Lasikuidun käytto luukuissa
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Lasikuidun käytto luukuissa
Onko teistä toverit kukaan tehnyt tai tietääkö jonkun tehneen ladaan lasikuituosia, siis muitakin kuin pyöränkaaria. Lähinnä siis konepeltejä, takaluukunkantta ja mikseipä myös ovia ihan puhtaasti lasikuidusta. Tavoitteena siis painon säästö vaivan ja rahan säästön kustannuksella.
Periaatteessa nuo muodot ei nyt niin kaksiset ole etteikö se onnistusi ihan kotioloissa mutta onko kukaan näin tehnyt. Periaatteessa (2) painon säästöä pitäisi syntyä jos ei innostu rönimään sen kuitumaton ja hartsin kanssa vallan mahdottomia.
Periaatteessa nuo muodot ei nyt niin kaksiset ole etteikö se onnistusi ihan kotioloissa mutta onko kukaan näin tehnyt. Periaatteessa (2) painon säästöä pitäisi syntyä jos ei innostu rönimään sen kuitumaton ja hartsin kanssa vallan mahdottomia.
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Minä meinasin kesällä kokeilla jos konepellin olis kuidusta tehny mutta pitäs kyllä olla tosi ohut jos meinaa että painoa tippuu peltiseen verrattuna. Ei ainakaan montaa kerrosta passaa laitella. Eka pitäs tietty tehä muotti ja siitä vasta ite suoja että tulis saman kokone ja hirvee hiominen sitten.
Jäykkärit ne vaatii molemmat, jos meinaa saranoilla laittaa. Jos taas tekee pois nostettavan konepellin ja kiinteän peräkontin luukun, niin painon säästöä saa kun ottaa kaikki jäykistimet pois. Ovet karmeineen taitaa olla aika mahdottomuus lasikuidusta ja taitaapi tulla ongelmia katsastuksessakin, kun kolariturvallisuus heikentyy...tahko kirjoitti:Entäs alupellistä? Itse tein keikan jälkeisen sivulasin pleksistä kuumailmapuhaltimella muotoillen. Enpäs osaa sanoa menestyisikö pleksi konepeittona. Olisi ainakin hintava.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jostain luin, että monesti kannattaa ennemminkin keventää alkuperäisiä peltiosia kuin tehdä vastaavat lasikuidusta. Esim. konepellistä/takaluukusta jättää vain se pintapelti ja heittää alapuolen tukirakenteet Nevadaan... Lerputhan niistä tulee, mutta kun tekee kunnon kiinnitykset niin ei ne ainakaan irti lähde
Ja paljon painoa saa pois sisustuksesta ja ikkunoista.

Ja paljon painoa saa pois sisustuksesta ja ikkunoista.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
jos konepellin teet pistä sähköputkea ristiin (muovista) jäykisteeksi mattojen väliiin. toimii hyvin 

http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Käytittekö muottina vanhaa peltiä eli valoitte matot sen sisään, eli puritteko jäykisteet pois ja laminoitte lasikuitumatot konepellin sisäpintaan. Tällöinhän muoto kopioituu mutta valmis kuituvedos pienenee pellinpaksuuden verran. Tällä ei liene merkitystä. VAstaavasti jos haluaa nämä jäykisteet alkuperäisen näköiseksi voi matot valaa taas sen sisäpintaan. Hyvin tehtyä pitäisi valmiin vedoksen irroita pellistä pienin ponnisteluin ja samaa peltiä voinee käyttää useamman kerran.
Olenko nyt ihan hukassa ja harhassa tämän asian suhteen.
Olenko nyt ihan hukassa ja harhassa tämän asian suhteen.
Katselepa veneenrakennuskirjoja, niistä löytyy kaikki,mitä tarvitset.
Niitä jäykisteitä ei todellakaan kannata tehdä metallista, kuten ylemänä neuvottiinkin ja muotti tehdään ulkopinnan päälle, tavallaan "negatiiviksi" ja tähän muottiin sitten leivotaan varsinainen aihio jäykisteineen.
Saranoiden ja salpojen laminoimiseen kannattaa paneutua, tähänkin löytyy apuja veneenrakennuskirjoista.
Niitä jäykisteitä ei todellakaan kannata tehdä metallista, kuten ylemänä neuvottiinkin ja muotti tehdään ulkopinnan päälle, tavallaan "negatiiviksi" ja tähän muottiin sitten leivotaan varsinainen aihio jäykisteineen.
Saranoiden ja salpojen laminoimiseen kannattaa paneutua, tähänkin löytyy apuja veneenrakennuskirjoista.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi