Nivan-modifiointi osio!!!
Sahara2??? mikäs se sellainen on?TOVERI NIVA kirjoitti:-Melko mukava tieajossa (Sahara2 vähän äänekkäämmän olonen)
Mitähän veikkaisin että mittariin on tullut. Joku 3000kmArska tehtaalta kirjoitti:Onko paljon tullu saharoilla kilsoja, paljos on kulunu?

- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Sama rengas kuvioltaan mutta jotain pientä on muutettu kumiseoksessa jne.Nerd-O kirjoitti:Sahara2??? mikäs se sellainen on?TOVERI NIVA kirjoitti:-Melko mukava tieajossa (Sahara2 vähän äänekkäämmän olonen)
Kyljen merkinnät on muuttunu eli nyt niissä lukee Sahara2 ja ne muutkin merkinnät on jotain muuta. Cherokeehen tuli Sahara2 rinkulat ja ne kyllä jollottaa jonkin verran enempi kuin noi mikkä Nivassa on, kokoerookin tosin on 31x10,5-15 vrt. 235/75-15 mut en usko että se niin paljoa voi vaikuttaa.
Eikös siinä veljes pajerossakin vähän huutanu ne saharat, oisko ne sitten kans nää Sahara2 vai onko se sit vaan 31" kirous että vähän ääntää.
Se nyt huutaa varmaan muutenkin koko autoTOVERI NIVA kirjoitti:Eikös siinä veljes pajerossakin vähän huutanu ne saharat, oisko ne sitten kans nää Sahara2 vai onko se sit vaan 31" kirous että vähän ääntää.

- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Olisiko ideaa?
Keksin juuri nerokkaan idean. Ottaa Nivan kannesta 1mm pois. Kulkeeko lujempaa? Onko ihan mappi-Ö idea? Kandeisko tehdä samalla jotain muutakin? Slicen pois ottaminen varmaan olis aika edullista... Olen ihan amatööri näissä "viritys" hommissa, pitäs vaan jotain kehittää, kun ei se lahna edes sudi... 

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Re: Olisiko ideaa?
Sitä söörtsiä...nivailija kirjoitti:Keksin juuri nerokkaan idean. Ottaa Nivan kannesta 1mm pois. Kulkeeko lujempaa? Onko ihan mappi-Ö idea? Kandeisko tehdä samalla jotain muutakin? Slicen pois ottaminen varmaan olis aika edullista... Olen ihan amatööri näissä "viritys" hommissa, pitäs vaan jotain kehittää, kun ei se lahna edes sudi...
Lueppas vaikka alkuun: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 94&start=0
Vauhdin tae - alamäki
Mulla oli hitsilukko ja hitsit yli kaiken kun se paukahti mäntsälään. Sen jälkeen teinkin päätöksen että mulle ei sellaista tule enää ikinä. Ja jos ostan auton missä sellainen on niin se lähtee sieltä ensimmäisenä mäkeen.
Kait jostain venäjältä tuonne perään saa ihan kunnonkin lukkoa eikä mitään tuollaista kurppasta.
Kait jostain venäjältä tuonne perään saa ihan kunnonkin lukkoa eikä mitään tuollaista kurppasta.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Joo mä en kans oikein tykkää hitsilukoista, varsinkin jos tulee vähänkin ajeltuu kestopäällysteillä.Teemu kirjoitti:Mitä mieltä porukka on hitsilukko perästä nivaan??
Jos tahtoo 100% lukon ja edukkaasti niin mieluummin spooli eli holkkilukko, ei o paha tehdä eikä luulis sorvareitten kauheesti sellasesta palikasta pyytävän. Hitsilukoissa on se huono puoli että kun sieltä murikasta sulatetaan ne pikkurattaat yhteen niin sen joutuu tekeen aika kovilla virroilla että aine sulaa kunnolla ja tää taas aiheuttaa sen että paikat lämpiää jolloinka ne ei enää kestä niin kovaa rasitusta. Jos iteltä löytyy ehjä varamurikka niin kyllähän tollanen lukko taka-akselilla auttaa Nivaakin eteneen niin vietävästi.
Oli muuten ihan Sahara merkinnällä. Ei ollut mikään Sahara2. Eli jos niistä ääntä lähtee niin eiköhän se ole 31" kirous. Tosin omassa Pajerossa nuo 31" renkaat ei kyllä möykkää. On hiljaisemmat kuin 225 all-terrainit.TOVERI NIVA kirjoitti:Eikös siinä veljes pajerossakin vähän huutanu ne saharat, oisko ne sitten kans nää Sahara2 vai onko se sit vaan 31" kirous että vähän ääntää.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Jos on kaks samalla välityksella olevaa murikkaa niin ei se sillon oo mikään hullumpi ajatus laittaa hitsilukkomurikka kun on lumet maassa, tosin kannattaa miettiä että paljonko maastossa tulee talvella ajeltuu jne. että paljonko sitä oikeesti tarvis lukkoperää. Spoolia suosittelen silti enemmin kuin hitsilukkoo!