hiawis kirjoitti:Madallushan Ladassa on ehdoton toimenpide vakiovanteillaki
Niin.... Puhuu jätkä jonka katti oli aivan kolhuilla ja autoa ei meinannut saada nosturilta pois ilman että pakoputki jää matkalle..
Tuskimpa jousten katkaisu ajo-ominaisuuksiakaan parantaa
Julle-sedällä on ollut noita pätkittyjä jousia ja itsellä oli kerran hänen vanha auto, kamalaa ajaa hiekkateillä ja kaupunkien korotetuissa suojateissä, ei edes CD:tä pystynyt kuuntelee kun joustoa ei ollut.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:Julle-sedällä on ollut noita pätkittyjä jousia ja itsellä oli kerran hänen vanha auto, kamalaa ajaa hiekkateillä ja kaupunkien korotetuissa suojateissä, ei edes CD:tä pystynyt kuuntelee kun joustoa ei ollut.
Eikös noissa pätkimisissä oo se ongelma, että joustinvoima vähenee myös tuon katkaisun verran (olettaen että se on vakio koko jousen pituudelta).
Eli ainoa aito madallus olisi ostaa oikeat madallusjouset, jotka joustavat yhtä paljon kuin pidemmät jouset.
En tiedä mitä mitä tarkoitat tuolla joustinvoimalla, mutta jousi jäykistyy katkaistaessa. Mutta tuo on kyllä silti väärä tapa hakea ajo-ominaisuuksia. Tältäkin foorumilta löytyy ihan perustietoa alustan tekemisestä haulla.
Ei oo kokemusta vakioalustasta, mutta kai toi jossain vauhdikkaassa ajossa on parempi. Nonnis kyllä on oikeessa, pakoputken sijainti aiheuttaa pieniä käytännön ongelmia mutta tottuuhan niihin varautuun..