1700injektoria nokalle...

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

1700injektoria nokalle...

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nyt tuleekin kymysyksiä ihan liukuhihnalta:

Nykyisessä kuljettimessa on 1200 kones, Weberin tuplakurkkukaasarilla ja tehoa piisaa ihan kivasti, jopa niin paljon että vaihdoin 5-lovisen loodan, ja hyvin jaksaa mennä. Polttoainetalous vain ei ole kovin ihmisystävällinen. 80 vauhdissa maantiellä pääsee kyllä sinne 7/l 100km joka on enemmän kun hyvin, mutta kulutus nousee noin litran jokaista 10km lisäkilometriä kohden. Eli siis sadan vauhti tarkoittaa noin 9 litraa ja motarilla mennään reippaasti päälle 10 litran sadalla... Kaupunkiajosta puhumattakaan. :twisted:

Tarkoituksena olisi vaihtaa tilalle 1700i kone. Ja siitä siis kysymykset.

a)Paljonko siinä on tehoa vakio osilla?
b)Minkälainen vääntö? Tarviiko huudattaa niinku riisikuppeja, että tuntee äärettömän voiman suonissa?
c)Kulutus? Käsitykseni on, että isompi kone menisi maantiellä pienemmällä kulutuksella ku pieni.
d)Kokemukset ruiskukoneesta yleensä? Onko ne käyny ja kukkuna ok, vai onko ruuvaamista enemmän ku ajamista?
e)Mitä tommosesta kannattaa maksaa, jos hyvän löytää?

Näillä siis lähdettäisiin... Kiitos vastauksista!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lada-info vastaa kolmeen ensimmäiseen, eli lue tuolta yllhäältä.

Empä ole huonoihin kokemuksiin törmäillyt täällä foorumilla. Vaittäkää joku vastaan? Varsinaisestihan tuo on 1-piste ruisku, eli vähän kaasuttimesta seuraava, toki parannus kyllä.

Hinnoista en tiedä.

Edit: ja hakua muuten kannattaa kokeilla tästäkin asiasta :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Vastataan puolen vuoden käyttökokemuksella vakiosta 1700i:stä eli
<-- tuosta

a) Tehoa vakiopalikoilla tehtaan ilmoittamana 84 hv, eli ei mikään varsinainen tykki, mutta ei sillä jalkoihon jää, mutta kyllä sillä pystyy kanssa autoilijat yllättämään ripeydellä.

b) Hyvin jaksaa vääntää alakierroksilla, mutta kiertääkin kohtalaisen hyvin.

c) Maantiellä pääsee varmasti n. 7 l/100 km ja alle, itsellä sekalaisessa ajossa 8-9 l/100 km. Kutulukseen varmasti vaikuttaa voimansiirron välitykset.

d) Käy ja kukkuu kuin unelma, koko omistusaikana ei koneelle ole itseasiassa tehty mitään, muuta kuin huollot. Heikoinlenkki ehkä ruiskuboxi, koska sille ei välttämättä löydy korvaavaa tuotetta. Ei ainakaan alkuperäistä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

c) Maantiellä pääsee varmasti n. 7 l/100 km ja alle, itsellä sekalaisessa ajossa 8-9 l/100 km. Kutulukseen varmasti vaikuttaa voimansiirron välitykset.

Mikä perävälitys sulla siellä on??
projekti-farkkun takia kyselen.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

^vakio kone ja välitykset. Itsellä vaan hieman raskas kaasujalka eli mennään sakkorajoilla ja ohitellaan tarvittaessa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Jaakkima kirjoitti:^vakio kone ja välitykset. Itsellä vaan hieman raskas kaasujalka eli mennään sakkorajoilla ja ohitellaan tarvittaessa.
mikä välitys siellä olikaan 4.1 vai 4.3 vai oliko peräti 3.9 vakiona?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

En mää vaan tiedä. En ole niin tarkkaan tutkinut. Lada Infon mukaan 3,9:n välityksellä, mikä lienee totuus. Mittarivirheen tiedän, joten laskettavissa olisi, mutta ei jaksa. Laita yv:tä tai sähköpostia tulemaan niin kerron tarkemmin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ladaracing pori kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:^vakio kone ja välitykset. Itsellä vaan hieman raskas kaasujalka eli mennään sakkorajoilla ja ohitellaan tarvittaessa.
mikä välitys siellä olikaan 4.1 vai 4.3 vai oliko peräti 3.9 vakiona?
tosta ei kans tiedä, kun manuaalien mukaan on 3,9 mutta porukka on löytänyt 1700:sta 4,1 periäkin ja kaikista puuttuu kuoresta toi välitysmerkintäkin. Jos molempia on käytetty niin luulisi juuri farmarissa olevan toi 4,1 vaihtoehto.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jos ihan oikein muistan, niin ilmanvastus nousee suhteessa nopeuden neliöön.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Pavlovits kirjoitti:Jos ihan oikein muistan, niin ilmanvastus nousee suhteessa nopeuden neliöön.
Juurikin noin. Ilmanvastustahan voi pienentää esimerkiksi autoa madaltamalla -> otsapinta-ala pienenee, tai sitten tasaista pohjalevyä jne. Spoilereilla tuo vaan nousee useimmiten.

Kuitenkin huomattavampi polttoainesäästö saadaan varmasti kunnossa olevalla tekniikalla ja ajotavalla :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kulutuspuoleen. Toi mun vehje on noin 10cm madallettu, joten se menee aika lailla niinku lehmä ojassa, joten ilmanvastus on ainakin optimoitu. Spoilereita ei oo eikä tuu :wink:

Aika hyvin ootta kuitenkin saanu vakuutettua mut siinä että toi 1700i olis ihan aikuusten oikeesti hyvä vaihtoehto. Semmonen asia kuitenkin vielä on tässä tullu mieleen, että "rauta-asennus" on varmaan helppo, eli kone istuu paikalleen ilman turhia vääntöjä, mutta miten sähköpuoli... Alfamerillä ei ainakaan näky olevan enää korjauskirjaa näistä uusista, joten se onkin sitten ihan mystiikkaa... Olen ihan hyvin perillä sähkötöistä, joten ne ei tuottane ongelmaa, jos tarvii jotain lisävipstaakeja rakentaa, mutta kiva olis tietää, että joutuuko asennukses vanheneen päivän vaiko monta. :lol: :lol:

Esim. kärjetön sytytys: Tehdäänkö kipinä laturilla vai puolijohteilla? Katalysaattori: Onko pakko olla, jos alkuperäisessä on että menee leimasta läpi? Miten leima yleensä, minkälaiset paperit tarvii, että sen saa läpi. Taakse ei viisin tarvi vaihtaa levyjarruja? ym ongelmat jos löytyy?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Ertzu
Viestit: 192
Liittynyt: 10.8.2004 8:56
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Leiman saamisessa on ollut konttoreiden kanssa eroja: Toisille riittää tuo Konelan todistus joka löytyy muistaakseni esimerkiksi Cassun kotisivuilta.
Koneen saa tämän mukaan laittaa vakioalustalle ja vakiojarruille (Todistaa kaikissa takavetoladoissa käytettävän samoja osia niiden osalta). Ohjauksesta ja jarrupaineen säätimestäkö? oli tosin joillain konttoreilla ollut jotain jupinaa.
Katalysaattori on oltava, jos kone on uudemmasta, vähäpäästöisestä ladasta kuten tässä tapauksessa? Mutta jos päästöt menevät alle sallitun ilman kattia, voi (ainakin Kouvolassa oli näin) putkeen laittaa väliin vain "katin" ilman sisuksia,joten sen ei tarvitse siis toimia.

Kärjetön sytytys varmaankin tossa sama kuin itsellänikin, kärjetön jakaja, puola sille ja erillinen sytytyksen ohjausyksikkö.
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mites se sitten ton vähäpäästöisyyden kanssa meni? Kun toi mun lata on siis ´87, eikä sen aikasten autojen tarvi olla vielä vähäpäästösiä. Ymmärsinkö siis oikein, että jos menee läpi ilman kattia, niin ok. Eli sitä ei tarvi olla defaulttina kiinni?

Eikö täällä kukaan tiedä noista sähköistä mitään. Haulla haeskelin eilen, ja tulin siihen lopputulokseen, että paljo löytyy asiaa tosta 1700i vaihdosta, mutta sähköistä ei mitään. Olenko käsittänyt oikein, jos teen seuraavanlaisia kytkentöjä: Ruisku, sytytys ja katti "kuumiksi", kun kääntä virta-avaimen sytys päällä asentoon että starttiasentoon? Jos se ei ole tuon vaikeampaa, niin hommahan on pirun yksinkertainen?

Vielä kysymys? Tuntuu olevan tuo takajarrujen jytinä märällä olevan yleistä noissa nappiksissa. Toi nykyinen on nyt kolmas ja kaikissa :x helvetillinen :x jyrinä kun jarruttaa vähänkään voimakkaasti? Voiko sille tehdä mitn? Rasittaa kun pitää kavereille aina sanoa, että ABS-lykkää päälle... :lol: :lol:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Ertzu
Viestit: 192
Liittynyt: 10.8.2004 8:56
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Vaikka päästöt olisivat ok ilman kattia niin joutuu mahdollisesti vielä sen lisäämään. Eihän siinä mitään järkeä ole mutta kumminkin..
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Takajarrujen jyrinä "normaalia". Eli siellä on kosteutta sisällä, joka rupeaa kiehumaan jarruttaessa. Katsopa jarrurumpujen kyljissä olevat vedenpoistoreiät, etteivät ole tukossa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin