tuolta näyttäisi ainakin saavan tilattua spaxit Ladaan. Muuta en ole moisista kuullut kuin että rallikäytössä eivät ainakaan ole kovin suositut, koska eivät ole yhtä kestäviä kuin Bilsteinit..Lada ukko kirjoitti:Noista säädettävistä spakseistahan oli jonkun aikaa sitten täälä foorumiilla puhe. En itte kerenny mukaan siihen kimppa osto porukkaan mutta kertokaahan kuinka kävi? Arpatin puheiden mukaa taitaa olla aika hyvät? Onks ne teillä joka nurkassa vai vaan takana? Minkä hintasia ne on ja mistä niitä saa ostaa? Tarvis toi alusta päivittää kunhan saan tehokkaamman koneen nokalle
ladasta jäykempi
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
Joo mielestäni ne hinnat tuli jo tonne toiseen juttuun, micco vois kommentoida mitä kokemuksia noista on kompura ladassa ... Mulla on joka nurkassa spaxit ja sanoisin että sopii ollakin jos radalla/asfaltilla meinaa pätkiäLada ukko kirjoitti:Noista säädettävistä spakseistahan oli jonkun aikaa sitten täälä foorumiilla puhe. En itte kerenny mukaan siihen kimppa osto porukkaan mutta kertokaahan kuinka kävi? Arpatin puheiden mukaa taitaa olla aika hyvät? Onks ne teillä joka nurkassa vai vaan takana? Minkä hintasia ne on ja mistä niitä saa ostaa? Tarvis toi alusta päivittää kunhan saan tehokkaamman koneen nokalle

Edit: kestävyydestä en vielä osaa sanoa mutta kaipa ne kybit hakkaa siinäkin suhteessa ja saapahan säädettyä mikä ei vissiin noilla bilsteineillä onnistu? Konit taas on reilusti kalliimpia ellei osta jotain sovellettavaa sarjaa netin huutokaupoista... Kestävyydestä kyllä kertoilen mikäli tulee ongelmia kun noi on tarkoitus jättää autoon kiinni ja niillä ajetaan sitten kesät talvet ja soraakin aika reilusti käyttöajossa.. Ei nyt ihan ralliajoa kuitenkaan

Luulis että talvi sitten tekee kiusaa jos ongelmia on tullakseen? Talveksi täytynee kyllä säätää vähän löysemmälle muutenkin ja etujousetkin taitaa vaihtua orggiksiin...
124/2101 practical beauty
Nuo Spaxithan eivät ole ns. kaasuiskarit joten kunnon rynkytyksessä kun öljyt lämpenevät tarpeeksi alkaa nesteeseen tulla kuplia ja vaimennusteho häviää. Korkeapaineisen typen tehtävänä iskareissa on pitää neste nesteenä.Jankos kirjoitti:Tiedän että rallissa nuo spaxit ei ole kestäneet kun on otettu kisakäyttöön vakio iskareita. Nehän saa säädettyä siittävän tiukoiksi mutta eivät sitten kestä kunnon rynkytystä kunnolla.
Eli ralliin on omat iskarit...
Itse olen kyllä ollut Spaxeihin oikein tyytyväinen vaikka vaimennuksen säätökin on vielä lähes löysimmässä asennossa.
Näinhän se menee niin loogisesti kuin koetustikin. Nyt päästään isojen kysymyksien äärelle, miten olette toteuttaneet tuon korin vääntöjäykkyyden? Kannattaako nähdä vaivaa ja hitsata saumoja uusiksi? riittääkö tolppien yläpäihin poikittaistuet vai pitääkö väsätä täys kehikko sisään? Sinänsä ei lattana tunnu pahimmasta päästä olevan, nurkka tunkin varassa saa ovet vielä kiinni, japseissa jäis laittamatta? Omana projektina -90 mallinen 2105, nyt hankittuna 1700i josta kone talven aikana tuohon katsastusikäiseen kunhan saa ensin alustan ja ajettavuuden kohdalleen. Löytyykö fiksuja (lue halpoja ja hyviä) ratkaisuja ohjauksen, iskunvaimennuksen ja jousituksen paranteluun? Noi mersun jouset jo löytyy tallilta, tarviiko jotain tukivarsia vahvistaa, puslia vaihtaa yms???Stefa Lähetetty: 16.7.2005 12:05 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Oma ajatus ollut karkeasti että etupäässä oltava tiukkaa jousta jotta kallistelu saadaan kuriin, ja takana taas löysää jotta pito säilyy. Tämä tietysti vaatii korilta hyvää vääntöjäykkyyttä.
Nimim. Keltanokka
Kalustona Lada, Chevy ja Uaz

Jos takatuuppariin käy eteen 123 koppaisen Mersun vieterit, niin mistäs painavammasta autosta saisi Samaraan jäykemmät vieterit, niin eteen kuin taakse? Nuo Mersun vieterit näyttäisi noin äkkipäätä käyvän taakse Samaraan, mutta siinä kun on edessä aikalailla kookkaat halkaisijaltaan olevat vieterit.
Vinkkinä kaikille, jotka miettivät Samaran / 110:n madaltamista, niin älkää hyvät ihmiset ostako Intraxin jousia!!! Ne madaltavat aivan liikaa (45 mm) ja seurauksena ei ole mitään muuta kuin särkyneitä iskareita sekä vetonivelien päitä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä...
Vinkkinä kaikille, jotka miettivät Samaran / 110:n madaltamista, niin älkää hyvät ihmiset ostako Intraxin jousia!!! Ne madaltavat aivan liikaa (45 mm) ja seurauksena ei ole mitään muuta kuin särkyneitä iskareita sekä vetonivelien päitä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Mistä saisi tietää kierrejousten halkaisijan yms. tiedot? Suomessa on ainakin yksi firma, joka osaa neuvoa asian suhteen, mutta en nyt muista mikä.
Paljonko on muuten noiden 123-koppaisen Mersun kierrejousten halkaisijat?
Paljonko on muuten noiden 123-koppaisen Mersun kierrejousten halkaisijat?
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Taisi olla kunnon "viritys", sattuiko?KGBMafia kirjoitti:ei muutkun jouset ja pohjaan lyöntikumet pois ni jo on jäykkä.ite tein noin ja hyppäs sit risteykses kahelle rattaalle ja meni jakajan päälle ja liikenne merkki katkesi noi 60cmkorkeudelta ja samas rytäkäs leikkas kone kiinni ja etu akseli lähti irti.
Kyllä lähtee..!