Kärjettömän asennus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Kärjettömän asennus

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Tuli jokun aika sitten hankittua kärjetön jakaja paketti ja nyt se tarvis asentaa. Olisko jollakulla ohjeita asennuksen helpottamiseksi. Jakaja on venäjältä joten näitä on tannut muutkin kerholaiset asennella. En viitsi ruveta arvailemaan johtojen paikkoja joten jos jollakulla olisi kokemusta onnistuisi asennus helpommin. Keskenään sopivat liittimet saan kyllä paikalleen mutta mikä piuha menee puolaan jne. Kiitos jo etukäteen.
Siperia opettaa...
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Liittimet liittimiin, niitä ei voi väärin kytkeä tai ainakaan ilman väkivaltaa. Musta maihin eli auton koriin ruskea puolan k-napaan ja sininen sitten siihen toiseen eli b- napaan. Koneen ajoitus kohdalleen ja jakajan kansi pois, katsoo tietenkin minnne pyörijä osoittaa suhteessa virranjakajan runkoon. Jakaja pois jakärjetön tilalle siten että sen pyörijän asento jakajan runkoon nähden on sama kuin hetkeä sitten pois otetun. Näillä pitäisi onnistua ja myöskin käynnistyä. Tarkempi sytytyksen ajoitus sitten lampun avulla.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Liittimet liittimiin, niitä ei voi väärin kytkeä tai ainakaan ilman väkivaltaa. Musta maihin eli auton koriin ruskea puolan k-napaan ja sininen sitten siihen toiseen eli b- napaan. Koneen ajoitus kohdalleen ja jakajan kansi pois, katsoo tietenkin minnne pyörijä osoittaa suhteessa virranjakajan runkoon. Jakaja pois jakärjetön tilalle siten että sen pyörijän asento jakajan runkoon nähden on sama kuin hetkeä sitten pois otetun. Näillä pitäisi onnistua ja myöskin käynnistyä. Tarkempi sytytyksen ajoitus sitten lampun avulla.
Tossa viimeviikolla kun omaani asennettiin RTJN65:en kanssa kärjetöntä niin huomattiin että johtosarjoissa ei johtojen väritykset ole kaikissa välttämättä samanlaisia,eli sanoisin että laita liittimet niinkuin ne menevät ja sitten jäljelle jää 3 johtoa,lyhkäsin johonkin runkoon ja ne 2 vähän pitenpää toinen puolan + ja toinen -,jos ei toimi niin vaihda johtojen paikkaa ja tarkista että riviliittimistä ei ole johtoja "pakittanut",sitte pitäis kyllä toimia. :D
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Olen tuon sarjan väreistä kyllä melko varma että ne on kuten kerroin. Mistäköhän mahtaisi johtua?
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Se sytkäyksikkö sitten pitää asentaa niin, että lämpö pääsee kunnolla siirtymään auton runkoon siitä. Muuten niitä yksikköjä possahtelee tämän tästä. Itsellä ei Nivassa ollut oikein sellaista paikkaa, mihin tuon olisi järkevästi saanut, niin laitoin sen sitten piitahnan kanssa alumiiniseen jäähdytysprofiiliin, jonka sitten kiinnitin konehuoneeseen, ja nyt on sytkäboksit kestänyt.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Kyl se mulla kans on ruskea k-napaan ja sininen b-napaan..

Mulla venäläisen boxin kans ongelmia kosteuden kans (boxi konehuoneessa).Pakko jättää prikat sinne korin ja boxin rungon väliin.Muuten se sai kosteutta,eikä toiminut..

Unkarilainen boxi aivan erillainen ja parempi.Täysin tiivis ja kosteuden kestävä.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Vastaa Viestiin