Kiinan autot tulee!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lada Scandinavia

Kiinan autot tulee!

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Olen vähän etuajassa mutta nyt kyllä jo autolehdissä puhutaan Kiinan autoista ja niiden edullisuudesta ja huonosta laadusta. Eurooppaan niitä alkaa tulla lähivuosina, maasturi tuli jo. Miten tulee käymään täällä pohjolassa, että syrjäyttääkö halpa Kiina-auto Ladan Suomessa ? Entä innostuvatko Ladan omistajat Kiina-autoihin ja Ladakerhosta tuleekin Kiina "ping pong" kerho?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olen jotain lukenut, että venäjälläkin noita on jo hehkutettu, voi olla sielläkin kova kilpailija Ladoille.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
IL02

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Yltaakseen suureen menestykseen hintaetu tulisi olla huomattava, kuten joskus aikanaan Ladalla ja muilla itaautoilla oli Suomessa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa. Jos hinta olisi ollut sama kuin tunnetuilla merkeillä niin tuskin olisi näin käynyt. Autot on asia hieman erikseen, maksavat huomattavasti enempi. Luulisin, että joku muukin houkutin pitää olla kuin edullisuus, esim. pitkä takuu...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

No kyllähän noi korealaisetkin hyvin on alkanut myymään vaikka ei niin kamalan edullisia olekkaan,uskokaa vaan mun sanoneen että jos ennusteet pitää paikkansa,niin noi kiinalaiset autot tekee ns.kiinailmiön,eli ensimmäisen myyntivuoden jälkeen myynti kasvaa räjähdysmäisesti koska hinta tulee olemaan edullinen(ladan luokkaa),ja kiinalaiset ovat pirun nopeita oppimaan miten autoja tehdään. :roll:Eli niitä ei pidä mennä aliarvioimaan :wink: , Toivottavasti lada pystyy jotenkin vastaamaan kiinalaisille. :?
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
IL02

Olisihan se hienoa jos aika entinen viela palaisi ja vaikka 6000 eurolla pystyisi ostamaan uuden auton ihan normaalin kokoisen auton, mutta ei se aika enaa palaa.. Tuskin saa edes Kiinassakaan silla rahalla uutta taysipainoista autoa.

Thaimaassa esim. Suzuki SJ 413 maksaa n. 8000 euroa ja Honda Jazz menee jo yli 10000 euron.

Malesiassa saa Perodua Kancilin 5000 eurolla (on samaa kokoluokkaa Suzuki alton kanssa.)
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Jome

Viesti Kirjoittaja Jome »

Ei noitten kiinalaisten ja korealaisten autojen laatu ainakaan kovin kummonen oo ainakaan mun mielestä :roll: Eikä ne mitään kovin edullisiakaan oo. Sais mun puolesta pysyä noi pokemon autot siä minne aurinko ei paista :twisted:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
IL02

Ei se Kiinalaisten tai Korealaisten laatu ehka samalla viivalla venalaisen laadun kanssa ole, mutta jokatapauksessa aurinko nousee idasta.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

IL02 kirjoitti:Olisihan se hienoa jos aika entinen viela palaisi ja vaikka 6000 eurolla pystyisi ostamaan uuden auton ihan normaalin kokoisen auton, mutta ei se aika enaa palaa.. Tuskin saa edes Kiinassakaan silla rahalla uutta taysipainoista autoa.
Ei sitä tiedä, Kunnon Euron vahvistuminen dollariin ja muihin valuuttoihin nähden ja suomelta mullistava autoverouudistus(autot verottomiksi ja 1000Euron käyttömaksu), niin alkaa tuohon hintaan autoja irtoamaan.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
BA3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Jome kirjoitti:Ei noitten kiinalaisten ja korealaisten autojen laatu ainakaan kovin kummonen oo ainakaan mun mielestä :roll: Eikä ne mitään kovin edullisiakaan oo. Sais mun puolesta pysyä noi pokemon autot siä minne aurinko ei paista :twisted:
No ei kai toi Korealaisten autojen laatu voi ihan paskaa olla jos esim. Huyandaille ja Kialle tarjotaan 5 vuoden takuuta Suomessa :!: Tietääkseni mikään muu merkki ei anna vastaavaa Suomessa.
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
110HB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Fiat puntolle luvattiin jossakin välissä myös 5 vuoden takuuta
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

älkää nyt missään rakkaudessa menkö noin alkeelliseen vipuun kuin pitkän takuun lupailuihin. Kannattaa aina lukea se pienellä painettu präntti siellä takasivulla ja kannattaa kysyä esim. mitä merkitsee ehdoissa sanonta "jne.". Wanha wiisaus - eihän kahta asiaa voi millään samalla tehdä -luvata ja pitää. :wink:

jutun tynkää asiasta:

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=4045
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Nerd-O
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

,_,/ukka kirjoitti:Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa.
Mulla oli tuollainen keväällä. Ostin uutena. Kuluttu aivan helvetisti bensaa. Sellainen 6l se imi. Tuo oli siitä helppo tarkastaa kun tankin koko oli 6l ja sillä ei päässyt kuin 100km ja bensa loppui :( Muutoinkin kun katteita vähän otti pois niin alkoi oikeasti pelottaa ne hitsaussaumat. Miten ne voi kestää yhtään mitään? Noh. Minä myin sen pois 300km ajettuna ja sain vielä 10€ voittoa siihen nähden mitä maksoin siitä uutena :D Eli loppupeleissä aika hyvin pitää hintansa kun arvo nousee käytön myötä :D
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Nerd-O kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa.
Mulla oli tuollainen keväällä. Ostin uutena. Kuluttu aivan helvetisti bensaa. Sellainen 6l se imi. Tuo oli siitä helppo tarkastaa kun tankin koko oli 6l ja sillä ei päässyt kuin 100km ja bensa loppui :( Muutoinkin kun katteita vähän otti pois niin alkoi oikeasti pelottaa ne hitsaussaumat. Miten ne voi kestää yhtään mitään? Noh. Minä myin sen pois 300km ajettuna ja sain vielä 10€ voittoa siihen nähden mitä maksoin siitä uutena :D Eli loppupeleissä aika hyvin pitää hintansa kun arvo nousee käytön myötä :D
Mulla on kanssa sellainen,nyt ajettu 2800km,eikä mitään valittamista,hyvin on toiminut ja bensan kulutuskin vain noin 2l/100km. :roll: Taitavat olla kanssa aika yksilöllisiä niinkuin ladatkin. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kiinassa kun kävin niin siellä näkyi hirveesti paikallisesti tehtyjä autoja. Merkittävä osa niistä on meille ihan tuttuja automalleja, mutta kiinalaisilla merkeillä varustettuina.

Minua on jo pitempään harmittanut se ettei kiinalaisia autoja ole täälläpäin myyty, mutta nyt kuulin että esimerkiksi Honda Jazzista tehty sedan versio joka on ilmeisen suosittu Kiinassa ja ihan nätin näköinen on tulossa Eurooppaan.

Sitten on se luksusauto joka on TM:ssakin arvosteltu. Se on todella hyvän näköinen musta iso sedan.

Edellisen mallisesta Ford Fiestasta väännetty sedan versio on tosi kivan näköinen eikä edellisen mallisesta Opel Corsastakaan väännetty sedan mikään ihan ruma ollut.

Volkkarin Santana 3000 on isokokoinen sedan joka sopisi varmasti monelle Suomalaiselle perusautoksi, vaikka perustuukin alkuperäiseen Santanaan/passattiin. Näitä oli takseina paljon ja niissä oli melkein kaikissa maakaasulaitteet.

Buikin Regal on myös iso hieno sedan joka kelpais kyllä mulle.

Näin siellä myös Suzuki Swift sedaniin perustuvaa (mutta modernisoitua) autoa jota käytettiin laajasti taksina eteläisemmässä Kiinassa ja Mitsubishin aikaisempiin sedaneihin perustuvia autoja myös. Ihan nättejä.

Myös suosittu oli se kohtuullisen kuuluisa "piraattiauto" joka on siis Cehvrolet/Daewoo Matizin näköinen, mutta ihan eri firman tekemä ja huomattavasti halvempi. Myöhemmin ilmeisesti selvisi että hommassa ei ollut mitään laitonta.

Nyt kun autoverotuskin näyttäisi muuttuvan vuosiperusteiseksi niin autojen hinnat näyttäisi romahtavan. Eli lisää ruuhkia tiedossa!

Voisin muuten vielä lisätä, että huono laatu ja Kiina eivät kyllä enään liity toisiinsa, se on ihan menneisyyden juttu. Olihan Japani vielä 60 luvulla halpatuotantomaa jossa laatu oli miten sattuu, muttei enään -sama pätee nykyään Kiinaan.

Kinuskiautoja odotellessa...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin