2.0 tc Laittomasti Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: hm

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:No Mossesta oli jotain Bregaden haaveiden suuntaisia versioita, mutta eipä tainnut auttaa kun on koko tehdas nyt kyykähtänyt

http://www.azlk.ru/model/duet1/duet1.html

http://www.azlk.ru/model/duet2/duet2.html

olis Ladan, Mossen ja Rellun konetta tietääkseni joku V6:kin
Rellu....hyyyyyyi! :( Helvetissä insinöörit on ranskalaisia. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mut jos toi Rellun moottori menee Mosseen johon laitetaan myös Ladan moottori, niin kaippa se menee heittäen sitten Ladaankin?
RYSSA

viude

Viesti Kirjoittaja RYSSA »

:shock:jos laittaa fiiun laatikon niin laittaa matalemmat ja jäykemmät koneen kumityynyt sit laatikon takatuen ja pohjan väliin puslat niin saa konetta ja laatikkoa alemmas ja kallistettua vähän taaksepäin(ei paljon muuten nokka kotelon takapää osuu rintapeltiin)sitten kepin kohdalle pieni koroke.fiiun laatikoissa startti voi olla kuskin tai apukuskin puolella.2.0 tc ladan laatikolla(yläpulttien väliin joutuu tekemään loven)ladan vauhtipyörällä pultin reikiä isommaksi,kannattaa kokeilla konetta.laatikkoa ja starttia toisiinsa tallin lattialla minulla kävi niin että startti ei käynyt kohdalleen koska koneen lohkossa oli kyhmy ja eikun rälläköimään konehuoneeseen.kannattaa kokeilla sitä katsastusta että sanoo koneen olevan 1.6 tc tai 1.8 tc tai vaihtaa koneen katsastuksen jälkeen.
mulla poliisi joskus kävi pellin alla kolmesti peräkkäin kattoon konetta eikä tajunnu mitään,1.6tc ilman jakohihnan suojusta ja ilmanputsaria kunnon puusilmä!!!
suutari

Viesti Kirjoittaja suutari »

ja vielä alkuperäiseen aiheeseen et miksei putkittas tai porais 1.6 lohkoa ja heittäs sinne pyörimään 1.8L kompuran ;)...sais aika halvalla 2.0L padan. Kestäsköhän tuo? Paljoko lie venäjällä uusi kompura, männät,kiertokanget 1.8L koneeseen? tai 1.5/6L kompura ja männät?
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Hmm, joku lasikuitu/ikkunalasifirma tekis ladisteille palveluksen jos alkais valmistamaan ladaan kaksovisarjaa. Siis tyyliin pidemmät ovet, uus kylkipalkki, pienempi takaikkuna ja takaseinät... hmm

Ois fike, photoshoppaisko joku?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

suutari kirjoitti:ja vielä alkuperäiseen aiheeseen et miksei putkittas tai porais 1.6 lohkoa ja heittäs sinne pyörimään 1.8L kompuran ;)...sais aika halvalla 2.0L padan. Kestäsköhän tuo? Paljoko lie venäjällä uusi kompura, männät,kiertokanget 1.8L koneeseen? tai 1.5/6L kompura ja männät?
Nyt alkoi kiinnostaa...
Onko 1.8 lohko yhtä korkea mitä 1.6, eli tuo on toteutettavissa?
Millä männillä?
Poraus toisi lisätilaa palotilojen muotoilulle, olisi isommista venoistakin enemmän hyötyä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

1800

Viesti Kirjoittaja Jankos »

1,8 kone on mun käsittäkseni 1,7 kone missä on 4mm pidempi iskuinen kampura ja 4mm lyhyemmät veivit.

En pitäisi sitä kovin järkevänä kun on jo pirun huono veivisuhde (1,57:1).

Siis:
Mäntä 82
Isku 84
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: 1800

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jankos kirjoitti:1,8 kone on mun käsittäkseni 1,7 kone missä on 4mm pidempi iskuinen kampura ja 4mm lyhyemmät veivit.

En pitäisi sitä kovin järkevänä kun on jo pirun huono veivisuhde (1,57:1).

Siis:
Mäntä 82
Isku 84
Entäs jos käyttäisi matalampia mäntiä, ja normaalipituisia veivejä?
1600:ssahan jää mäntä muutenkin 1,5mm lohkon alapuolelle, joten jos tuossa 1,7 koneessa ei ole kuin männän halkaisijaa kasvatettu, niin silloinhan mäntä tulisi vain 0,5mm lohkon yläpuolelle ihan vakiomännilläkin?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Veivit

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Veivit ei tietenkään ole kuin 2mm lyhyemmät, ajatusvirhe. :oops:

Kyllä sen voi ihan tuohon vakiolohkoon tehdäkin joo. Vakiomäntää muotoilee palotilan mukaiseksi reunoilta.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Veivit

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jankos kirjoitti:Veivit ei tietenkään ole kuin 2mm lyhyemmät, ajatusvirhe. :oops:

Kyllä sen voi ihan tuohon vakiolohkoon tehdäkin joo. Vakiomäntää muotoilee palotilan mukaiseksi reunoilta.
Täytyy tässä ihan kysyä offtopic, että satutko sinäkin olemaan muusikko, kun on tuollainen signature? :)
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Muusikko?

Viesti Kirjoittaja Jankos »

No en muusikko(joskus oon jonkun soittimen nähnyt), mutta tuohon rallinajoon sitä sovellan...
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Muusikko?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jankos kirjoitti:No en muusikko(joskus oon jonkun soittimen nähnyt), mutta tuohon rallinajoon sitä sovellan...
No se sopii kyllä siihenkin! :)
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

2.0 tc ladaan

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Ladan laatikko käy suoraan fiatin koneeseen mutta ladan vauhtipyörä ei käy suoraan fiatin koneeseen pitää porata kiinnitysreiät 12mm:ksi fiatin 2.0 on todellakin korkeampi kuin 1.6 tc verrattavissa ladan 1.2 ja 1.5 korkeuteen eli voisi luulla että katsastuksessa ei eroa huomaa, mutta katsastusmiehet vaativat nykyään lähes aina MOOTTORIN TYYPPINUMERON JA MUUT TUNNISTUSTIEDOT JA EDELLISEN AUTON REKISTERINUMERON MISTÄ VAIHDETTU KONE ON OTETTU. En suosittele et lähdet kokeilemaan lähtee meinaan autostas kilvet jos huomaa eron!!!
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ite kanssa tullut jonkun verran noitten TC-ladojen kanssa pelattua, tällä hetkellä ajossa yksi 1800 TC:llä ja tutkiskelen projektia josta luultavasti saisi tehtyä LAILLISEN 2l TC-ladan. Eli koppa muutoskatsastettu aikoja sitten 1600 turbolle ja sitä kautta otteessa tehoja on. Jos saisi noi paperi-asiat selviteltyä niin moinen voisi olla kilpien välissä ensi kesänä :twisted: Jos joku on terkemmin perehtynyt aikaisemmin muutoskatsastettujen autojen uudelleen muutoskatsastukseen niin kaikki vinkit olisi ihan tarpeen...
nipa

Viesti Kirjoittaja nipa »

olisin kiinostunut ladan t papereista jos olet myymässä ko ladaa niin soittele 0405553449
Vastaa Viestiin