Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mun orkkisklassikossa riittää kaikkea pientä, mutta onhan koneen yläpää aikanaan isketty nippuun muutamassa tunnissa.
- kaasutin on vaihdettu, vanha oli 1,2-1,3 mallia (auto siis 2107)
- kaasarissa oli myöskin paljon rikkinäisiä kalvoja
- imuilmanlämmitys putki ja pakosarjan yhde puuttui kokonaan
- imusarjaa ja kantta on jälkikiristelty
- nyt vuotaa jostain jäähdytysnestettä
- polttainepuolella on varmasti vielä jossain pientä alipainevuotoa
- kone pitää erikoista ääntä, ehkä jakopään säätö tai kunto
muina vikoina lähinnä ECON ja moottorinlämpömittari takerteleevat, näyttää joko oikein tai sitten täysillä jommassa kummassa päässä asteikkoa.
mutta eihän auto siis ollut hirmuisen kallis.
- kaasutin on vaihdettu, vanha oli 1,2-1,3 mallia (auto siis 2107)
- kaasarissa oli myöskin paljon rikkinäisiä kalvoja
- imuilmanlämmitys putki ja pakosarjan yhde puuttui kokonaan
- imusarjaa ja kantta on jälkikiristelty
- nyt vuotaa jostain jäähdytysnestettä
- polttainepuolella on varmasti vielä jossain pientä alipainevuotoa
- kone pitää erikoista ääntä, ehkä jakopään säätö tai kunto
muina vikoina lähinnä ECON ja moottorinlämpömittari takerteleevat, näyttää joko oikein tai sitten täysillä jommassa kummassa päässä asteikkoa.
mutta eihän auto siis ollut hirmuisen kallis.

Nyt menee hermo tuohon woihan wanha wihtahousu pakkiin
Mikä ihme siinä on kun jokatoisena päivänä toimii ok, ja jokatoisena kuuluu pelkkää rattaiden rutinaa/ rusahdus? Tykkäsköhän tuo onneton loota kyttyrää länsimaisesta 75W-90 synteettisestä, en minä tiedä.
Nyt on on taas pää niin jäässä, ettei meinaa välähtää, kumpaan suuntaan mun pitäis säätää sitä kytkimen työsylkän haarukkaa? Eli säädänkö sitä käpälää lähemmäs muttereita vai säädänkö sitä poispäin muttereista, auton perää kohti siis? Jos olen taas ymmärtäny oikein tuon judanssin, niin jälkimmäisellä suunnalla pitäisi tulla lisää irrotusta, ehkä? Vai menikö just toisinpäin?
Ja mikä ihme yleensä kaikkein autojen pakeissa on kun joskus ei mene päälle? Ei autokoulun Focuksissakaan mene välillä päälle, vaan kytkintä pitää polkea ku tulpatonta mopoa, niin sitten saattaa mennä silmään....


Mikä ihme siinä on kun jokatoisena päivänä toimii ok, ja jokatoisena kuuluu pelkkää rattaiden rutinaa/ rusahdus? Tykkäsköhän tuo onneton loota kyttyrää länsimaisesta 75W-90 synteettisestä, en minä tiedä.
Nyt on on taas pää niin jäässä, ettei meinaa välähtää, kumpaan suuntaan mun pitäis säätää sitä kytkimen työsylkän haarukkaa? Eli säädänkö sitä käpälää lähemmäs muttereita vai säädänkö sitä poispäin muttereista, auton perää kohti siis? Jos olen taas ymmärtäny oikein tuon judanssin, niin jälkimmäisellä suunnalla pitäisi tulla lisää irrotusta, ehkä? Vai menikö just toisinpäin?
Ja mikä ihme yleensä kaikkein autojen pakeissa on kun joskus ei mene päälle? Ei autokoulun Focuksissakaan mene välillä päälle, vaan kytkintä pitää polkea ku tulpatonta mopoa, niin sitten saattaa mennä silmään....
Viimeksi muokannut Jokari, 14.10.2005 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jokari_ kirjoitti:Nyt menee hermo tuohon woihan wanha wihtahousu pakkiin![]()
![]()
Mikä ihme siinä on kun jokatoisena päivänä toimii ok, ja jokatoisena kuuluu pelkkää rattaiden rutinaa/ rusahdus? Tykkäsköhän tuo onneton loota kyttyrää länsimaisesta 75W-90 synteettisestä, en minä tiedä.
Väljät siirtovivut voi aiheuttaa myös tota.. Mutta toi on kyllä aika yleistä vanhoissa autoissa. Öljyjen vaihtoa kannattaa tietysti kokeilla.

Mulla sama ongelma, mutta mun vaihteisto on muutenkin kipeä joten en usko ongelman olevan normaali juttu.destor kirjoitti:17. Nappiksessa jos laittaa hätäsesti pakin sisään heti kytkimen painon jälkeen rattaat vielä pyörivät ja kuuluu ikävä rusahdus, rauhallisuutta niin homma hoitunee.:
No, käytän tuota loppuun kunnes saan aikaseksi vaihtaa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Taas tuli käytyä kaupungissa herättämässä pahennusta. Nyt on taas ilmaantunu yks vakiovika, eli surkea kuumakäynnistyvyys.Viitisenkin sekuntia pitää sahailla ja aikas huonosti lähtee alkuun käymään.
Ja jälkikäynnit on taas tulleet takaisin, täytyy vissiin koittaa 98:a seuraavaksi.
Termari ei näytä edelleenkään toimivan, alavesiletku on aina kylmä, kovan ajonkin jälkeen.Lämpömittarikin kääntyy ajon jälkeen tyhjäkäynnillä reilusti yli puolenvälin ja flektikin hörähtää tulille, useimmiten.Eli kuumana käy
Miksi vitussa kaikki ongelmat kulminoituvat mun Ladaan???

Ja jälkikäynnit on taas tulleet takaisin, täytyy vissiin koittaa 98:a seuraavaksi.
Termari ei näytä edelleenkään toimivan, alavesiletku on aina kylmä, kovan ajonkin jälkeen.Lämpömittarikin kääntyy ajon jälkeen tyhjäkäynnillä reilusti yli puolenvälin ja flektikin hörähtää tulille, useimmiten.Eli kuumana käy

Miksi vitussa kaikki ongelmat kulminoituvat mun Ladaan???


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nää on aika pitkälti ominaisuuksia eikä vikoja, eli ei pidä lannistua. kuumana käynnistäminen on aina kikkailua, jälkikäynti on melko normaalia tuunatuissa kaasareissa esim. ozon ilman saastehässäkkää sekä tyhjäkäynnin solenoidisuutinta. lämmöt taitta kyllä tosissaan nousta jos flektikin käynnistyy, se ei välttämättä ole ihan hyvä..... mut tota 98:a kannattaa aina välillä kokeilla, voit huomata eron. jos 98:lla toimii paremmin niin pressan sanoja lainaten autossa on jotain vikaaJokari_ kirjoitti:Taas tuli käytyä kaupungissa herättämässä pahennusta. Nyt on taas ilmaantunu yks vakiovika, eli surkea kuumakäynnistyvyys.Viitisenkin sekuntia pitää sahailla ja aikas huonosti lähtee alkuun käymään.
Ja jälkikäynnit on taas tulleet takaisin, täytyy vissiin koittaa 98:a seuraavaksi.
Termari ei näytä edelleenkään toimivan, alavesiletku on aina kylmä, kovan ajonkin jälkeen.Lämpömittarikin kääntyy ajon jälkeen tyhjäkäynnillä reilusti yli puolenvälin ja flektikin hörähtää tulille, useimmiten.Eli kuumana käy![]()
Miksi vitussa kaikki ongelmat kulminoituvat mun Ladaan???![]()


. mut tota 98:a kannattaa aina välillä kokeilla, voit huomata eron. jos 98:lla toimii paremmin niin pressan sanoja lainaten autossa on jotain vikaa
eli kokeile puoli tankillista 98 ja jos toimii paremmin korjaa
eli miksi ajaa "rikkinäisellä" käyttäen kallista bensaa kun voi pikku korjauksella ajella matalaoktaanisella
eli kokeile puoli tankillista 98 ja jos toimii paremmin korjaa
eli miksi ajaa "rikkinäisellä" käyttäen kallista bensaa kun voi pikku korjauksella ajella matalaoktaanisella
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Minun mielestä kaikkien vaihteiden kytkeminen tai irrottaminen on yhtä hankalaa, jos vika on kytkimessä. Olisikohan siirtäjät laatikossa olleet vähän hakusessaan. Tai sitten jotain muuta estettä, joka on sittemmin pudonnut laatikon pohjalle.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Nyt on Ladan mätäpaikat hitsailtu umpeen, kiitoksia juhalle
Eli Virojoella käväistiin siis.Matkaa tuli eestaas noin 110 km.Alkumatkasta oli kauheita käymisvaikeuksia, kun satoi ja oli muutenkin kosteeta.Tahto käydä kolmella jatkuvasti ja nyki ihan tolkuttomasti.Menomatka meni enemmän tai vähemmän heikosti, onneksi kuitenkin tilanne parani, kun ostettiin crc:tä ja sumuteltiin sitä ympäri jakajaa, tulpanjohtoja yms...laitoin vielä kiinni ilmanputsarin kärsän sekä sen pakosarjaan johtavan lämpöisen ilman letkun.Näillä eväillä paluumatka menikin erittäin hyvin, mitänyt edessä olevat paskat alkuperäiset venäjänrenkaat täristivät aika helvetisti.
Ja matkustusmukavuuskin on kohdallaan...v*ttu että mä vihaan noita 2105-penkkejä, ne on oikeesti kelvottomat, ainakin mun anatomialle.Kunnollista asentoa ei saa mitenkään, vaan mieli tekee vaihtaa asentoa kokoajan, eikä silti ikinä oo hyvä.Kaikenmaailman säädöt on koitettu, mikään ei auta.No täytyy koittaa kestää
Hitsattavaa Ladassa olikin paljon luultua enemmän (tietty).Kuskinpuolella tilanne takatunkinkorvan ympärillä oli ihan hyvä, siellä selvittiin parilla pienehköllä pellinpalalla.Apukuskin puolella tilanne oli aivan kauhea, kun tunkinkorvan edestä paljastui oli n.20 cm aivan mätää peltiä ja kaikenlisäksi reikää oli myös varsinaisessa pohjapellissä, siinä kynnyksen sisäpuolella.
Mutta Lada saatiin tursittua läjään ja nyt maanantaina koittaan leimalle.Luulisin että ei ole mitään ongelmia, jos vaan jarrut toimii ok.

Eli Virojoella käväistiin siis.Matkaa tuli eestaas noin 110 km.Alkumatkasta oli kauheita käymisvaikeuksia, kun satoi ja oli muutenkin kosteeta.Tahto käydä kolmella jatkuvasti ja nyki ihan tolkuttomasti.Menomatka meni enemmän tai vähemmän heikosti, onneksi kuitenkin tilanne parani, kun ostettiin crc:tä ja sumuteltiin sitä ympäri jakajaa, tulpanjohtoja yms...laitoin vielä kiinni ilmanputsarin kärsän sekä sen pakosarjaan johtavan lämpöisen ilman letkun.Näillä eväillä paluumatka menikin erittäin hyvin, mitänyt edessä olevat paskat alkuperäiset venäjänrenkaat täristivät aika helvetisti.
Ja matkustusmukavuuskin on kohdallaan...v*ttu että mä vihaan noita 2105-penkkejä, ne on oikeesti kelvottomat, ainakin mun anatomialle.Kunnollista asentoa ei saa mitenkään, vaan mieli tekee vaihtaa asentoa kokoajan, eikä silti ikinä oo hyvä.Kaikenmaailman säädöt on koitettu, mikään ei auta.No täytyy koittaa kestää

Hitsattavaa Ladassa olikin paljon luultua enemmän (tietty).Kuskinpuolella tilanne takatunkinkorvan ympärillä oli ihan hyvä, siellä selvittiin parilla pienehköllä pellinpalalla.Apukuskin puolella tilanne oli aivan kauhea, kun tunkinkorvan edestä paljastui oli n.20 cm aivan mätää peltiä ja kaikenlisäksi reikää oli myös varsinaisessa pohjapellissä, siinä kynnyksen sisäpuolella.
Mutta Lada saatiin tursittua läjään ja nyt maanantaina koittaan leimalle.Luulisin että ei ole mitään ongelmia, jos vaan jarrut toimii ok.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
tulipahan heitettyä reissu viipurissa tuolla 1200l versiolla muuten kyllä meni matka mukavasti mutta noin. satasta ajaessa melu sisällä on hirveä.
ei paljoo hermo levännyt kun perän jollotus,laatikon ulina, vuotavat tupakki ikkunat ja hirveä rengas meteli aiheuttivat jonkin moisen sinfonia. ccd soitinta oli turha yrittää kuunnella. aikaisemmin en ole noihin asioihin kiinnittänyt huomiota ku ei ole tarvinnut pitkää matkaa turistella
ei paljoo hermo levännyt kun perän jollotus,laatikon ulina, vuotavat tupakki ikkunat ja hirveä rengas meteli aiheuttivat jonkin moisen sinfonia. ccd soitinta oli turha yrittää kuunnella. aikaisemmin en ole noihin asioihin kiinnittänyt huomiota ku ei ole tarvinnut pitkää matkaa turistella
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Nyt on Lada taas puunattu talvikuntoon. Vahana käytin Simonizin perinteisen nestemäistä versiota. Ei ollu kyllä kummosta, vai olikohan tekijässä taas vika...
Samalla tuli vaihdettua jäähdytinnesteet. Siinäkin tais vierähtää 3 tuntia kun ekaa kertaa teki, piti ottaa pohjapeltikin pois, jotta sais syylärin tyhjäksi. Eikä asiaa yhtään helpottan aivan jumissa ollut lämppärin letkukaan....yllättävän paljon vähemmän jäähdytysjärjestelmä imee lientä kun muistelin, about 7 litraa sinne uppos...
Eipä tuo lämpöihin vaikuttanu mitenkään, emmää kyllä niin meinannukkaan. Kabiinissa piisaa edelleenkin lämmintä ja paljon.
Ladan lohkolämppärikin jopa pelaa...ostin romikselta sopivan johdon tolpan ja autonpistokkeen välille, kun ei ollu takeita lämppärin toimivuudesta. Varmasti tulee käytettyä, on se mukavaa kun heti pukkaa lämmintä ilmaa hyttiin.
Vaiheloota käkäilee edelleenkin. Millon rutisee pakki ja milloin ei mene muutkaan vaihteet kunnolla päälle, vaan joutuu käyttää voimaa pirusti. Mikähän totakin vaivaa
Vaiva on vähän pahentunut kytkimen säädön jälkeen....
Samalla tuli vaihdettua jäähdytinnesteet. Siinäkin tais vierähtää 3 tuntia kun ekaa kertaa teki, piti ottaa pohjapeltikin pois, jotta sais syylärin tyhjäksi. Eikä asiaa yhtään helpottan aivan jumissa ollut lämppärin letkukaan....yllättävän paljon vähemmän jäähdytysjärjestelmä imee lientä kun muistelin, about 7 litraa sinne uppos...
Eipä tuo lämpöihin vaikuttanu mitenkään, emmää kyllä niin meinannukkaan. Kabiinissa piisaa edelleenkin lämmintä ja paljon.
Ladan lohkolämppärikin jopa pelaa...ostin romikselta sopivan johdon tolpan ja autonpistokkeen välille, kun ei ollu takeita lämppärin toimivuudesta. Varmasti tulee käytettyä, on se mukavaa kun heti pukkaa lämmintä ilmaa hyttiin.
Vaiheloota käkäilee edelleenkin. Millon rutisee pakki ja milloin ei mene muutkaan vaihteet kunnolla päälle, vaan joutuu käyttää voimaa pirusti. Mikähän totakin vaivaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ladaharrastus leviää Kotkassa; nyt on kaverillakin Lada. Riihimäeltä käytiin hakemassa ja kyllä kannatti.
Paikanpäällä odotteli valkoinen 2107 1500 -87, hienoilla kyljen mittaisilla Lada-teippauksilla. Ajettu vain 63 tkm, vanha pappa huollattanut hyvin, koneessakin on aina olleet täyssynteettiset Mobilit!
En muista ihan vähään aikaan nähneeni yhtä hyväkuntoista Ladaa
Puskurit ja maski lähestulkoon virheettömässä kunnossa, maalipinta hyvä, ei ainuttakaan näkyvää ruostetäplää, pohja hyvässä kunnossa, lohkolämmitin ja vetokoukkukin löytyy. Sisusta virheettömässä kunnossa, penkit aikanaan uudelleenverhoiltu! Kaikki sisustan nippelit ja nappelit toimii täydellisesti. Ja mikä parasta, noilla 2107:n penkeillä on todella hyvä istua. Omat 2105-penkit menee heti vaihtoon, kun löydän jostain hyvät 2107-penkit.
Kone on siis huippukunnossa. En ole ikinä kuullu noin hiljasta Ladan konetta. Kehrää pehmeästi kuin kissa. Muutenkin tossa tuntuu olevan hyvät menohalut. Kytkinkin oli taannoin vaihdettu joten se puree äkäisesti ja normivaihdotkin on nopeita kuin suorakytkentälootalla!
Alla olleet Michelinit on mielenkiintoiset, nastat nypitty niistä. Alle 60:n vauhissa äänet on kuin höyryveturissa ja muutenkin rengasmelu on aikamoista.
Tulipahan kehuttua, ja eikös sitä pidäkkin. Tässähän tuntee tuon oman mukahyvän 1500S:n täydeksi romuksi
Täytyy tosin muistaa, että tämän hintakin oli viisinkertainen omaan verrattuna. Mutta silti tollaisia valioyksilöitä ei tapaa juuri koskaan.
Paikanpäällä odotteli valkoinen 2107 1500 -87, hienoilla kyljen mittaisilla Lada-teippauksilla. Ajettu vain 63 tkm, vanha pappa huollattanut hyvin, koneessakin on aina olleet täyssynteettiset Mobilit!
En muista ihan vähään aikaan nähneeni yhtä hyväkuntoista Ladaa

Kone on siis huippukunnossa. En ole ikinä kuullu noin hiljasta Ladan konetta. Kehrää pehmeästi kuin kissa. Muutenkin tossa tuntuu olevan hyvät menohalut. Kytkinkin oli taannoin vaihdettu joten se puree äkäisesti ja normivaihdotkin on nopeita kuin suorakytkentälootalla!

Alla olleet Michelinit on mielenkiintoiset, nastat nypitty niistä. Alle 60:n vauhissa äänet on kuin höyryveturissa ja muutenkin rengasmelu on aikamoista.
Tulipahan kehuttua, ja eikös sitä pidäkkin. Tässähän tuntee tuon oman mukahyvän 1500S:n täydeksi romuksi

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ettei vaan olisi tuosta Ryttylästä (12 km Riihimäeltä) siellä on yhdellä papalla ollut helmikuntoinen tuollainen, itellä samanlainen saman värinen ja mullekin tuntemattomat kyläläiset moikkailee vahingossa. Noi 1500 mallit on vähän harvinaisempia kuin 2107 koriset 1600SL ja 1300S mallit, olisipa hienoa jos tuollaiset yksilöt siirtyisivät museointiin.Jokari_ kirjoitti:Ladaharrastus leviää Kotkassa; nyt on kaverillakin Lada. Riihimäeltä käytiin hakemassa ja kyllä kannatti.
Paikanpäällä odotteli valkoinen 2107 1500 -87, hienoilla kyljen mittaisilla Lada-teippauksilla. Ajettu vain 63 tkm, vanha pappa huollattanut hyvin, koneessakin on aina olleet täyssynteettiset Mobilit!
