pesin DeLuxesta syksyn lehtien jättämiä jälkiä ja ajoin sen sitten paikalleen. Kattoon jäi vielä pinttyneitä koivunlehdenkuvia, vaikka jynssäsin sitä tovin raa'alla pinelinellä. Täytyy pestä koko paska jollain tärpätillä ensi keväänä ennenkuin lääpöstän pintaan jonkun halvan maalin.
Takaluukun tiiviste vuoti entiseen malliinsa runsaasti vettä sisälle, joten revin sen helevettiin. Täytyy ostaa metritavarana uutta tiivistettä. Irroittelen myöhemmin koko luukun sekä myöskin ukset että saan fiksattua ne fiksusti. Sisustan vaihtoakin on hyvä tehdä tuolla suojassa, täytyy hakea toiset penkit talteen tuolta varaosaroskasta ja hankkia jostain musta matto.

Superinrähjäänkin olisi kohta vaihdettava kai öljyt, mittari on pyörinyt mitä sattuu jotain toistakymmentätuhatta puolen vuoden aikana. Tulpatkin voisi kai vaihtaa, takaluukussa on sedän antamat vähän ajetut biltematulpat. Hyväänköiset ne kyllä vielä oli, kun mittailin jokin aika sitten puristukset. Joka pytyssä oli noin 11,5-12 kiloa.
Poweriakin on niin ettei uskalla kaikkea käyttääkään, ettei jokin osa voimansiirrosta paukahda. :mrgreen: Talveksi olisi kyllä ehkä syytä vaihtaa perä, tai ainakin rassata tuolta ehjä valmiiksi irti jos se leviää. Ruikkelista voisi kaivaa sen 3,9:n sinne, saisi vähän inhimillisemmän välityksen maantieajoon.
Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Vaihdoin superinrähjään öljyt ja filtterin, paikkasin vuotavan huohotinletkun ilmastointiteipillä ja virittelin imuilman esilämmitykseen putkistoa muista romuista kaivelemista tötteröistä.
Pakkasnesteen kestävyyttäkin koitin mitata, mutta mokoma kohomittari antoi mitä lukemia sattui, tosin nestekin on mitä sattuu.
Nestettä on taas alkanut hiljalleen kadota, nyt kun olen alkanut käyttää lämppäriä, ilmeisesti joko hana tai jokin siitä vesipumpulle menevistä liitoksistä vuotaa hieman. Kesällä hävikkiä ei ollut nimeksikään koska hana oli kiinni.
Hypistelin venttiiliä ajon jälkeen löytääkseni kosteutta mutta oli vain polttaa näppini. Matoistakaan ei märkyyttä löytynyt, tosin hyvin pieni vuoto voi haihtua yksin tein kuumasta venttiilistä, mutta silloinhan sen pitäisi näkyä jatkuvana huurteena ikkunoissa.
Joku ihmeviritys siellä venttiilin seudulla kyllä on, täytyy joskus tempaista hanskaloota veke että näkee mitä sinne on tehty. Tuommoinen puolen paisarin hävikki kuukaudessa ei kyllä aiheuta konkurssia eikä tarvitse sitten koko vesiä uusia kun vaihtuvat omia aikojaan. :wink:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Koetin tuossa säätää romuni valoja. Kirkkaat ne on kyllä kuin mitkäkin, mutta pihassa kuvion laskua mittaillessa totesin että alakanttiin näyttävät.
Kävin säätöruuviloihin käsiksi, vasenta sain hieman nostetuksi, oikeaa en mihinkään. Säätöruuvi kiertyi pohjaan ja takaisin mutta ei tuntunut tapaavan heijastimeen. Sivusäätö ei sekään kääntänyt heijastinta ja sisäsäädön himmeli on paskana sekin.
Otin umpion takakopan irti ja kolistelin heijastinta sieltä käsin. Melkein irrallaanhan se siellä heiluu, siinä vieterissä on sentään vielä kiinni ja sain rusikoitua sen semmoiseen asentoon että näyttää osapuilleen siihen mihin pitääkin. Johonkin kuoppaan töräyttäessä se tietenkin kolahtaa sijoiltaan, jollei sitten irtoa koko umpio, kun tuntui heiluvan paikassaan... :roll:
Purkamaanhan tuota woihan wanha wihtahousu umpilaatikkoa ei pääse, jotta saisi heijastimen kunnolla kiinni, joten olkoon siinä.
Romu mikä romu. Nappiksessa on sentään jämpti säätö, pystyy korjaamaankin ja siihen voi ostaa halvalla hyvät umpiot jos vanhat on huonot.

Jäähdytysnestekin alkoi pysyä pöntössään, kun vaihdoin paisarin pohjaan tulevan letkun klemmarinpaskan kunnolliseen. Hanaa tarkemmin tirkistellessäni löysin siihen taakiin hitsatun pitkän M6 pultin josta käsin sen voi vääntää täysin kiinni. Kojetaulun nihkeästä hantaakista hanan täydellinen sulkeminen täytyy suorittaa sellaista väkivaltaa käyttäen, että koko kojetaulu on vaarassa jäädä käsiin. :roll:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kartanoladan akku olikin hyytynyt seisoessaan sen verran ettei jaksanut starttia veivata joten otin veivin ja veivasin itse.
Ajoin sen sitten tallista katokseen ja laitoin konepellin paikalleen ja patterin lataukseen. Olkoon nyt siellä kun tarvitsen tallia korvikeautoprojektiini.

Käyttörytö saapi seisoa toistaiseksi lumisateessa, ja joutaa sitten johonkin loppusijoitukseen jahka saan sen korvikeauton kilpien väliin.
Välillä tuntuu kuin tuo romu purkuisi kesken ajon. Varsinkin nyt liukkaalla kun jompikumpi pyörä lyö joutavaa, niin voimansiirrosta kuuluu kaikenlaista älämölöä. Ruovittamista saisi kyllä kuriin lusikoimalla jotain painolastia takaloosteriin, mutta kun lähestulkoon kaikki alustan osat ovat paskoja niin rotisko on kuormattuna melkoisen epävakaa ajettava.
Pakoputkikin on alkanut surista jostain etupäästä. Vuotakoon, kunhan pysyy paikoillaan.
Lämppärin puhallin päästää välillä aika eläimellisen rääkäisyn, kun sen laittaa kylmiltään päälle. Meinasin ajaa mutkasta pellolle kun se pääsi yllättämään.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lämppärin fööni koki sitten viimein toissapäivänä tuskallisen kuoleman ja laite yritti päästää vielä hätäviestiä savumerkein.
Eilisen päivää ajelin ilman ilmanvaihtoa ja kottero meinasi Jämsän markkinaruuhkassa huurtua tukkoon. Maantiellä ajopaine piti lasin jotenkin auki.

Tänä aamuna aloin sitten rempoa rämmälettä esiin kojetaulun alta ja lämppärin kotelon irrottelemisessa meni varmaan tunti, sillä joku taliaivo oli tiivistänyt sivuikkunoille menevät ilmakanavat kotelon sivuihin jollain woihan wanha wihtahousu silikoniliimalla ja ilmastointiteipillä, ilmeisesti varmistaakseen ettei kanavat vuoda.
Syy laitteen eläköitymiseenkin selvisi. Kapistus on joskus vaihdettu, oli uuden näköinen, mutta propelli oli kai laitettu paikalleen jotenkin huonosti kun se oli ottanut kiinni kehäänsä (mistä rallatus) ja lopunviimein hirttänyt koko paskan kiinni, miksi se sitten työnsi savut silmille. Propelin siivet oli halkeilleet ja vehje tuli osissa ulos kun sitä irrotin. Sain vehkeen vielä pyörimään kun akulla kokeilin mutta käryää se silti.

Laitoin tilalle purkamani 2105:n puhaltimen ja kasailin vimpaimen. Lämmityskanavat sain paikalleen kotelon sivuihin ihan omilla kiinnityskynsillään, kun rassasin ne tiivistemötjätit välistä. Kanavat eivät jääneet edes vuotamaan, joten sen tiivistemassan funktio jäi epäselväksi. Läppien käyttötaakit puuttuivat kotelon sisältä, joten nyt ne kaikki ovat auki ja ilmaa tulee sekä tuulilasille että sivulaseille.
Ajomukavuuskin parani huomattavasti kun puhallin on paljon hiljaisempi ja kaikki alustan resonanssit ja pakoputken vuoto kuuluu sisälle selvemmin.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lämppäri meni uudelleen remonttiin kun paikalleen laittamani puhallin kirkui entiseen malliin, joten purin ja rasvasin laitteen. Rusikoin kapineen toistamiseen paikalleen ja nyt se ei enää kitise eikä kilju.
Radion johdot sain riuhdottua siinä urakassa jotensakin oikosulkuun ja pelkäsin jo särkeneen uskollisen nuppi X nappi -philipsini kokonaan, mutta vain kaiuttimien johdot menivät toimintakelvottomiksi. Viskasin takalattialle ikivanhan stereoämyrin meteliä pitämään ja vedin sille uuden johdon.

Käsijarrukin antautui yllättäen kun pysäköin rotiskoa rinteeseen, etummainen vaijeri on lähes poikki siitä rissan kohdalta ja se venyi nykäistessä ylimittaan sekä purkui sykkyräksi. Täytyy tonkia jostain moinen vaijeripätkä. Irtonainen kahva löytyi kyllä mutta vaijeri roikkunee kiinni akselissa joka makaa hangessa pajupuskassa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Käyttöautoksi kasailemani ilmainen Corolla sai tänään uudet kiiltävät kilvet ja reilut 15kk leiman eli silläpä siirtelen itseäni toistaiseksi.
Tästä samaisesta syystä superinrähjä, eli tuo paikasta toiseen rytisten sinkoileva sininen salamani saa julmasti potkut pitkäaikaisesta virastaan jokapäiväisenä käyttöautona.
Täytyypi raplata vielä nuo hyvät talvirattaat alta poies ja pukata se johonkin rakoon odottamaan mahdollista loppusijoitusta.

Nappiskombi taasen pääsi pressukatoksesta takaisin projektista vapautuneeseen talliin jatkamaan talviuniaan. Sitä ennen kuuntelin hetken sen moottorin vienoa raksutusta ja rallatusta sekä ruuvasin pihassa ympyrää voimakkaasti jarrutellen että jarrujen ja alustan osat saavat hieman liikuntaa eivätkä jumiudu.
Vastaa Viestiin