Kiinan autot tulee!
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Kiinan autot tulee!
Olen vähän etuajassa mutta nyt kyllä jo autolehdissä puhutaan Kiinan autoista ja niiden edullisuudesta ja huonosta laadusta. Eurooppaan niitä alkaa tulla lähivuosina, maasturi tuli jo. Miten tulee käymään täällä pohjolassa, että syrjäyttääkö halpa Kiina-auto Ladan Suomessa ? Entä innostuvatko Ladan omistajat Kiina-autoihin ja Ladakerhosta tuleekin Kiina "ping pong" kerho?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa. Jos hinta olisi ollut sama kuin tunnetuilla merkeillä niin tuskin olisi näin käynyt. Autot on asia hieman erikseen, maksavat huomattavasti enempi. Luulisin, että joku muukin houkutin pitää olla kuin edullisuus, esim. pitkä takuu...
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No kyllähän noi korealaisetkin hyvin on alkanut myymään vaikka ei niin kamalan edullisia olekkaan,uskokaa vaan mun sanoneen että jos ennusteet pitää paikkansa,niin noi kiinalaiset autot tekee ns.kiinailmiön,eli ensimmäisen myyntivuoden jälkeen myynti kasvaa räjähdysmäisesti koska hinta tulee olemaan edullinen(ladan luokkaa),ja kiinalaiset ovat pirun nopeita oppimaan miten autoja tehdään. :roll:Eli niitä ei pidä mennä aliarvioimaan
, Toivottavasti lada pystyy jotenkin vastaamaan kiinalaisille. 


FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Olisihan se hienoa jos aika entinen viela palaisi ja vaikka 6000 eurolla pystyisi ostamaan uuden auton ihan normaalin kokoisen auton, mutta ei se aika enaa palaa.. Tuskin saa edes Kiinassakaan silla rahalla uutta taysipainoista autoa.
Thaimaassa esim. Suzuki SJ 413 maksaa n. 8000 euroa ja Honda Jazz menee jo yli 10000 euron.
Malesiassa saa Perodua Kancilin 5000 eurolla (on samaa kokoluokkaa Suzuki alton kanssa.)
Thaimaassa esim. Suzuki SJ 413 maksaa n. 8000 euroa ja Honda Jazz menee jo yli 10000 euron.
Malesiassa saa Perodua Kancilin 5000 eurolla (on samaa kokoluokkaa Suzuki alton kanssa.)
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Ei sitä tiedä, Kunnon Euron vahvistuminen dollariin ja muihin valuuttoihin nähden ja suomelta mullistava autoverouudistus(autot verottomiksi ja 1000Euron käyttömaksu), niin alkaa tuohon hintaan autoja irtoamaan.IL02 kirjoitti:Olisihan se hienoa jos aika entinen viela palaisi ja vaikka 6000 eurolla pystyisi ostamaan uuden auton ihan normaalin kokoisen auton, mutta ei se aika enaa palaa.. Tuskin saa edes Kiinassakaan silla rahalla uutta taysipainoista autoa.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No ei kai toi Korealaisten autojen laatu voi ihan paskaa olla jos esim. Huyandaille ja Kialle tarjotaan 5 vuoden takuuta SuomessaJome kirjoitti:Ei noitten kiinalaisten ja korealaisten autojen laatu ainakaan kovin kummonen oo ainakaan mun mielestäEikä ne mitään kovin edullisiakaan oo. Sais mun puolesta pysyä noi pokemon autot siä minne aurinko ei paista

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
älkää nyt missään rakkaudessa menkö noin alkeelliseen vipuun kuin pitkän takuun lupailuihin. Kannattaa aina lukea se pienellä painettu präntti siellä takasivulla ja kannattaa kysyä esim. mitä merkitsee ehdoissa sanonta "jne.". Wanha wiisaus - eihän kahta asiaa voi millään samalla tehdä -luvata ja pitää.
jutun tynkää asiasta:
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=4045

jutun tynkää asiasta:
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=4045
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Mulla oli tuollainen keväällä. Ostin uutena. Kuluttu aivan helvetisti bensaa. Sellainen 6l se imi. Tuo oli siitä helppo tarkastaa kun tankin koko oli 6l ja sillä ei päässyt kuin 100km ja bensa loppui,_,/ukka kirjoitti:Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa.



- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Mulla on kanssa sellainen,nyt ajettu 2800km,eikä mitään valittamista,hyvin on toiminut ja bensan kulutuskin vain noin 2l/100km.Nerd-O kirjoitti:Mulla oli tuollainen keväällä. Ostin uutena. Kuluttu aivan helvetisti bensaa. Sellainen 6l se imi. Tuo oli siitä helppo tarkastaa kun tankin koko oli 6l ja sillä ei päässyt kuin 100km ja bensa loppui,_,/ukka kirjoitti:Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa.Muutoinkin kun katteita vähän otti pois niin alkoi oikeasti pelottaa ne hitsaussaumat. Miten ne voi kestää yhtään mitään? Noh. Minä myin sen pois 300km ajettuna ja sain vielä 10€ voittoa siihen nähden mitä maksoin siitä uutena
Eli loppupeleissä aika hyvin pitää hintansa kun arvo nousee käytön myötä


FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Kiinassa kun kävin niin siellä näkyi hirveesti paikallisesti tehtyjä autoja. Merkittävä osa niistä on meille ihan tuttuja automalleja, mutta kiinalaisilla merkeillä varustettuina.
Minua on jo pitempään harmittanut se ettei kiinalaisia autoja ole täälläpäin myyty, mutta nyt kuulin että esimerkiksi Honda Jazzista tehty sedan versio joka on ilmeisen suosittu Kiinassa ja ihan nätin näköinen on tulossa Eurooppaan.
Sitten on se luksusauto joka on TM:ssakin arvosteltu. Se on todella hyvän näköinen musta iso sedan.
Edellisen mallisesta Ford Fiestasta väännetty sedan versio on tosi kivan näköinen eikä edellisen mallisesta Opel Corsastakaan väännetty sedan mikään ihan ruma ollut.
Volkkarin Santana 3000 on isokokoinen sedan joka sopisi varmasti monelle Suomalaiselle perusautoksi, vaikka perustuukin alkuperäiseen Santanaan/passattiin. Näitä oli takseina paljon ja niissä oli melkein kaikissa maakaasulaitteet.
Buikin Regal on myös iso hieno sedan joka kelpais kyllä mulle.
Näin siellä myös Suzuki Swift sedaniin perustuvaa (mutta modernisoitua) autoa jota käytettiin laajasti taksina eteläisemmässä Kiinassa ja Mitsubishin aikaisempiin sedaneihin perustuvia autoja myös. Ihan nättejä.
Myös suosittu oli se kohtuullisen kuuluisa "piraattiauto" joka on siis Cehvrolet/Daewoo Matizin näköinen, mutta ihan eri firman tekemä ja huomattavasti halvempi. Myöhemmin ilmeisesti selvisi että hommassa ei ollut mitään laitonta.
Nyt kun autoverotuskin näyttäisi muuttuvan vuosiperusteiseksi niin autojen hinnat näyttäisi romahtavan. Eli lisää ruuhkia tiedossa!
Voisin muuten vielä lisätä, että huono laatu ja Kiina eivät kyllä enään liity toisiinsa, se on ihan menneisyyden juttu. Olihan Japani vielä 60 luvulla halpatuotantomaa jossa laatu oli miten sattuu, muttei enään -sama pätee nykyään Kiinaan.
Kinuskiautoja odotellessa...
Minua on jo pitempään harmittanut se ettei kiinalaisia autoja ole täälläpäin myyty, mutta nyt kuulin että esimerkiksi Honda Jazzista tehty sedan versio joka on ilmeisen suosittu Kiinassa ja ihan nätin näköinen on tulossa Eurooppaan.
Sitten on se luksusauto joka on TM:ssakin arvosteltu. Se on todella hyvän näköinen musta iso sedan.
Edellisen mallisesta Ford Fiestasta väännetty sedan versio on tosi kivan näköinen eikä edellisen mallisesta Opel Corsastakaan väännetty sedan mikään ihan ruma ollut.
Volkkarin Santana 3000 on isokokoinen sedan joka sopisi varmasti monelle Suomalaiselle perusautoksi, vaikka perustuukin alkuperäiseen Santanaan/passattiin. Näitä oli takseina paljon ja niissä oli melkein kaikissa maakaasulaitteet.
Buikin Regal on myös iso hieno sedan joka kelpais kyllä mulle.
Näin siellä myös Suzuki Swift sedaniin perustuvaa (mutta modernisoitua) autoa jota käytettiin laajasti taksina eteläisemmässä Kiinassa ja Mitsubishin aikaisempiin sedaneihin perustuvia autoja myös. Ihan nättejä.
Myös suosittu oli se kohtuullisen kuuluisa "piraattiauto" joka on siis Cehvrolet/Daewoo Matizin näköinen, mutta ihan eri firman tekemä ja huomattavasti halvempi. Myöhemmin ilmeisesti selvisi että hommassa ei ollut mitään laitonta.
Nyt kun autoverotuskin näyttäisi muuttuvan vuosiperusteiseksi niin autojen hinnat näyttäisi romahtavan. Eli lisää ruuhkia tiedossa!
Voisin muuten vielä lisätä, että huono laatu ja Kiina eivät kyllä enään liity toisiinsa, se on ihan menneisyyden juttu. Olihan Japani vielä 60 luvulla halpatuotantomaa jossa laatu oli miten sattuu, muttei enään -sama pätee nykyään Kiinaan.
Kinuskiautoja odotellessa...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!