kyllä noissa fordeissakin on ärsyttäviä pikkuvikoja... on tullu noita nytten muutam viikko rassattuaKimmo86 kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti: toisaalta joka viikko käy kerran mielesssä että myyn Ladat pois ja vaihdan Ford Focukseen, että oliskohan sittenkin pitänyt valita Ford.
Focuksessa riittäisi ainakin rassattavaa, varsinkin vanhemmissa tuppaa vetonivelet olemaan kulutustavaraa![]()
Ite ajaisin Mitsu Galantilla.. Takavetoisella
millä ajat
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Ei tuosta listasta pahemmin autoja löytynyt. Fiat oli ainoa, joka osui silmään. Tosin uudet Puntot, Stilot jne. ei oikein herätä kiinnostusta nekään.
Alfa Romeoita on tullut omistettua siitä lähtien kun kortin sain, eli muutama vuosi. Ajanut olen kuitenkin satoja eri autoja, uusia sekä vanhoja, mutta vain tämä yksi merkki herättää sitä kiinnostusta.
Lada löytyy myös omistuksesta, eli tiettyä sympatiaa (takavetoista) löytyy myös sitä kohtaan.
Alfa Romeoita on tullut omistettua siitä lähtien kun kortin sain, eli muutama vuosi. Ajanut olen kuitenkin satoja eri autoja, uusia sekä vanhoja, mutta vain tämä yksi merkki herättää sitä kiinnostusta.
Lada löytyy myös omistuksesta, eli tiettyä sympatiaa (takavetoista) löytyy myös sitä kohtaan.
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mitäs mieltä olet alfan etuvetoistamisesta, minusta se vei Alfoista urheilullisuuden, vaik ohan jotkut uudet sportbackit sun muut aika menevän näköisiä moniin muihin verrattuna?CuoreV6 kirjoitti:Lada löytyy myös omistuksesta, eli tiettyä sympatiaa (takavetoista) löytyy myös sitä kohtaan.

Hyvä kysymys, Lada-Jussi.Lada-Jussi kirjoitti:mitäs mieltä olet alfan etuvetoistamisesta
Itse olen sen ikäluokan ihmisiä, että silloin kuin autot alkoivat tosissaan kiinnostamaan niin Alfat olivat jo kaikki etuvetoisia. Uskon, että monille vanhemmille Alfa -entusiasteille on ollut kova paikka ensimmäisen etuvetoisen Romeon tullessa markkinoille. Ja tiedän, että monet Alfistit ajavat vanhemmilla yksilöillä juuri vetotavan vuoksi.
Omistanut olen kuitenkin takavetoisenkin Alfan, ja täytyy myöntää, että siinä on munaa...
Mutta en kuitenkaan sanoisi, että urheilullisuus olisi mihinkään kadonnut. Alfa on onnistunut rakentamaan uskomattoman hienoja (etuvetoisia) autoja ja niillä ajaessa ei ole käynyt edes mielessä, että kumpa tämä vetäisi takaa..
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
Joskus isalleni tuli kutsu menna tutustumaan ja koeajamaan Alfa Romeota ja koeajajille luvattiin lahjaksi viinipullo. No tottahan toki mentiin niita sitten ihmettelemaan ja ajamaankin paastiin Alfa 156:lla jossa oli alfan selespeed vaihteisto. Sen vaihteiston toiminta oli ainakin mulle tosi suuri pettymys. Siina oli ratissa semmoset nappulat josta niit vaihteita oli tarkotus vaihdella. Ei se ainakaan tottumattomalle oikeen kateen tuntunut kayvan, joten pistin sitten jonkun katkaisijan city asentoon jolloin vaihteiston oli tarkoitus toimia ihan tavallisen automaatin tapaan. Silloin se vasta huonosti toimikin; Jos kaasua pisti reippaasti, tottahan toki auto kiihtyi kivasti, mutta normaalisti rauhallisesti ajaen tuntui tosi onnettomalle koko vaihteisto. Kevyesti ja rauhallisesti kaasutellen kaupunkiajossa tuntui, etta se aina vaihtoi liian suurelle vaihteelle, jolloin tuli tunne ettei moottori jaksaa vetaa ja meno alkaa hyytya. Vaistomaisesti tuli painettua lisaa kaasua, mutta ei se siltikaan jaksa vetaa kun on liian iso pykala silmassa. Tassa vaiheessa tulee kaasua painettua viela syvempaan, jolloin vaihteisto paattaakin vaihtaa jo pienemmalle ja matkustajien (ja kuljettajan) paat retkahtavat holtittomasti taaksepain kun auto lahtee kiihtymaan odotettua rajummin ja samantien jalka onkin jo siirrettava jarrulle ettei menna edella ajavan auton peraan. Ja sama toistuu moneen kertaan kun on tarkoitus edeta siita ruuhkaisessa kaupunkiliikenteessa.
Ainakaan mina en tykannyt Alfan urheilullisuudesta. Paljon sujuvammin ja tasaisemmin kulkee esim. 60 hevosvoimainen 200D Mersu.
Ainakaan mina en tykannyt Alfan urheilullisuudesta. Paljon sujuvammin ja tasaisemmin kulkee esim. 60 hevosvoimainen 200D Mersu.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Joo, mutta kannattaisi ajaa myös manuaalilla. On ne aika erilaisia laitteita.IL02 kirjoitti:Ainakaan mina en tykannyt Alfan urheilullisuudesta.
Kerran olen itse Selespeediä ajanut, uutta 2,0JTS:ää. Mun mielestä se toimi ihan sujuvasti. Mutta kyllä Alfaan kuuluu silti manuaaliloota.
Nuo Selespeedit, tiptronicit jne. on kaikki vähän sellaisia laitteita, että vaatii pienimuotoista treenaamista..
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
lada on projektina. käyttöautoksi ostin vw golf 2.8vr6
http://irc-galleria.net/view.php?nick=dj_juusto
klikatkaa sitä äijän kuvaa niin sitten näette mun auton. golffin jälkeen on suunnitelmissa ostaa 200nissani
http://irc-galleria.net/view.php?nick=dj_juusto
klikatkaa sitä äijän kuvaa niin sitten näette mun auton. golffin jälkeen on suunnitelmissa ostaa 200nissani
arto hietakangas
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi