Tää on paras keino saada talven yli seisonut yli 20 v. vanha B&S käyntiin...nykimällä ei nimittäin lähde.Jaska HKI kirjoitti:Ruohonleikkuukone ei lähtenyt käyntiin.Kun tutkin sitä niin sytytyskipinä oli hyvä mutta tulppa oli kuiva.Kaadoin bensagallonan korkista hieman bensaa ilmanputsariin niin johan lähti heti ensi nykäisyllä.Kylmänä siis huikkaa.Kyllähän tuon kuntoon saisi,mutta minulle maksetaan siitä että työnnän sitä.
köyhiä patentteja?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ladan irronneen lämppärinhanan vaijerin kiinnitys yläpäästä, jos se alkuperäinen muovi on murtunut, niinkuin mulla oli:
Otetaan paksista ohutta rautalankaa, noin 50 cm, (tietysti ensin on purettu hanskalokero) pujotetaan se pari kertaa lämmönsäätövipujen alta, oikeasta reunasta niin että se kiertää joka kierroksella muutaman kiepin vaijerin ympärillä.Loppu lanka pyöritellään tiukasti sikinsokin noiden em.kieppien päälle ja ristiin yms. niin että vaijeri ei pääse liikkumaan.
Testattu on ja toimii, muuta keinoa en oikein keksinyt tuohon
Otetaan paksista ohutta rautalankaa, noin 50 cm, (tietysti ensin on purettu hanskalokero) pujotetaan se pari kertaa lämmönsäätövipujen alta, oikeasta reunasta niin että se kiertää joka kierroksella muutaman kiepin vaijerin ympärillä.Loppu lanka pyöritellään tiukasti sikinsokin noiden em.kieppien päälle ja ristiin yms. niin että vaijeri ei pääse liikkumaan.
Testattu on ja toimii, muuta keinoa en oikein keksinyt tuohon

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Naapurin vaari "hitsasi" aikonansa Vanhaan Renaulttiinsa lokasuojat tinaamalla vanhanaikaisella itsekuumennettavalla kolvilla.
Kolvi hellaan lämpiämään ja kunhan se hohti punaisena niin sitten vaan äkkiä pihalle ja jonkun matkaahan sitä sai juotettua. Sama ruljanssi toistui varmasti muutaman kerran ennen kuin lokarit olivat kiinni. Ja kyllähän nuo lokarit ovat kiinni vielä tänäkin päivänä.
Naapuri oli lyhentänty myös traktoriinsa renkaat. Jostain oli löytänyt hyvät mutta liian suuret takakumit niin ei siinä muu auttanut kuin katkaista ne ja ottaa pala välistä pois. Lopuksi vaan sitten sitoi renkaat rautalangalla yhteen ja hyvinhän nekin kestivät jopa metsässä ajoa.
Samainen vaari on myös tehnyt lukemattomia muita virityksiä. Mm. jatkanut traktorin kiertokankia
Kolvi hellaan lämpiämään ja kunhan se hohti punaisena niin sitten vaan äkkiä pihalle ja jonkun matkaahan sitä sai juotettua. Sama ruljanssi toistui varmasti muutaman kerran ennen kuin lokarit olivat kiinni. Ja kyllähän nuo lokarit ovat kiinni vielä tänäkin päivänä.
Naapuri oli lyhentänty myös traktoriinsa renkaat. Jostain oli löytänyt hyvät mutta liian suuret takakumit niin ei siinä muu auttanut kuin katkaista ne ja ottaa pala välistä pois. Lopuksi vaan sitten sitoi renkaat rautalangalla yhteen ja hyvinhän nekin kestivät jopa metsässä ajoa.
Samainen vaari on myös tehnyt lukemattomia muita virityksiä. Mm. jatkanut traktorin kiertokankia

omat viritykset
piti laittaa vaihekeppi uusiks kun se putos pois.
http://koti.mbnet.fi/weapea/vkeppi1.jpg
tässä toinen kuva
http://koti.mbnet.fi/weapea/vkeppi2.jpg
keppi toimii erittäin hyvin! on lähellä kuskia ja lyhyt välimatka!
ja tietenkään ladan takaikkuna ei pysy kiinni!
http://koti.mbnet.fi/weapea/ikkunapide.jpg
laitan lisää kuvia erinäisistä korjauksista kunhan kerkiän..
miten kuvat saa näkymään heti tässä ja nyt?
http://koti.mbnet.fi/weapea/vkeppi1.jpg
tässä toinen kuva
http://koti.mbnet.fi/weapea/vkeppi2.jpg
keppi toimii erittäin hyvin! on lähellä kuskia ja lyhyt välimatka!
ja tietenkään ladan takaikkuna ei pysy kiinni!
http://koti.mbnet.fi/weapea/ikkunapide.jpg
laitan lisää kuvia erinäisistä korjauksista kunhan kerkiän..
miten kuvat saa näkymään heti tässä ja nyt?
omat viritykset/kuvat

käsijarrupää

vaihekepin nuppi on pappatunturin jalkatappi

toisenpuolen ikkunat liimattu bostikilla
toimiiko kuvat..
***kuinka säädät ladan venttiilin välyksen?
laita sirppi väliin ja lyö vasaralla(lekalla) päälle!***
Re: kaikki kuvani virityksistä
maitomiäs kirjoitti:kattokaa noi viritykset ja puhukaa sitte!![]()
http://koti.mbnet.fi/weapea/lada
tuolla lisää kuvia !
Kuvista päätellen nappiscombi on ollut ankarassa hyötyajossa

Mutta mikäs ihmeen kenno tässä kuvassa oikeen on? Joku tee-se-itse intercooleri vai?
kuuleri
juu rupes lämmöt karkaamaan että motarilla oli päästettävä välillä mersut ohi! mutta otin sitte takasin kun lämmöt taas aleni! oli kaikki ihmeissään.
varmaan jotakin kattilakiveä syylärissä. asensin sitte ton ylimääräsen koolerin siihen ettei tarvi kesällä pitää lämppäriä täysillä...oli kuuma!(syyläreitä kun on rajoitetusti)
hämeenlinnan hanakat liikkeestä kysäsin T putki kappaletta ja nehän tekivät mulle semmosen odottaessa kupariputkesta juottivat, ja ei maksanu ku kolme eemeliä!
mitäs sitä muilla ajelemaan, kun on kerran Ladaa kokeillut.
varmaan jotakin kattilakiveä syylärissä. asensin sitte ton ylimääräsen koolerin siihen ettei tarvi kesällä pitää lämppäriä täysillä...oli kuuma!(syyläreitä kun on rajoitetusti)
hämeenlinnan hanakat liikkeestä kysäsin T putki kappaletta ja nehän tekivät mulle semmosen odottaessa kupariputkesta juottivat, ja ei maksanu ku kolme eemeliä!

mitäs sitä muilla ajelemaan, kun on kerran Ladaa kokeillut.
Vanha herätyskelloni ei sammunut enää sammutusnapista.Otin paristopesän suojan irti ja herätyksen alkaessa isken kelloa kämmentä vasten siten että paristo irtoaa.Jos uni kestää 8 tuntia niin tällä tavalla pariston käyttöikä pitenee kolminkertaiseksi.Ikävänä puolena on se,että kello on laitettava aikaan joka ilta
.Pitäsköhän ostaa herätyskello tai ajastaa kännykkä
.....kännykän ääneen ei kuitenkaan ole mukava herätä 


