Pöhis, huhuu!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Yogi
Ylläpito

Pöhis, huhuu!

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Onko kukaan ollut lähiaikoina yhteydessä Pöhö-Andreihin? Olen koittanut useamman viikon ottaa yhteyttä puhelimella, tekstareilla ja YV:llä. Mitään vastausta ei ole vähään aikaan tullut. Pari viikkoa sitten vielä vastasi viesteihin, mutta nyt on ollut täydessä hiljaisuudessa. Onko mies jossain reissussa vai muun syyn takia estynyt yhteydenottoihin? Olisi tilauksia vetämässä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Nerd-O
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Sainkohan minä siltä tekstarin tuossa viime viikolla.. Mut ainakaan vielä ei ole tullut vastausta lähettämääni kysymykseen. Mut ei se niin vimpan päälle ole :wink:
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Esto_r

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

No ei oo mulle ainakaan vastaillu sitte ensimmäisen kerran jälkeen (olin rattia ostamassa)
spede

Viesti Kirjoittaja spede »

Eilen pistin yv:tä ja tänään tuli vastaus.
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Viikonloppuna soittelin ja yhteydessä on oltu viestitsekin lähiaikoina. Kyllä Pöhö-Andrei vastaa kun vaan soittelee, joskus tietysti ei ole tavoitettavissa mutta uudella yrityksellä tai viimeistään seuraavana päivänä yhteys muodostuu poikkeuksetta.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

huomatkaa että pöhö tuolla aikaisemmin kuulutti tuota soittamisen merkitystä. itseäkin välillä hämää kun jollain on asiaa ja aina vaan pukkaa tekstiviestiä mihin pitää itse sitten vastata teksti viestillä. eihän yksi tekstari paljoa maksa, mutta kun niitä alkaa paljon kertymään niin tulee se kalliiksi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Olen yleensä koittanut soittaa useamman kerran ja lyönyt tekstarin perään, jos puhelimeen ei vastattu (kuten P-A jossain neuvoi). Nyt on jo unohdellut yrittää yhteyttä kun sitä ei ole saanut. Toivottavasti P-A ei luule, etten lunasta pyytämiäni osia, olisi niille kyllä nytkin tarvetta.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

liittymättä mitenkään alkuperäiseen aiheeseen totean
yhden tekstiviestin hinnalla puhuu minuutin
ja minuutissa puhuu enemmän kuin yksi tekstiviesti
ja vastustajakin voi vastata samalla
siksi en käytä tekstiviestejä enkä edes välttämättä saapuvia lue
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Mutta yhden tekstiviestin hinnalla ei vastaa itänaapurin puolella puhelimeen :wink:
Eikä tuo puhelinnumerokaan taida olla yleisessä jakelussa?
No, Golffi meni jo purkuun kun ei pöhöstä/osista kuulunut mitään...

Uskon että Pöhö on varsin kiireinen mies kun on niin paljon vaativien foorumilaisten toiveita täytettävänä, itselleni tulisi varmaan aikamoinen stressi jos olisi kädet ja jalat täynnä töitä ja pitäisi vielä omaakin laittaa.
.
Nerd-O
Viesti:

Vielä puuttuu Pöhö Oy joka toimittaa suomen lada kuskeilla kaikki varaosat venäjältä :D En vaan tie kuinka kannattavaa tuollainenkin olisi. Kaippa sillä yksi ihminen eläis?
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Nerd-O kirjoitti:Vielä puuttuu Pöhö Oy joka toimittaa suomen lada kuskeilla kaikki varaosat venäjältä :D En vaan tie kuinka kannattavaa tuollainenkin olisi. Kaippa sillä yksi ihminen eläis?
Jos siitä virallista tekis niin ei eläis, pikku verokarhu veis suurimman osan kakusta ja tullikin voisi ottaa omansa..
Nerd-O
Viesti:

No ilmeisesti sen takia Deltassa nuo osat maksaa niin pirusti :D
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

destor kirjoitti:
Nerd-O kirjoitti:Vielä puuttuu Pöhö Oy joka toimittaa suomen lada kuskeilla kaikki varaosat venäjältä :D En vaan tie kuinka kannattavaa tuollainenkin olisi. Kaippa sillä yksi ihminen eläis?
Jos siitä virallista tekis niin ei eläis, pikku verokarhu veis suurimman osan kakusta ja tullikin voisi ottaa omansa..
kyllä tuollaiselle voisi olla kysyntää, kun kohta osia ei saa enää mistään. Deltan hinnat on ihan omaa luokkaansa, mutta suoratuontina, varastomyyntinä ja kevyellä hallinnolla voisi olla ihan kohtalaiset hinnat vaikka vähän tullia ja arvonlisäveroa menisikin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

No niin. Tässä tätä nyt ollaan. Olen ollut enemmän ja vähemmän menossa ja omiakin hommia oli hoidettavana normaali päivätyön päälle.

Lyhyitä vastauksia kysymyksiin:

Yleensä viikonloppuisin en ole valtakunnan verkossa, vaan mts, megafone tai jonkun muun venäläisen palvelun tarjoajan kentässä. Tästä syystä johtuen numeronne ei näy minulle ja tekstiviesteistä hukkuu noin 50% välille. Tähän en syytä osaa sanoa miksi näin käy mutta niin vain on. Voin toki jakaa täällä venäläisen operaattorin numeroni, mutta olen melko varma että siihen ei soita kukaan koska silloin laskun maksaa soittaja enkä suinkaan minä vastaanottaessani puhelua kuten nyt käy jos soneran kortilla erehdyn vastailemaan ja jaarittelemaan kytkentä- tai vianselvitys-ohjeita sen puoli tuntia mikä on minimiaika. Hyvä esimerkki viestin katoamisesta bittiavaruuden syövereihin muutama viikko sitten eräälle tälläkin forumilla kirjoittavalle henkilölle varaosakaupasta lähettämäni viesti jossa kysyin takennuksia asioihin. Viesti on edelleen matkalla.

Privapuolella oli mielestäni välillä jotain hämärää. Viestejä pääsi kyllä useamman sisäänkirjauksen turvin lukemaan mutta kun niihin yritti vastata palattiin lähtöruutuun eli kyseltiin käyttäjätunnusta ja salasanaa. Tympeennyin tähänkin touhuun, ja ajattelin että kokeillaan ensiviikolla uudestaan.

Eläisikö tällä osatuonti-hommalla? EI varmasti ainakaan näillä hinnoilla mitä täällä suostutaan itkemättä uusista osista maksamaan. Lisäksi kerralla tuotavien osien määrä on käytännössä katsoen niin vähäistä että vaatisi vähintään pakettiautolastillisen viikossa jos siitä meinaisi edes vähän itselle saada. Huomioitavaa on hakemisesta aiheutuvat kulut, pelkkä vakuutus auton maksaa puoleksi vuotta 194€ siihen viisuminhinta päälle noin 200€ (uusia hintoja en viisumeille tiedä) ajokilometrejä kerralla 240km. Aikaa menee päivä ja jano sekä nälkä tulee jo siinä ajassa joten syödäkkin pitää niin eipä tästä touhusta muuta saa kuin hyvän mielen ja sitäkään ei aina itselle vaan jollekkin teistä siellä ruudun toisella puolella. Lisäksi siihen paketoinnit ja muut ajot päälle kun kiikutat näitä postiin/matkahuoltoon. Sitten lisäksi vielä sellaisia tapauksia ketkä tilaavat tavaraa ja jättävät sitten tylysti ne lunastamatta. Koittakaa toverit arvata kuka maksaa sitten rahdit ja molempiin suuntiin. Parinkympin apusimpukka onkin minulle yhtäkkiä neljänkympin simpukka ja kuka teistä on valmis sillä hinnalla sen ostamaan. Ei kukaan joten se on otettava vain omaksi tappioksi. Tosi paljon innostaa tälläiset touhut.

Ymmärrettävä on myöskin se että siellä ei kaupat toimi kuin motonet että katsotaan netistä onko tavaraa ja mennään sitten hakemaan, jos ei ole niin seuraavaksi päiväksi hankkivat. Tuolla homma pelaa siten etä jos tavara on loppu, se luvataan torstaiksi, viikko jätetään kuitenkin vielä auki minkä viikon torstaina. Paras esimerkki oli eräs jakajasarja joka ajatti yli 1200km ennenkuin sain sen käsiini. Jos tälläisestä jakajasta sitten saa sen 40€ mikä on ollut hintana voi jokainen laskea ja todeta ettei sillä kyllä enää makkaraa leivän päälle laiteta. Olisi halvemmaksi tullut kysyä tältä jakajan ostajalta tilinumero ja sanoa että maksan hänelle sen 40€ ettei tarvitse tuoda sitä jakajaa. Sitä tuskin tulee ajatelluksi minkä verran joku on tehnyt töitä ja kuluttanut aikaansa, nähnyt vaivaa sen eteen että lähipostista tulee saapumisilmoitus jossa on teksti- tai privaviestillä tilatut varaosat. Aikaa noutamiseen menee 10min.

Noose01: Noiden golffin osien suhteen tuli täällä päässä kämmi, kaikkea kun ei ehdi itse tehdä niin eipä niitä näköjään tehneet sitten nekään kelle hommaksi annoin toimittaa osat matkahuoltoon ja lähettää antamaani osoitteeseen. Osat ovat siis edelleen täällä ja jos tarvetta edelleen niistä on niin ainakaan tällä viikolla en saa niitä itse lähtemään.

Yogi, teidän pissapojan moottorit ja osa muista tavaroista on tuolla hyllyllä, olen kokeillut kasata niitä muita mistä puhe on ollut mutta aiemmin mainitsemani seikan johdosta homma venyy toisinaan.

Esto_r kuvia ei näistä rateista vielä ole, en ole ehtinyt ottamaan eikä ole sitä kameraakaan. Ratteja on kuitenkin pari tuossa hyllyllä

Destor: asianne menee eteenpäin, tarvikkeet on käytännössä katsoen jo paketissa.

Nerd-O olit soittanut päivä pari sitten, en ole ehtinyt vastaamaan. Asia lienee kuitenkin tiedossamme.

OM: Tavara on perillä ja ilmeisesti ihan tyytyväinenkin siihen lienet.

Lada-Jussi: Juuri näin, pienistä puroista helvetin iso lasku. => voiko sen siirtää kuluttajahintoihin. Tuota varaosahommaa voisi ajatella näihin uusimpin malleihin jolloin niistä voisi hieman suolarahoja saadakkin ihan virallisesti maahantuotuna ja kuluineen. Niillä ajavilla on kuitenkin kapitaalia jo huomattavasti enemmän kuin pellolla rälläävillä mini-ari vatasilla jotka jo nyt jatkavat vähillä viikkorahoilla ostamiaan kalleita bensojaan kaikella välillä polttoöljy/pontikka.

Tässäpä nyt hieman infoa. Vaikka minua ladat kiinnostaakin ne ei silti ole koko elämäni vaan pieni osa siitä.
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Edellinen viesti vaati neljä (4) sisäänkirjautumista ennenkuin sain sen lähetetyksi eli jossain mönkii nyt matoja useita satoja.
Vastaa Viestiin