Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ensihuolto
Vaihdoin Samarasta 110 HB Festivaliin ja nyt on ensihuolto edessä.
Auto on kulkenut todella hienosti ensimmäiset kilometrit, kaikki toimii loistavasti ja on hieno peli kaikin puolin! Kelpaa suositella ja on parkkiksen hienoin menopeli. Piakkoin tulee 2000 km täyteen ja pitäisi päättää minne viedä huollettavaksi.
Onko kokemuksia kumpi on parempi huoltojen suhteen Malmi vai Konala? Ainakin roiskeläpät oli Malmilla halvemmat ja vieläpä hyllyssä. Kuinka kauan Ladaa joutuu muuten odottelemaan huollosta? Varmaan jonkun Fiatin saisi siksi aikaa mutta mitä siitäkin joutuu pulittamaan, eri asia jos saisi oikean auton tilalle
Auto on kulkenut todella hienosti ensimmäiset kilometrit, kaikki toimii loistavasti ja on hieno peli kaikin puolin! Kelpaa suositella ja on parkkiksen hienoin menopeli. Piakkoin tulee 2000 km täyteen ja pitäisi päättää minne viedä huollettavaksi.
Onko kokemuksia kumpi on parempi huoltojen suhteen Malmi vai Konala? Ainakin roiskeläpät oli Malmilla halvemmat ja vieläpä hyllyssä. Kuinka kauan Ladaa joutuu muuten odottelemaan huollosta? Varmaan jonkun Fiatin saisi siksi aikaa mutta mitä siitäkin joutuu pulittamaan, eri asia jos saisi oikean auton tilalle
Moi ja onneksi olkoon vaan autosta!
Minkä värinen se muuten on? Lähetä autosta tiedot tuolle Lada-Jussille tuota kerhon Ladarekisteriä varten.
Tarvitaan:
auton tyyppikoodi
käyttöönotto (rekisteröinti) vuosi
omistajan (haltijan/käyttäjän) nimi
mistä lähtien omistanut (kk/vuosi tai dd.mm.yy)
kotikunta
lähetä tiedot lada_jussi@suomi24.fi
http://www.ladakerho.net/docs/rekisteri/rekisteri.htm
110 Ladoja siellä on vasta kaksi, minun ja Jussin veljen farkut.
Itse aikoinaan käytin työsuhdeautoani Konalan Deltassa ja palvelua oli ihan hyvää. Kaikki työt tuli tehtyä mitä pitikin.
Ja olinhan minä eräässä tietokonefirmassa töissä siinä tien toisella puolella.
Hintapuolesta en tiedä.
Jos ostit Deltasta niin vie sinne pisteeseen huoltoon mistä ostit ja käy kohteliaasti kysymässä myyjältä, että voisiko saada sijaisautoa käyttöön huollon ajaksi. Itsellä se on onnistunut ja vaikka sieltä on tullut aina joku Punto tai Bravo niin kyllä niilläkin mieluummin kulkee kuin bussilla.
Minkä värinen se muuten on? Lähetä autosta tiedot tuolle Lada-Jussille tuota kerhon Ladarekisteriä varten.
Tarvitaan:
auton tyyppikoodi
käyttöönotto (rekisteröinti) vuosi
omistajan (haltijan/käyttäjän) nimi
mistä lähtien omistanut (kk/vuosi tai dd.mm.yy)
kotikunta
lähetä tiedot lada_jussi@suomi24.fi
http://www.ladakerho.net/docs/rekisteri/rekisteri.htm
110 Ladoja siellä on vasta kaksi, minun ja Jussin veljen farkut.
Itse aikoinaan käytin työsuhdeautoani Konalan Deltassa ja palvelua oli ihan hyvää. Kaikki työt tuli tehtyä mitä pitikin.
Ja olinhan minä eräässä tietokonefirmassa töissä siinä tien toisella puolella.

Hintapuolesta en tiedä.
Jos ostit Deltasta niin vie sinne pisteeseen huoltoon mistä ostit ja käy kohteliaasti kysymässä myyjältä, että voisiko saada sijaisautoa käyttöön huollon ajaksi. Itsellä se on onnistunut ja vaikka sieltä on tullut aina joku Punto tai Bravo niin kyllä niilläkin mieluummin kulkee kuin bussilla.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

Pesunestesäiliö täyteen!
Minulla on hyviä kokemuksia Malmilta.Ovat tehneet sen minkä olen pyytänyt.Auton olen saanut yleensä seuraavana päivänä.Ensihuollossa ei veloiteta muusta kuin öljystä.Tuulilainestesäiliö kannattaa laittaa täyteen,koska puolikkaasta säiliöstä oli veloitettu 6€.
-
- Viesti:
Tervetuloa takaisin!
Huh!
Me jo oltiin huolissamme! Hienoo, että olet täällä taas elävienkirjoissa!
Me jo oltiin huolissamme! Hienoo, että olet täällä taas elävienkirjoissa!
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Istuimista
Autossa on perinteiset kangasverhoillut istuimet.Ainakin kaksi hyvää puolta niissä on verrattuna kalliimpien autojen nahkaistuimiin.Kylmään autoon istuttaessa kangasistuin lämpenee nopeasti ja kesällä auringon paistaessa autoon sisälle ne eivät kuumene niin,että takapuoli meinaa palaa.Kun käytää sistilan lämmitintä on myös istuimet lämpimät.
Itse itseäni lainaten.
Tulin viime yönä Helsingistä tänne Turkuun ja matkalle sattui taas aikamoinen lumipyräkkä.
Saatoin vaan onnitella itseäni kun olin sijoittanut lisävaloihin.
Liikennettä oli vähän varsinkin kun ajoin Muurlasta Turkuun asti vanhaa 110-tietä enkä ajanut moottoritiellä lainkaan.
Koko matkana 110-tiellä 50-60 km matkan aikana tuli ainoastaan 5-6 autoa vastaan eli pitkiä saattoi käyttää.
Ladan valot ovat hyvät normaalistikin, mutta nyt valoteho oli paljon parempi, valon kuvio oli paljon leveämpi ja se auttoi ajossa kummasti.
Ne jotka miettii, että kannattaako asentaa lisurit niin minun mielestäni sijoitus on ehdottomasti kannattava.
Ulkonäöstä nyt voidaan taas olla montaa mieltä.
Tulin viime yönä Helsingistä tänne Turkuun ja matkalle sattui taas aikamoinen lumipyräkkä.
Saatoin vaan onnitella itseäni kun olin sijoittanut lisävaloihin.
Liikennettä oli vähän varsinkin kun ajoin Muurlasta Turkuun asti vanhaa 110-tietä enkä ajanut moottoritiellä lainkaan.
Koko matkana 110-tiellä 50-60 km matkan aikana tuli ainoastaan 5-6 autoa vastaan eli pitkiä saattoi käyttää.
Ladan valot ovat hyvät normaalistikin, mutta nyt valoteho oli paljon parempi, valon kuvio oli paljon leveämpi ja se auttoi ajossa kummasti.
Ne jotka miettii, että kannattaako asentaa lisurit niin minun mielestäni sijoitus on ehdottomasti kannattava.
Ulkonäöstä nyt voidaan taas olla montaa mieltä.
Ladaperhe kirjoitti: Mikäli valoteho ei vieläkään riitä niin asennan toiset samanlaiset valot puskurin alapuolelle paikkaan missä on valmiit sumuvalojen paikat. Sumuvaloja en aio asentaa.
Teemu

Toisten ohittelu-kiire tartuu
Kun nyt perheessämme on kaksi Ladaa:110 16V ja 2105 niin jälkimmäisellä ajettaessa tuntuu, että kaikki haluavat ohi.Asia ei ole aina näin.Nykyautot ovat sen verran herkkiä liikkumaan että ne saavuttavat vaivattomasti sallitun nopeuden ja ylikin.Kaupunkiliikenteessä sillä ei ole merkitystä kun liikennevalot rytmittävät liikennettä.Voidaanhan sitä ajatella,että heillä on kiire ansaitsemaan niitä euroja,mitä on uuteen autoon sijoitettu.
Re: Toisten ohittelu-kiire tartuu
No kyllä sen sallitun nopeuden saavuttaa vaivatta 2105 Ladallakin!Jaska HKI kirjoitti:Kun nyt perheessämme on kaksi Ladaa:110 16V ja 2105 niin jälkimmäisellä ajettaessa tuntuu, että kaikki haluavat ohi.Asia ei ole aina näin.Nykyautot ovat sen verran herkkiä liikkumaan että ne saavuttavat vaivattomasti sallitun nopeuden ja ylikin.Kaupunkiliikenteessä sillä ei ole merkitystä kun liikennevalot rytmittävät liikennettä.Voidaanhan sitä ajatella,että heillä on kiire ansaitsemaan niitä euroja,mitä on uuteen autoon sijoitettu.
Reippaina käymme rekkain alle 

-
22 000 km
Tänään olin malmin pikahuollossa, koska parina pakkasaamuna ei oikein tahtonut startata. Yksi lämpötila-anturi meni takuuseen.
Ajotietokoneela pystyi mukavasti katsella vikakoodia ja sanoa, että vaihtakaapa juttu...
Huomenna kohti Pietaria.
Ajotietokoneela pystyi mukavasti katsella vikakoodia ja sanoa, että vaihtakaapa juttu...
Huomenna kohti Pietaria.
110/Punto
Aamulla vein 110 takas huoltoo kun vaihtoivat oikee etu iskarin ja jättivät sitten kulmat säätämättä sekä taka jarrut putsasivat mutta rahina alkoi uudestaan....... töissä tarkistin kulmat vielä ennen vientiä ja siellähän oli aurausta yhteensä 80min ja campperit vasen +16 ja oikee +103, oikeet pitäis olla auraus 0astetta ja campperi 0. Annoin pientä palautetta ja sellasta niin antoivat tuollaisen punton kotteron käytöön, ei ole läheskään ladan vertainen..... ja näillä eväillä eteen päin....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- Lada-Jussi
murhetta
Olen tässä seuraillut velipojan 110:n taivalta jo puolentoista vuoden ajan, mittarissa tällä hetkellä jotain päälle 50 tkm.
Noin puoli vuotta sitten hajosi toinen lasinpyyhin mekanismi, joku siellä petti ei edes tutkittu sen tarkemmin kun yhden pyyhkijän sai asetettua sellaiseen kulmaan että se pyyhkii koko ikkunan, lähes yhtä hyvin kuin 2 pyyhintä.
No nyt alkoi toinen pyyhinkin pysähtyä, joten jotain oli tehtävä. Nyt viimeksi pysähtynyt oli vain löystynyt varren kiinnityksestä ja kiristyksen jälkeen toimi (tiedoksi että tollastakin voi tapahtua!!!), auto vietiin tänään huoltoon korjattavaksi joku varsi siellä oli rikki ja se pitää vaihtaa uuteen, pelkän osan hinta 100 euroa + työt ei vielä tiedä paljonko, mutta muutama tunti siihen menee.
eli tähän mennessä suurimpia vikoja 30-50 tkm ajetussa 110 Ladassa:
- soikeat jarrulevyt
- vesipumppu
- pyyhkimen mekanismit
- löystyvä pakosarja
Noin puoli vuotta sitten hajosi toinen lasinpyyhin mekanismi, joku siellä petti ei edes tutkittu sen tarkemmin kun yhden pyyhkijän sai asetettua sellaiseen kulmaan että se pyyhkii koko ikkunan, lähes yhtä hyvin kuin 2 pyyhintä.
No nyt alkoi toinen pyyhinkin pysähtyä, joten jotain oli tehtävä. Nyt viimeksi pysähtynyt oli vain löystynyt varren kiinnityksestä ja kiristyksen jälkeen toimi (tiedoksi että tollastakin voi tapahtua!!!), auto vietiin tänään huoltoon korjattavaksi joku varsi siellä oli rikki ja se pitää vaihtaa uuteen, pelkän osan hinta 100 euroa + työt ei vielä tiedä paljonko, mutta muutama tunti siihen menee.
eli tähän mennessä suurimpia vikoja 30-50 tkm ajetussa 110 Ladassa:
- soikeat jarrulevyt
- vesipumppu
- pyyhkimen mekanismit
- löystyvä pakosarja

Huoltoon
Taas lähtee 110 Tiistaina huoltoon samat viat vieläkin..... Näyttää Delttassa huollot kusta oikeen pahasti..... eivä taida suorittaa koe-ajoja..... eli ratti nyt toiseen suuntaan vinossa + takajarrut rahisee vielä pahemmin
...
Ei Homma Oikee Teltassa toimi!!!!

Ei Homma Oikee Teltassa toimi!!!!
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Hyvin sujunut huolto
Malmin Deltassa 2000 km huolto tehtiin erinomaisen hyvin ja odottaessa, ei veloitettu ylimääräisiä ja oli hyvä ystävällinen palvelu. Varsinaisia vikoja ei sitten ollutkaan, autona 110 HB Festival 16V, vm 2003.
öljynvaihto
Olin maanantaina Delta-autossa 22 500km:n öljynvaihdossa. Autoon laitettiin Neste City Pro 5W/40 täyssynteettsitä moottoriöljyä. Suodatin vaihdettiin samalla.
Kaikki hyvin, lasku oli vaan aika suuri.
En ole autolla nyt paljoa ajellut, tänään olin Turussa kaupungilla asioilla. Kauppareissulta palattuani avasin konepellin tarkistaakseni pissapojan nesteen määrän.
Huomasin muovisen moottorin suojan päällää öljyroiskeita, tarkemmin katsoessa öljyä oli roiskunut ympäri konehuonetta pieniä määriä, konepellin äänieristysmateriaali oli öljyinen.
Soitin samantien Delta-autoon ja huomenna kello 12 auto tarkistetaan ja konetila pestään.
Oli taas aika hyvää palvelua, mutta olisi se öljykorkki kannattanut tarkistaa, että se on kiinni.
Voi olla, että korkki on vioittunut, sillä itse en sitä onnistunut saamaan tiukasti kiinni, heti kun se oli menossa kiinni tiukkaan niin se ikäänkuin pongahti pois "jengoiltaan"
Huomenna kuullaan lisää
Kaikki hyvin, lasku oli vaan aika suuri.
En ole autolla nyt paljoa ajellut, tänään olin Turussa kaupungilla asioilla. Kauppareissulta palattuani avasin konepellin tarkistaakseni pissapojan nesteen määrän.
Huomasin muovisen moottorin suojan päällää öljyroiskeita, tarkemmin katsoessa öljyä oli roiskunut ympäri konehuonetta pieniä määriä, konepellin äänieristysmateriaali oli öljyinen.
Soitin samantien Delta-autoon ja huomenna kello 12 auto tarkistetaan ja konetila pestään.
Oli taas aika hyvää palvelua, mutta olisi se öljykorkki kannattanut tarkistaa, että se on kiinni.
Voi olla, että korkki on vioittunut, sillä itse en sitä onnistunut saamaan tiukasti kiinni, heti kun se oli menossa kiinni tiukkaan niin se ikäänkuin pongahti pois "jengoiltaan"
Huomenna kuullaan lisää

Teemu

jee jee
No niin nyt on sitten vihdoin rattikin suorassa.... nyt on vaan taistelu että kuka maksaa mun renkaat!!!!!!
Ladaperhe= nyt on sulla yvät öljyt koneessa................... Päivittäin tuota samaa laatua laittelen autoihin.........
Ladaperhe= nyt on sulla yvät öljyt koneessa................... Päivittäin tuota samaa laatua laittelen autoihin.........