1200 korvauskaasutin?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Liepuska

1200 korvauskaasutin?

Viesti Kirjoittaja Liepuska »

Mistä autosta sopii kaasutin suoraan Ladan 1200 koneeseen? Ei mitään virivirikaasareita, vaan joku "jokaiselta romikselta löytyvä", edullinen versio.
Adapterillahan menis varmaan melkein mikä tahansa, mutta mikä menee suoraan?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ainakin bmw 316 iältään noin 1978 kaasari sopii, jossain 80 luvun alus vaihtu siihen sähköohjattuun johon ei kannata sekaantua. Ja onhan noita sopivia Joku Mazdan alipainehirviökin sopii ja jopa toimii. oikeastaan kaikki joissa on kiinnitys 46x93 (muistinko oikein?)

edit: ilmeisesti ooppelit ja volkkarit voi lisätä listaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Ja foortit.

Ostin Free Technicsistä käytetyn (vm 90) Weber DGV 32/36 (26 & 27 sisäkurkuilla), noiden hinnat oli haarukassa 50 - 180 ja uudet vissiin jotain enemmän en muista summaa. Kaveri osti sellaisen paremman eli sovituskäytössä olleen tohon 180 euroon, ite maksoin vähän enemmän käytetystä sen 50 eur. Tollanen kaasari vissiin Fortin 2000 koneissa alunperin ja mulla se tulee 1500 latuskaan :twisted:
124/2101 practical beauty
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Onkos tuossa voortin kaasarissa vivustot sillai päin, että menee sen puolesta heittämällä? Mirren kaasarissa on se ongelma, että siinä kaasu aukeaa juurikin päinvastaiseen suuntaan mitä ladan kaasarissa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Se aukeaako kaasari oikeaan suuntaan on kiinni ladatakin. osassa kaasuvivusto on kaasarin etupuolella jolloin kaasari pitää aueta juuri päin vastoin. Mulla on axtekki väärin päin imusarjassa eli siis kaasuvivusto tulee nykyään takaa kyllä sen vivuston silti sai toimimaan hieman taittelin vipuja ja känsin sen kulmavivun nurinpäin.

Eikös foortin reikäjako ole pienempi ainakin osassa foorteja. saahan ne tosin viilattua.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Liepuska

Viesti Kirjoittaja Liepuska »

Elämäni ensimmäinen Lada saapuu tontille ensi viikolla, joten kaasarin etsintään on kuitenkin aikaa. Leima pitää hakea ensin, sen jälkeen katsellaan jos vaihtais vaikka ton kaasarin.
Vastaa Viestiin