Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Täällä Suomessa on kyllä suurin ongelma tuo tienreunojen kapeus. Eihän siellä mahdu kävelemään eikä mitään.

Leveämmät tienreunat lisäis turvallisuutta -ei pelkästään kävelijöiden ja pyöräilijöiden kohdalla, vaan myös ohituksissa ja väistöissä. Olisi enemmän tilaa autoillekin.

Ja toinen juttu -mä en ymmärrä miks kokeillaan väkisin "leveäkaistatietä" joka on perseestä, ku laittaisivat metrin lisää reunaan niin olis neljäkaistainen maantie.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Samaa mieltä tuosta leveäkaistatiestä. Aiheuttaa vaaratilanteita kovalla tuulella :D

Nimin: Vanhan fiestan kyydissä kerran ollut.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

On ollu aika hassunhauskaa ajaa tuolla kaatosateessa...ikkunat on ihan huurussa vaikka puhallin huutaa täysillä, eikä takalasinlämppäristäkään ole kauhiasti apua...noh ehkäpä tuolla pärjää. Vaikka Lada on jokapäiväisessä ajossa, niin sisällä on silti ihan woihan wanha wihtahousu kosteaa.

Ei ole kyllä kuskikaan parhaimmasta päästä...unohtelen vieläkin hyvin usein laittaa valot päälle, onneksi aina joku ystävällinen autoilija muistuttaa siitäkin :?

Ja jos mikä hitsit näillä sadekeleillä on silmälasit. Ei tartte ku 10 m kävellä ulkona, niin ei meinaa nähdä autossa istuessaan paljon paskaakaan. Ja jos jollain rätillä käy huitomaan niin ei mene ku huonompaan suuntaan. Sama juttu kaikissa korjaushommissa, aina saa varoa ettei linssit osu mihinkään ja naarmuunnu vielä entistäkin enemmän... :evil: Ja kaikenlisäksi kaikenmaailman pöly/sumu ottaa linsseihin kiinni ku pikaliima, nimim. ½ tuntia laseja putsannut alustamassasta. Tuon jälkeen olen kyllä käyttäny kaikissa suihkutushommissa suojalaseja :roll:

Joten olkaa vaan kaikki hyvänäköiset helvetin tyytyväisiä itseenne. Tällästä kohtaloa ei toivo kenellekään :evil:

Tulipas taas vuodatus, muttei voi mitään kun hitsit taas kauhiasti :evil:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jeltsin kirjoitti:Ketju on hiljattain tiukattu :wink:


Ok :)

Venat sain tänään säädettyä, kone ottaa nyt rinkiä aivan eritavalla kuin ennen, ja se venttiilien sirinä hävisi kokonaan 8) Vielä kun saisi ton kuskin jalkatilan kuivaksi, on jo toista iltaa kuivamassa sisätilanlämmittimen avulla :?

Niin ja oven aukaisukahvaa jos saisi vähän säädettyä, niin olisin jo erittäin tyytyväinen tuohon asteekki-ihmeeseen :P
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Mitä tarkoitat oven aukaisukahvan säädöllä? Itselläni apukuskin ovi ei auennut ulkoapäin hitaasti avaamalla, vaan ovea piti riuhtaista. Ongelmaksi paikansin lukkopesän vaihdon lomassa sen kahvan alta lähtevän raudan suoristumisen, joka siis kahvaa nostettaessa painaa lukon auki. Eipä muuta kuin pihdeillä raudasta kiinni ja vähän lisää mutkaa rautaan niin johan ovi aukenee. Ongelma oli hyvin kiusallinen varsinkin jos oudompi ihminen koitti ovea avata, silloin ovi jäi lähes poikkeuksetta "tuulihaka" asentoon, eli hieman irvilleen. Sitten se piti avata joko sisäkahvasta tai tuupata takaisin kiinni ja koittaa uudestaan.

Itse jouduin poistamaan noi vuoraukset kaikista jalkatiloista koska ne olivat jostain syystä vettyneet täysin ja haisivat jo pahalle. Vedin niiden tilalle vähän reilummin alustamassaa ja ainakaan ajomelussa en mitään eroa huomaa. Vuorausten allahan on vakiona jokin massaus, mutta senkin alle oli päässyt paikoitellen vettä joten jouduin siksi senkin piikkaamaan irti, homma hoitui kätevästi vasaralla ja tasapäisellä 20mm meistillä (tai mikä se tasapäinen hakkaustyökalu nyt ikinä onkaan).
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jokari_ kirjoitti:On ollu aika hassunhauskaa ajaa tuolla kaatosateessa...ikkunat on ihan huurussa vaikka puhallin huutaa täysillä, eikä takalasinlämppäristäkään ole kauhiasti apua...noh ehkäpä tuolla pärjää. Vaikka Lada on jokapäiväisessä ajossa, niin sisällä on silti ihan woihan wanha wihtahousu kosteaa.
Kumma juttu, mulla kyllä pysyy ikkunat auki. Ootko varma ettei esmes raitisilmaläppä ole rikki, sitten se vaan kierrättäis kosteeta sisäilmaa tuulettimen läpi?

Mulla toimii tuuletus niin hyvin, että takalasinlämmitintäkään ei tarvi ku hiukan aikaan ja sit se pysyy itestään auki -tai jos jaksaa odottaa niin takaikkuna aukee. Paitsi jos auto on täynnä sakkia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Misha kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:On ollu aika hassunhauskaa ajaa tuolla kaatosateessa...ikkunat on ihan huurussa vaikka puhallin huutaa täysillä, eikä takalasinlämppäristäkään ole kauhiasti apua...noh ehkäpä tuolla pärjää. Vaikka Lada on jokapäiväisessä ajossa, niin sisällä on silti ihan woihan wanha wihtahousu kosteaa.
Kumma juttu, mulla kyllä pysyy ikkunat auki. Ootko varma ettei esmes raitisilmaläppä ole rikki, sitten se vaan kierrättäis kosteeta sisäilmaa tuulettimen läpi?

Mulla toimii tuuletus niin hyvin, että takalasinlämmitintäkään ei tarvi ku hiukan aikaan ja sit se pysyy itestään auki -tai jos jaksaa odottaa niin takaikkuna aukee. Paitsi jos auto on täynnä sakkia.
No tuli taas ehkä vähän väritettyä tota stooria :lol: Toisaalta Latassa oli 2 henkeä mun lisäksi, joten muodostuuhan tota höyryä.

Kyllä tota ilmaa pukkaa ihan kiitettävästi tuulilasin aukoista sekä niistä sivusuulakkeista, kun hokasin laittaa sen jalkatilanläpän nipparilla kiinni ryypyn vaijeriin. Muuten tuo läppä on niin löysä, että se valahtaa tuota pikaa täysin alas, ja tuulilasille ei riitä ilmaa kunnolla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

destor kirjoitti:Mitä tarkoitat oven aukaisukahvan säädöllä? Itselläni apukuskin ovi ei auennut ulkoapäin hitaasti avaamalla, vaan ovea piti riuhtaista. Ongelmaksi paikansin lukkopesän vaihdon lomassa sen kahvan alta lähtevän raudan suoristumisen, joka siis kahvaa nostettaessa painaa lukon auki. Eipä muuta kuin pihdeillä raudasta kiinni ja vähän lisää mutkaa rautaan niin johan ovi aukenee.


Sama ongelma minullakin, eli kuskinovi ei aukea muuten kuin riuhtomalla. Vähän jo arvelinkin että vika on tuossa raudassa, koska kahvan saa nostaa ihan ylös asti, että siinä tuntuu sellainen naksaus, niin kuin muissakin ovissa.. Sisältä se ovi aukeaa ihan normaalisti. Täytyypä joku päivä koittaa väännellä sitä rautaa, josko sen saisi toimimaan vähän paremmin. :)
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Ei prkl mikä ilmaa ajaa tuolla koko ajan saa pyyhkijät huitoa täysillä ja silti ei meinaa nähdä mitään :? mieluummin lunta, niin tulisi hiukan valoa ja sitämyöten näkyvyyttä. Niin ja tuo lasien huurtuminen on kanssa.. :evil:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:
destor kirjoitti:Mitä tarkoitat oven aukaisukahvan säädöllä? Itselläni apukuskin ovi ei auennut ulkoapäin hitaasti avaamalla, vaan ovea piti riuhtaista. Ongelmaksi paikansin lukkopesän vaihdon lomassa sen kahvan alta lähtevän raudan suoristumisen, joka siis kahvaa nostettaessa painaa lukon auki. Eipä muuta kuin pihdeillä raudasta kiinni ja vähän lisää mutkaa rautaan niin johan ovi aukenee.


Sama ongelma minullakin, eli kuskinovi ei aukea muuten kuin riuhtomalla. Vähän jo arvelinkin että vika on tuossa raudassa, koska kahvan saa nostaa ihan ylös asti, että siinä tuntuu sellainen naksaus, niin kuin muissakin ovissa.. Sisältä se ovi aukeaa ihan normaalisti. Täytyypä joku päivä koittaa väännellä sitä rautaa, josko sen saisi toimimaan vähän paremmin. :)
Mulla taasen on sitä ongelmaa että välillä kuskinovi saa jonkun kohtauksen eikä se meinaa mennä millään kiinni, vaan jää sentin-puolitoista koholle. Kiva hakata sitä sitte kiinni :oops: Mitähän tähän keksisi?

Kyllä tuon käytön määrän huomaa Ladan ovista aika herkästi. Omassa kahvoja on riuhdottu jo sen verta paljon, että ei nuo kauhean herkästi enää avaudu. Kaverin vähän ajetussa 2107:ssa etuovet suorastaan pamahtavat auki, kun nostaa kahvasta, vae mitä Mikkoo? 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

En nyt oikein osaa sanoa :? Pitäisi olla vertailu ja saahan noita paiskoa, että kiinni menevät :lol:
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari_ kirjoitti: Mulla taasen on sitä ongelmaa että välillä kuskinovi saa jonkun kohtauksen eikä se meinaa mennä millään kiinni, vaan jää sentin-puolitoista koholle. Kiva hakata sitä sitte kiinni :oops: Mitähän tähän keksisi?


Lukon vastakappale on varmaan viturallaan? Säädä sitä vähän alemmas
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti: Mulla taasen on sitä ongelmaa että välillä kuskinovi saa jonkun kohtauksen eikä se meinaa mennä millään kiinni, vaan jää sentin-puolitoista koholle. Kiva hakata sitä sitte kiinni :oops: Mitähän tähän keksisi?


Lukon vastakappale on varmaan viturallaan? Säädä sitä vähän alemmas
Näin mä vähän meinasinkin...pitää koittaa räpeltää joku päivä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Alko taas siihen malliin ärsyttämään tuo kärrin etunoja, että roudasin varastosta tuon 50 kg hiekkasäkin paksiin hallitunkin ja pukkien kaveriksi. Nyt tommosella 60 kg lastilla aletaan olla lähempänä oikeilla sedanin jousilla varustettua ladaa...on se silti vielä korkeammalla kuin vakio, perskeles....

*kuristaa jousien asentajan*

Vielä kuva kärristä takaloosteri painoa täynnä: *klik*
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Ei toi perä niin paha ole, kun annat ymmärtää :) Mun mielestä ihan ok. Se on tosin siinä paha, kun iskareita "venyttää" :?
Vastaa Viestiin