Öljynpainemittari
Öljynpainemittari
Eka kerta kun kirjoitan. Eli Lada oli 1700i -96 olen suunnitellut öljynpainemittain laittamista siihen. Mistä olisi paras ottaa tieto mittarille?
Onko suodattimen jalassa paikkaa johon saisi anturin ruuvattua? Mistäs se ottaa öljynpaineen oikeasti. Ja sitten kumpi kannattaisi laittaa mekaaninen(paineletku mittarille) vai sähköinen mittari?
Kiitos
Onko suodattimen jalassa paikkaa johon saisi anturin ruuvattua? Mistäs se ottaa öljynpaineen oikeasti. Ja sitten kumpi kannattaisi laittaa mekaaninen(paineletku mittarille) vai sähköinen mittari?
Kiitos
Paine
Kannattaisin alkuperäisen mittarin hommaamista. Ollut vanhemmissa nelilamppuisissa ja seiskoissakin. Kannattaisi ehkä etsiä sellanen seiskan mittaristo missä on öp-mittasri ja laittaa sen eco-mittarin tilalle.
Alkuperäínen anturi tulee öp-katkaisijan väliin jalalla:
http://www.autodealer.ru/acat-online/right.php?6_31
anturi: 2103-3810300-01
jalka: 2103-3810610
kiinityspultti: 2103-3810310
Alkuperäínen anturi tulee öp-katkaisijan väliin jalalla:
http://www.autodealer.ru/acat-online/right.php?6_31
anturi: 2103-3810300-01
jalka: 2103-3810610
kiinityspultti: 2103-3810310
Aijaa
No mistä lähtien?
Kyllä mulla ainakin on pelannut ihan ok kaikissa mitä olen käyttänyt ja en ihan äkkiä muista oudosti näyttävää nähnyt.
Kunnon öljyillä paineet nousee kierroksilla 4-5 ja tyhjäkäynnilla näyttää lähes nollaa niinkuin se oikeasti onkin.
Kyllä mulla ainakin on pelannut ihan ok kaikissa mitä olen käyttänyt ja en ihan äkkiä muista oudosti näyttävää nähnyt.
Kunnon öljyillä paineet nousee kierroksilla 4-5 ja tyhjäkäynnilla näyttää lähes nollaa niinkuin se oikeasti onkin.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
mut eikös se öljynpaine ole 3,5-4,5 jollain vähän korkeammalla kierrosluvulla, tyhjäkäynnin kierroksilla vähemmän saattaen jopa varovaloa vilautella?
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä se aika matalalla pysyy. Viisari siis ei liiku juurikaan. Mutta sehän on noin mittari. Ja kaikki on hyvin kuhan ei valo ala palamaan. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
anturi
Kyllä se yleensä on siitä anturista kiinni,mullakin mittari nousee ekan kerran kun kierroksia on yli 3500... ja maadoittamalla anturin piuhan,menee mittari pohjille niinkuin pitääkin =) On vaan uusi anturi yllättävän kallis,ollakseen ladan varaosa
Silti mekaanisesti toimiva kunnollinen mittari on vaihtoehtona parempi kuin sähköinen,mutta taas saa laittaa ekuja tiskiin jos hyvän haluaa 


- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Mekaaninen on kyllä tosiaan se ainoa "lahjomaton", joka ei näyttele omiaan. Sähköinen öljynpainemittari tuppaa näyttelemään useammin sähköjärjestelmän vikoja, mitä voitelun
(liiottelin nyt kuitenkin)
Noissa mekaanisissakin on välillä joitakin järjettömiä ratkaisuja, esim. mulla oli joskus sellainen mittari, missä oli sinne letkun alkupäähän laitettu sellainen kuristin, jossa oli ihan neulan pieni reikä. Tarkoitti tietysti sitä, että mittarin neula ei kovin nopeisiin paineen notkahduksiin reagoinut.

Noissa mekaanisissakin on välillä joitakin järjettömiä ratkaisuja, esim. mulla oli joskus sellainen mittari, missä oli sinne letkun alkupäähän laitettu sellainen kuristin, jossa oli ihan neulan pieni reikä. Tarkoitti tietysti sitä, että mittarin neula ei kovin nopeisiin paineen notkahduksiin reagoinut.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Mun Honkkarista ostama mekaaninen mittari päästi öljyt mittariin. Onneksi huomattiin, ennen kuin suihkusi kintuille!NesteHukka kirjoitti:Mekaaninen on kyllä tosiaan se ainoa "lahjomaton", joka ei näyttele omiaan. Sähköinen öljynpainemittari tuppaa näyttelemään useammin sähköjärjestelmän vikoja, mitä voitelun(liiottelin nyt kuitenkin)
Noissa mekaanisissakin on välillä joitakin järjettömiä ratkaisuja, esim. mulla oli joskus sellainen mittari, missä oli sinne letkun alkupäähän laitettu sellainen kuristin, jossa oli ihan neulan pieni reikä. Tarkoitti tietysti sitä, että mittarin neula ei kovin nopeisiin paineen notkahduksiin reagoinut.

Reippaina käymme rekkain alle 
