heh tuli kaverin kaa vähä suunniteltuu ja tehtii lisävalot ladaan pyöreä lamppusen ladan valoista.. laitettii vaneri levy etupuskuriin ja siihen reijät ja lamput kii ja varastettiin virtaa auton omilta valon johoilta.. ja kyllä näki.. mutta on ne härskin näkösetkin.. ois kuva mut ei osaa laittaa näkymän.. kommentoikaa ideaa..
varastettiin virtaa auton omilta valon johoilta..
tuo on väärin ei saa varastaa eli aina valoihin omat johdot
johtojen poikkipinta-ala on liian pieni eli niissä syntyy jännite häviötä ja alkavat lämpenemään
Mittaappa ihan mielenkiinnosta jännite lampunkannalta kun tämä valopatteri on päällä ja vertaa sitä sitten akun jännitteeseen. Auto luonnolliseti pitää olla käynnissä ja kierroksia hieman etä lataus on maksimaalinen.
Seuraaavaksi voisit sitten laittaa joka umpioon 100W polttimot, nyt jos on jo tehokkaat niin sitten ne vasta tehokkaat onkin. Ja valoa sekä lämpöä on sen jälkeen muuallakin kuin siellä umpion sisällä.
Onko teillä mnkälaisia kokemuksia noista 100W polttimoista. Itse katsastin sunnyn ainakin viisi kertaa tuollaisilla, eikä katsastussetä sanonut mitään. Kielletythän ne tieliikenteessä ovat. Sitten kerran suli se liitin, johon polttimo tulee, eikä sitten ole tullut uusia samanlaisia laitetuksi. myöskään Samaraan-
isä tykkää laitella 100W valoja Ladaan, ja talvella on lämpötilavaihtelujen takia halkeillut umpioita, nappikseenhan sentään sai melko halvalla umpioita, mutta jos hajottaa ton kanttilampun umpiot niin en minä ainakaan omiani ala sille halvalla myymään jos tahallaan hajottaa. kaikkee sitä pitää touhuta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Peltoladassa oli minulla 100w polttimot, hyvin kyllä näki, mutta tahtoi umpiot halkeilla kun tulikuumana ajetaan jääkylmään lumipenkkaan. Muuta huonoa en noista keksikään kun tuo lämpö.
kilpurissa talviralleissa toi 165/90w ajovaloissa
lisävaloissa 130w polttimot x6kpl
pätkällä tosin ajetaan vain lisäpitkillä
johdot joka lampulle 2.5neliön paksusia.
Itse olen käyttänyt lisävalojen johdotuksissa 6 neliön piuhaa akulta releelle ja 4 neliön piuhaa releeltä maihin ja lampuille. Viimeiset ja seuraavat lisävalot kyllä johdotan 6 neliön piuhalla, sitä kun tuolla varastonnurkassa sattuu olemaan hyvin paljon. Jos vaikka piuhoittais uudelleen Sepen omat valot.