olis Ladan, Mossen ja Rellun konetta tietääkseni joku V6:kin
Rellu....hyyyyyyi! Helvetissä insinöörit on ranskalaisia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
:shock:jos laittaa fiiun laatikon niin laittaa matalemmat ja jäykemmät koneen kumityynyt sit laatikon takatuen ja pohjan väliin puslat niin saa konetta ja laatikkoa alemmas ja kallistettua vähän taaksepäin(ei paljon muuten nokka kotelon takapää osuu rintapeltiin)sitten kepin kohdalle pieni koroke.fiiun laatikoissa startti voi olla kuskin tai apukuskin puolella.2.0 tc ladan laatikolla(yläpulttien väliin joutuu tekemään loven)ladan vauhtipyörällä pultin reikiä isommaksi,kannattaa kokeilla konetta.laatikkoa ja starttia toisiinsa tallin lattialla minulla kävi niin että startti ei käynyt kohdalleen koska koneen lohkossa oli kyhmy ja eikun rälläköimään konehuoneeseen.kannattaa kokeilla sitä katsastusta että sanoo koneen olevan 1.6 tc tai 1.8 tc tai vaihtaa koneen katsastuksen jälkeen.
mulla poliisi joskus kävi pellin alla kolmesti peräkkäin kattoon konetta eikä tajunnu mitään,1.6tc ilman jakohihnan suojusta ja ilmanputsaria kunnon puusilmä!!!
ja vielä alkuperäiseen aiheeseen et miksei putkittas tai porais 1.6 lohkoa ja heittäs sinne pyörimään 1.8L kompuran ...sais aika halvalla 2.0L padan. Kestäsköhän tuo? Paljoko lie venäjällä uusi kompura, männät,kiertokanget 1.8L koneeseen? tai 1.5/6L kompura ja männät?
Hmm, joku lasikuitu/ikkunalasifirma tekis ladisteille palveluksen jos alkais valmistamaan ladaan kaksovisarjaa. Siis tyyliin pidemmät ovet, uus kylkipalkki, pienempi takaikkuna ja takaseinät... hmm
suutari kirjoitti:ja vielä alkuperäiseen aiheeseen et miksei putkittas tai porais 1.6 lohkoa ja heittäs sinne pyörimään 1.8L kompuran ...sais aika halvalla 2.0L padan. Kestäsköhän tuo? Paljoko lie venäjällä uusi kompura, männät,kiertokanget 1.8L koneeseen? tai 1.5/6L kompura ja männät?
Nyt alkoi kiinnostaa...
Onko 1.8 lohko yhtä korkea mitä 1.6, eli tuo on toteutettavissa?
Millä männillä?
Poraus toisi lisätilaa palotilojen muotoilulle, olisi isommista venoistakin enemmän hyötyä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos kirjoitti:1,8 kone on mun käsittäkseni 1,7 kone missä on 4mm pidempi iskuinen kampura ja 4mm lyhyemmät veivit.
En pitäisi sitä kovin järkevänä kun on jo pirun huono veivisuhde (1,57:1).
Siis:
Mäntä 82
Isku 84
Entäs jos käyttäisi matalampia mäntiä, ja normaalipituisia veivejä?
1600:ssahan jää mäntä muutenkin 1,5mm lohkon alapuolelle, joten jos tuossa 1,7 koneessa ei ole kuin männän halkaisijaa kasvatettu, niin silloinhan mäntä tulisi vain 0,5mm lohkon yläpuolelle ihan vakiomännilläkin?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Ladan laatikko käy suoraan fiatin koneeseen mutta ladan vauhtipyörä ei käy suoraan fiatin koneeseen pitää porata kiinnitysreiät 12mm:ksi fiatin 2.0 on todellakin korkeampi kuin 1.6 tc verrattavissa ladan 1.2 ja 1.5 korkeuteen eli voisi luulla että katsastuksessa ei eroa huomaa, mutta katsastusmiehet vaativat nykyään lähes aina MOOTTORIN TYYPPINUMERON JA MUUT TUNNISTUSTIEDOT JA EDELLISEN AUTON REKISTERINUMERON MISTÄ VAIHDETTU KONE ON OTETTU. En suosittele et lähdet kokeilemaan lähtee meinaan autostas kilvet jos huomaa eron!!!
Ite kanssa tullut jonkun verran noitten TC-ladojen kanssa pelattua, tällä hetkellä ajossa yksi 1800 TC:llä ja tutkiskelen projektia josta luultavasti saisi tehtyä LAILLISEN 2l TC-ladan. Eli koppa muutoskatsastettu aikoja sitten 1600 turbolle ja sitä kautta otteessa tehoja on. Jos saisi noi paperi-asiat selviteltyä niin moinen voisi olla kilpien välissä ensi kesänä Jos joku on terkemmin perehtynyt aikaisemmin muutoskatsastettujen autojen uudelleen muutoskatsastukseen niin kaikki vinkit olisi ihan tarpeen...