ladasta jäykempi
ladasta jäykempi
olis tarkotus tehä larpasta jonkun verran jäykempi. olisko ideoita eli ootteko laittanu jonkun muun vehkeen jousia ja miten paljon joutuu modifioimaan? ja 2105 vm-95 olis kyseessä. on aika letkeen oloinen ajella ja aattelin kysästä että olisko joku jo tehny tällästa.
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Tuli taas alustaa paranneltua, iskareina on jo viimekesästä ollu bilsteinit.

Uusi jousi on mercedes w123 300d jousesta lyhennetty. Ei tarvinnu enää jousipuristimia, muttei silti heilu tilassaan kun keula on ylhäällä.

Jäykkyydestä kertoo jotain se että vaikka jousi on vapaalta mitaltaan paljon lyhyempi niin keula ei juurikaan madaltunu.

Uusi jousi on mercedes w123 300d jousesta lyhennetty. Ei tarvinnu enää jousipuristimia, muttei silti heilu tilassaan kun keula on ylhäällä.

Jäykkyydestä kertoo jotain se että vaikka jousi on vapaalta mitaltaan paljon lyhyempi niin keula ei juurikaan madaltunu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
ÖÖ miten sen huomaat että perä on löysä???
Radalla ajelin kaverin ruiskukonversiolla ja siinä on edessä jäytkät vieterit ja takana vakiot. Iskarit nyt tietenkin pitää olla jäytkät jos hyvän haluaa ja tuossa onkin ralliautosta jääneet bilsteinit ympärinsä.
Mutta ajettavuus tuolla on todella hyvä kertaakaan ei lähtenyt pelkästään toinen pyörä suttaamaan vaan mutkissa veto päällä sisäkurvin etutassu ilmassa mentiin, tai näin ainakin väitettiin.
Vielä tähänpäivään mennessä en ole ajoltaan noin hyvää ladaa assulla vienyt...
Radalla ajelin kaverin ruiskukonversiolla ja siinä on edessä jäytkät vieterit ja takana vakiot. Iskarit nyt tietenkin pitää olla jäytkät jos hyvän haluaa ja tuossa onkin ralliautosta jääneet bilsteinit ympärinsä.
Mutta ajettavuus tuolla on todella hyvä kertaakaan ei lähtenyt pelkästään toinen pyörä suttaamaan vaan mutkissa veto päällä sisäkurvin etutassu ilmassa mentiin, tai näin ainakin väitettiin.
Vielä tähänpäivään mennessä en ole ajoltaan noin hyvää ladaa assulla vienyt...
Joo samaa mieltä perä tuntuu bilsteineillä jopa turhankin jämäkältä, ei siis hytky eikä nytky mihinkään. Keula on mielestäni sopiva mutta soralla ei tee mieli enää ajella lujaa.
Iskarien tehtävähän on estää auton pomppiminen ja muu äkilliset liikkeet, jousilla ja vakaajilla estetään kallistelu. Jos takapäätä jousitukseltaan jäykistää niin kaarteissa pyrkii sisempi pyörä nousemaan ja ei silloin tuu ajosta mitään.
Iskarien tehtävähän on estää auton pomppiminen ja muu äkilliset liikkeet, jousilla ja vakaajilla estetään kallistelu. Jos takapäätä jousitukseltaan jäykistää niin kaarteissa pyrkii sisempi pyörä nousemaan ja ei silloin tuu ajosta mitään.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Sama mielipuoli täältä eli eteen jäykemmät jouset ja taakke vakiot ja sitten kunnolliset iskarit
Tulee ihan sairaan hyvä ajaa
Vauhtia ei huomaa ja perä ei irtoa. Normikäyttöön noita iskareita täytynee vetää hieman löysemmälle jottei soralla mene ihan poikittain koko aikaa
Ahvenistolla siis 2 min aikoja n. 15.5 kg / hv suhteella (-91 2105 1500 katti), etupäässä 124 mersun std etujouset pätkittynä ja takana vakiot + iskareina säädettävät spaxit, renkaina 175 14"... omasta mielestä ei huono
Fiattifoorumille oli linkitetty tollanen juttu ahvenistosta ->
http://tak.tky.hut.fi/Motorsport/Ahvenisto/ahvenist.htm



Ahvenistolla siis 2 min aikoja n. 15.5 kg / hv suhteella (-91 2105 1500 katti), etupäässä 124 mersun std etujouset pätkittynä ja takana vakiot + iskareina säädettävät spaxit, renkaina 175 14"... omasta mielestä ei huono

Fiattifoorumille oli linkitetty tollanen juttu ahvenistosta ->
http://tak.tky.hut.fi/Motorsport/Ahvenisto/ahvenist.htm
124/2101 practical beauty
Noista säädettävistä spakseistahan oli jonkun aikaa sitten täälä foorumiilla puhe. En itte kerenny mukaan siihen kimppa osto porukkaan mutta kertokaahan kuinka kävi? Arpatin puheiden mukaa taitaa olla aika hyvät? Onks ne teillä joka nurkassa vai vaan takana? Minkä hintasia ne on ja mistä niitä saa ostaa? Tarvis toi alusta päivittää kunhan saan tehokkaamman koneen nokalle 

Siperia opettaa...