Öljynpainemittari

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
BAeMk51A

Öljynpainemittari

Viesti Kirjoittaja BAeMk51A »

Eka kerta kun kirjoitan. Eli Lada oli 1700i -96 olen suunnitellut öljynpainemittain laittamista siihen. Mistä olisi paras ottaa tieto mittarille?
Onko suodattimen jalassa paikkaa johon saisi anturin ruuvattua? Mistäs se ottaa öljynpaineen oikeasti. Ja sitten kumpi kannattaisi laittaa mekaaninen(paineletku mittarille) vai sähköinen mittari?
Kiitos
Jankos

Paine

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kannattaisin alkuperäisen mittarin hommaamista. Ollut vanhemmissa nelilamppuisissa ja seiskoissakin. Kannattaisi ehkä etsiä sellanen seiskan mittaristo missä on öp-mittasri ja laittaa sen eco-mittarin tilalle.

Alkuperäínen anturi tulee öp-katkaisijan väliin jalalla:
http://www.autodealer.ru/acat-online/right.php?6_31

anturi: 2103-3810300-01
jalka: 2103-3810610
kiinityspultti: 2103-3810310
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mutta eikös ne alkuperäiset mittarit näytä mitä sattuu?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jankos

Aijaa

No mistä lähtien?

Kyllä mulla ainakin on pelannut ihan ok kaikissa mitä olen käyttänyt ja en ihan äkkiä muista oudosti näyttävää nähnyt.

Kunnon öljyillä paineet nousee kierroksilla 4-5 ja tyhjäkäynnilla näyttää lähes nollaa niinkuin se oikeasti onkin.
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Heh, mulla ainakin alkuperäinen mittari näyttää Nivassa tyhjäkäynnillä miinus 0,5 ja sitten maksimissaan 3,5 kiloa, mikä on Ladan korjausmanuaalin mukaan minimi. Että se siitä tarkkuudesta.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos

mittari

Koitappas nestehukka joskus mitä se mittari näyttää kun laitat sen anturin johdon maahan suoraan?

Sehän on armeijan vanha vehje eli toikin voi olla ihan miten sattuu ;)
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mut eikös se öljynpaine ole 3,5-4,5 jollain vähän korkeammalla kierrosluvulla, tyhjäkäynnin kierroksilla vähemmän saattaen jopa varovaloa vilautella?
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kyllä se aika matalalla pysyy. Viisari siis ei liiku juurikaan. Mutta sehän on noin mittari. Ja kaikki on hyvin kuhan ei valo ala palamaan. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jankos

Anturi

Nyt muuten muistin että anturi multa meni kerran rikki. Mutta syynä oli vuotanut kansipahvi ja öljyn sekaan mennyt vesi mikä oli mennyt anturiin ja hajoitti anturin totaalisesti. Yleensä se vika taitaa siellä anturissa olla.
hessu

anturi

Viesti Kirjoittaja hessu »

Kyllä se yleensä on siitä anturista kiinni,mullakin mittari nousee ekan kerran kun kierroksia on yli 3500... ja maadoittamalla anturin piuhan,menee mittari pohjille niinkuin pitääkin =) On vaan uusi anturi yllättävän kallis,ollakseen ladan varaosa :( Silti mekaanisesti toimiva kunnollinen mittari on vaihtoehtona parempi kuin sähköinen,mutta taas saa laittaa ekuja tiskiin jos hyvän haluaa :wink:
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mekaaninen on kyllä tosiaan se ainoa "lahjomaton", joka ei näyttele omiaan. Sähköinen öljynpainemittari tuppaa näyttelemään useammin sähköjärjestelmän vikoja, mitä voitelun :lol: (liiottelin nyt kuitenkin)
Noissa mekaanisissakin on välillä joitakin järjettömiä ratkaisuja, esim. mulla oli joskus sellainen mittari, missä oli sinne letkun alkupäähän laitettu sellainen kuristin, jossa oli ihan neulan pieni reikä. Tarkoitti tietysti sitä, että mittarin neula ei kovin nopeisiin paineen notkahduksiin reagoinut.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

NesteHukka kirjoitti:Mekaaninen on kyllä tosiaan se ainoa "lahjomaton", joka ei näyttele omiaan. Sähköinen öljynpainemittari tuppaa näyttelemään useammin sähköjärjestelmän vikoja, mitä voitelun :lol: (liiottelin nyt kuitenkin)
Noissa mekaanisissakin on välillä joitakin järjettömiä ratkaisuja, esim. mulla oli joskus sellainen mittari, missä oli sinne letkun alkupäähän laitettu sellainen kuristin, jossa oli ihan neulan pieni reikä. Tarkoitti tietysti sitä, että mittarin neula ei kovin nopeisiin paineen notkahduksiin reagoinut.
Mun Honkkarista ostama mekaaninen mittari päästi öljyt mittariin. Onneksi huomattiin, ennen kuin suihkusi kintuille! :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin