ladan oikea vfts kone

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Vaijeri ilman muuta..... Mielellään tuplana... :shock:
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.
Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ladaraider kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.
Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.
saisko jonkulaista kuvaa tuosta vivusto virityksestä ?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Palatakseni aiheeseen....., mulla oli itellä aikoinaan siviilivehkeessä tuollainen 296asteinen nokka (nosto n.11mm) malli AE86, joka oli ollu yhdessä VFTS:ssä kiinni ja pakko sanoa ettei sillä kyllä mitään huipputehoja oteta... Vakio venoilla, 40mm lortoilla ja marteliuksen "lelu" pakosarjalla saatiin takapyörille muistaakseni n.90hp... :oops: :shock: :shock:

Venäläistä nokkaa kannattaa haeskella...., voin yrittää kysyä tolta meidän "päämekatsulta" jos se sattuis tietämään, mistä helpoiten löytyis..
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

saisko jonkulaista kuvaa tuosta vivusto virityksestä ?[/quote]

Pistän kuvia sulle s-postilla kun käyn tallilla napsimassa niitä.
Jotain näkyy tuolla galleriassakin meitin sivuilla. 8)
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

joop, Tässä yksi kuva, ja tässä toinen kun painan kaasun pohjaan.
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kaasuvaijerimuutos olisi muuten kaikista helpoin tehdä 1,7 ruiskun polkimella. Siinä kun on vakiona jo varppi, niin siihen helpointa väkerrellä.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

kiitoksia kuvista täytyy kokeilla väsätä vivustoo ens viikolla... jossain vaiheessa olis meininki muutaa vaijerille.(heti kun rikastuu)
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

mickey-69 kirjoitti:Mattilan Kapa vaikuttaa Tervakoskella...., mm. aikanaan tehny Kuukan Escoon kannet..., ja velipojan eli Saken kiihdytyspyöriin... Sillä on joku paja siellä Tervakoskella....., kunpa muistaisin sen nimen.. :roll: :roll:
Lienee sama Mattila kuka teki mun mopoon kannen. Teoreettiseksi virtaukseksi saatiin 11 millin nostolla 230 heppaa joten jälki on varmaankin erinomaista mutta aikaakin operaatioon kului 13kk :shock: Ei siis kannata kovin kireällä aikataululla puuhaan lähteä...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ladaraider kirjoitti:joop, Tässä yksi kuva, ja tässä toinen kun painan kaasun pohjaan.
muuten hyvä idea tuo vivusto mutta ei toimi kun mulla on imusarja vähän erilainen... eli vielä ideoita kaivaitaan, tänää tohkeilin jonkun aikaa mutta mitään hyvää opputulosta en saanut aikaan. pitäs kait ruveta harkitsemaan vaijeria
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

kuinkas näille ralli kuskeille kävi tuolla vilppulassa ??
Muutaman ladan lähdön näin kolmos pätkällä (joutu varikko hommiin niin ei päässy katselee )
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no saihan siihen järkevänkin vivuston aikaseks... nyt vaan rupes hirvittään että paljonko se noilla 40mm lortoilla vie katukäytössä ainetta ??
taitaa jäädä opiskelijan tuloilla enempi harraste autoks mitä ulkoiluttaa kauniina päivänä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

larbatzi kirjoitti:kuinkas näille ralli kuskeille kävi tuolla vilppulassa ??
Muutaman ladan lähdön näin kolmos pätkällä (joutu varikko hommiin niin ei päässy katselee )
Tuolla Vilppulan-ralli nimikkeen alla on juttua rallista. 8)
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

ladaraider kirjoitti:Hömm, kaikki "tietäjät" ovat taas sanoneet tuosta minun pakosarjasta että se on liian väljä. Tiedä häntä sitten.. osaisittekos sanoa sitten mikä se on se "hyvä nokka" näin rallikäyttöön? eli ei kuitenkaan mitään ratanokkaa olisi tarkoitus tehdä joka ei toimi alle 8k rpm, vaan kompromissi siltä väliltä jolla pystyisi ajamaan. tällä hetkellä tuon kannen pitäisi olla hyvin virtaava, virtauspenkissä on käytetty ym, väittivät hyväksi, kiinni vakioventtiliit tosin, kun olen kuullut juttua että isommat eivät tahdo kestää. Puristussuhde pitäisi olla siellä reilun 11:ta paikkeilla. Nokka-akseli on 294 asteinen muistaakseni, nostoja sun muita ei nyt voi muistaa, mutta kuitenkin aika lievä nokka. Penkissä käytettiin ja tulokseksi tuli 93hp takapyöristä. Tämä oli pienoinen pettymys kun kanteen oli kuitenkin työtä ja valuuttaakin hieman upotettu, johtuneeko sitten tuosta lievästä nokasta. Kone kyllä vääntää erittäin hyvin alhaalta asti mutta viimeinen piikki puuttuu. eli lienee nokan etsintä edessä.

edit. en siis havittele noita teidän 180hp:n lukemia, mutta "hieman" enemmän olisi kiva saada.
Noniin, nostelempa tätä vanhaa topikkia ylös. Elikkäs nyt on nokka-akseli vaihdettu jyrkempään ja käytetty tehopenkissä. Tulokseksi tuli 125hp takapyöristä @ 6500Rpm, ei minusta mitenkään huonosti pelkällä nokan vaihdolla :). Kiitoksia vaan ladakerhon väelle, oikeassa olitte että nokka oli liian tukkoinen. Kyllä nyt kelpaa ensitalven jäitä odotella.
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Niin pienestä se on joskus kiinni,hyvä että löytyi heposia helposti lisää.
Taitaa olla aikalailla erimmoinen ajettava nyt?? 8)
Ton heppamäärän lisäyksen huomaa jo persuksissa :lol: :lol:
Vastaa Viestiin