Lada-Jussi kirjoitti:isällä oli kans alfa yhteen väliin, mutta se vasta kallis onkin pitää ja koko ajan rikki. isällä meni alfa myyntiin ja Lada sai jäädä..
Mitäs sviddua täältä löytyi.

No ei, kyllähän saman ikäinen Lada saattaa olla tietyin varauksin luotettavampi. Mutta käsi sydämelle, ei 75:sta osteta luotettavan kehonsiirtovälineen asiaa ajamaan, vaan ihan muista syistä..
Sellaista ajaneet ehkä tietää, mitä ne syyt ovat..
R-J kirjoitti:Vanhemmat on tekniikaltaan luotettavampia.
Vai mahtaakohan olla. Kyllä tuollainen ketjukoneinen 2,0TS on luotettavin Alfan moottori - jos 4 -pyttysistä puhutaan. Ainakin siihen asti, että saadaan uusien neloskoneiden hihnat kestämään. JTS on vielä sen verran tuore ilmestys, ettei pysty sanoa remmin kestosta. Ainakaan vielä niitä ei ole porsinut, todennäköisesti saaneet ongelman hoidettua.
Uudet Alfat kuluttaa lisäksi kohtuuttoman paljon öljyä.
Juu. Kyllä ne litran kuluttaa vaihtovälillä (10 000km), oli sitten Twin Spark, JTS tai V6. Mutta ainakaan meikäläinen ei ole sitä vielä kokenut ongelmaksi.
.. ja lisää kaljaa.

Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)