
ladan oikea vfts kone
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
saisko jonkulaista kuvaa tuosta vivusto virityksestä ?ladaraider kirjoitti:Meillä on tuo Ladan oma systeemi hieman muokattuna kiinni, elikkäs se vivusto joka on venttiilikopassa kiinni. Ennen oli vaijerilla mutta ongelmana oli liian laajaa kaasun liike, eli kaasupoljin piti olla taivaissa että sai kurkut täysin auki.Team perseauki racing kirjoitti:asiasta kolmanteen... minkälaisia kaasu vivustoja ootte tehny tuplille, vai pitääkö muuttaa vaijerille ?
Selvä, kiitoksia, pitänee vaihtaa tuo kahden tuuman putkeen.Jankos kirjoitti:Joo ihan hyvältä tuo alkupää näyttää mutta ei tuo tuollasta kuristinta tarvii väliin kun kone on muutettu isommaksi. Eli 2" putkea alusta loppuun.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Palatakseni aiheeseen....., mulla oli itellä aikoinaan siviilivehkeessä tuollainen 296asteinen nokka (nosto n.11mm) malli AE86, joka oli ollu yhdessä VFTS:ssä kiinni ja pakko sanoa ettei sillä kyllä mitään huipputehoja oteta... Vakio venoilla, 40mm lortoilla ja marteliuksen "lelu" pakosarjalla saatiin takapyörille muistaakseni n.90hp...
Venäläistä nokkaa kannattaa haeskella...., voin yrittää kysyä tolta meidän "päämekatsulta" jos se sattuis tietämään, mistä helpoiten löytyis..



Venäläistä nokkaa kannattaa haeskella...., voin yrittää kysyä tolta meidän "päämekatsulta" jos se sattuis tietämään, mistä helpoiten löytyis..
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
saisko jonkulaista kuvaa tuosta vivusto virityksestä ?[/quote]
Pistän kuvia sulle s-postilla kun käyn tallilla napsimassa niitä.
Jotain näkyy tuolla galleriassakin meitin sivuilla.
Pistän kuvia sulle s-postilla kun käyn tallilla napsimassa niitä.
Jotain näkyy tuolla galleriassakin meitin sivuilla.

http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Lienee sama Mattila kuka teki mun mopoon kannen. Teoreettiseksi virtaukseksi saatiin 11 millin nostolla 230 heppaa joten jälki on varmaankin erinomaista mutta aikaakin operaatioon kului 13kkmickey-69 kirjoitti:Mattilan Kapa vaikuttaa Tervakoskella...., mm. aikanaan tehny Kuukan Escoon kannet..., ja velipojan eli Saken kiihdytyspyöriin... Sillä on joku paja siellä Tervakoskella....., kunpa muistaisin sen nimen..![]()

- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Tuolla Vilppulan-ralli nimikkeen alla on juttua rallista.larbatzi kirjoitti:kuinkas näille ralli kuskeille kävi tuolla vilppulassa ??
Muutaman ladan lähdön näin kolmos pätkällä (joutu varikko hommiin niin ei päässy katselee )

http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
Noniin, nostelempa tätä vanhaa topikkia ylös. Elikkäs nyt on nokka-akseli vaihdettu jyrkempään ja käytetty tehopenkissä. Tulokseksi tuli 125hp takapyöristä @ 6500Rpm, ei minusta mitenkään huonosti pelkällä nokan vaihdollaladaraider kirjoitti:Hömm, kaikki "tietäjät" ovat taas sanoneet tuosta minun pakosarjasta että se on liian väljä. Tiedä häntä sitten.. osaisittekos sanoa sitten mikä se on se "hyvä nokka" näin rallikäyttöön? eli ei kuitenkaan mitään ratanokkaa olisi tarkoitus tehdä joka ei toimi alle 8k rpm, vaan kompromissi siltä väliltä jolla pystyisi ajamaan. tällä hetkellä tuon kannen pitäisi olla hyvin virtaava, virtauspenkissä on käytetty ym, väittivät hyväksi, kiinni vakioventtiliit tosin, kun olen kuullut juttua että isommat eivät tahdo kestää. Puristussuhde pitäisi olla siellä reilun 11:ta paikkeilla. Nokka-akseli on 294 asteinen muistaakseni, nostoja sun muita ei nyt voi muistaa, mutta kuitenkin aika lievä nokka. Penkissä käytettiin ja tulokseksi tuli 93hp takapyöristä. Tämä oli pienoinen pettymys kun kanteen oli kuitenkin työtä ja valuuttaakin hieman upotettu, johtuneeko sitten tuosta lievästä nokasta. Kone kyllä vääntää erittäin hyvin alhaalta asti mutta viimeinen piikki puuttuu. eli lienee nokan etsintä edessä.
edit. en siis havittele noita teidän 180hp:n lukemia, mutta "hieman" enemmän olisi kiva saada.

-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Niin pienestä se on joskus kiinni,hyvä että löytyi heposia helposti lisää.
Taitaa olla aikalailla erimmoinen ajettava nyt??
Ton heppamäärän lisäyksen huomaa jo persuksissa

Taitaa olla aikalailla erimmoinen ajettava nyt??

Ton heppamäärän lisäyksen huomaa jo persuksissa


http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r