,_,/ukka kirjoitti:Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa.
Mulla oli tuollainen keväällä. Ostin uutena. Kuluttu aivan helvetisti bensaa. Sellainen 6l se imi. Tuo oli siitä helppo tarkastaa kun tankin koko oli 6l ja sillä ei päässyt kuin 100km ja bensa loppui Muutoinkin kun katteita vähän otti pois niin alkoi oikeasti pelottaa ne hitsaussaumat. Miten ne voi kestää yhtään mitään? Noh. Minä myin sen pois 300km ajettuna ja sain vielä 10€ voittoa siihen nähden mitä maksoin siitä uutena Eli loppupeleissä aika hyvin pitää hintansa kun arvo nousee käytön myötä
Mulla on kanssa sellainen,nyt ajettu 2800km,eikä mitään valittamista,hyvin on toiminut ja bensan kulutuskin vain noin 2l/100km. Taitavat olla kanssa aika yksilöllisiä niinkuin ladatkin.
Meillä oli kaks, toisella ajettu 6000km ku myin pois, toisella nyt 2500km. Kulutukset tuossa 2.5-3L/100km. Ja kovia kulkemaan, emäntä pysy Ladan perässä tuossa tiellä vaikka mittarissa 80km/h(todellista 77-78km/h).
ku kerran tuli joku dokumentti kiinasta ni oli ihan vw boran näkösiä ja varmaa olikin sen kori ne lätki vaa volkkari merkkien tilallle jotain ihme merkkejä eli ne kopio muita au´toja
'aatee' kirjoitti:ku kerran tuli joku dokumentti kiinasta ni oli ihan vw boran näkösiä ja varmaa olikin sen kori ne lätki vaa volkkari merkkien tilallle jotain ihme merkkejä eli ne kopio muita au´toja
Volkkari on Kiinan suurin autovalmistaja ja sillä on tehdas Shanghaissa. Kyllä siellä Boria Jetta nimisinä myytiin ihan Volkkareina.
Mutta sama firma valmistaa vanhaa isoa audia siellä jonkun muun nimisenä.
Mutta kyllä siellä kopioidaankin autoja -joskin ne taitaa olla ihan laillisesti kopioituja.
Ottasivat kinukit vaan wanhan nappisilmä-ladan mallin ja tekisivät siihen pari updatea (ohjaustehostin ja kunnon 4-piste ruisku, sekä pientä turvallisuuden parantamista) niin siinä olisi taas yksi hittituote kaikkia länsimaiden antimaterialisteja varten.
Tässä lueskellessa muistelin jossain mainitun noista kiinalaisten autojen turvallisuudesta.
Ja sitten löysin juttua törmäystestistä. Että äkkiä ostamaan, jos haluaa päästä hengestänsä. Testissä oli upea maasturi.
Related Posts:-linkistä näkee lisää viteoita
No hyvänä muistina on vielä 10-kunta vuotta sitten appaukon 1300 s. Sata oli yöllä vauhtia ja hirvi hyppäsi etulasiin. Katon yläpalkki vääntyi aurinkolipaksi, lasi lensi kokonaisena pois. Hirvi pyörähti auton kyljen kautta takavaloille. Auto oli lunastuskunnossa välittömästi. Ja kaikki matkustajat säästyivät lieviltäkin vammoilta.
Kyllä Lada on turvallinen loppujen todistettavaksi
.
kv60 kirjoitti:Tässä lueskellessa muistelin jossain mainitun noista kiinalaisten autojen turvallisuudesta.
Ja sitten löysin juttua törmäystestistä. Että äkkiä ostamaan, jos haluaa päästä hengestänsä. Testissä oli upea maasturi.
Jos tommosella 2000kg:n maasturilla ajaa nokkakolarin 1000kg:n takavetoladan kanssa, niin kummankahan matkustajille käy huonommin?
kv60 kirjoitti:Tässä lueskellessa muistelin jossain mainitun noista kiinalaisten autojen turvallisuudesta.
Ja sitten löysin juttua törmäystestistä. Että äkkiä ostamaan, jos haluaa päästä hengestänsä. Testissä oli upea maasturi.
Jos tommosella 2000kg:n maasturilla ajaa nokkakolarin 1000kg:n takavetoladan kanssa, niin kummankahan matkustajille käy huonommin?
,_,/ukka
Se jäisi arvaukseksi, mutta maasturissa oli 64 km/h ja testin tekijä arveli seuraavaa. Kuljettaja olisi todennäköisesti päässyt tuolla vauhdilla hengestänsä ja muistelen että kyseisessä testissä jo noin 45 km/h nopeudella muutkin matkustajat olisivat saaneet vakavia vammoja. Ja sitten muisteltiin, että noin pariinkymmeneen vuoteen ei ole tuossa testissä ollut autoa, joka olisi saanut noin surkeat tulokset. No varmaan valmistaja alkaa korjaamaan turvallisuutta pikaisesti ja jossain uudessa testissä se on jo turvallisempi.
Näinhän se menee teoriassa ja laboratorio testeissä, mutta käytännössä iso ja testien mukaan epäturvallinen on kuitenkin monesti paljon turvallisempi, kuin testeissä hyvin menestynyt pikku auto. Juurikin tuon massan ansiosta. Kun 1000kg:n ja 2000kg:n autot ajaa nokkakolarin 50km/h vauhdeista, tuntuu törmäys 1000kg:n autossa siltä kuin sillä ajaisi kiinteään esteeseen 66.6km/h ja 2000kg:n autossa 33.3km/h nopeudella kiinteään esteeseen. Pitää olla melko hyvä pikku auto, että saa 66km/h nopeudesta yhtä hyvän testituloksen ku iso auto 33km/h nopeudesta.
Sama homma jos ajaa puuhun, tai mihin tahansa periksi antavaan esteeseen. Ainoastaan jos törmäys tapahtuu kallioon, junaan tai johonkin muuhun "kiinteään", voidaan puhua "tasa-arvosta"
Noilla PaulTan sivuilla näyttää olevan muutakin mielenkiintoista. Esim linkistä http://paultan.org/archives/2005/11/08/ ... rash-test/
näkee uuden ja vanhemman version parannukset ensimmäisen testin jälkeen Fordista. Eli onhan silloin kiinalaisiinkin autoihin odotettavissa muutaman vuoden päästä turvallisuuden parantamista kovastikin.
Tunnetustihan kiinalaiset ovat ahkeraa kansaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)