mittarin pohjat

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

mittarin pohjat

Viesti Kirjoittaja afrika »

ajattelin tässä "tuunata" mittariston. mitenkähän tuo olis jos tekis tietsikalla pohjat ja printtais jollekin tarramuovikalvolle ja liimais kiinni. mahtaiskohan tuo pysyä kiinni kun tulee kosteutta? onko kukaan koittanut. niin ja löytyiskö keltään valmiita pohjia kuvatiedostona, olen niin onneton tuon photoshopin kanssa?
A_A
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Toimii ihan hyvin, toyotas mulla oli ihan normaalille paperille printatut mittarin pohjat päälystettynä lakalla ja liimattuna cd kotelon kannesta tehdylle alustalle (valo tuli pohjan läpi) hyvin kesti. huomaako kukaan mitään outoa mittaristossa
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Turbiini kirjoitti:Toimii ihan hyvin, toyotas mulla oli ihan normaalille paperille printatut mittarin pohjat päälystettynä lakalla ja liimattuna cd kotelon kannesta tehdylle alustalle (valo tuli pohjan läpi) hyvin kesti. huomaako kukaan mitään outoa mittaristossa
Onkos sulla nopeusmittarin skaalaus vähän erikoinen?

Laminointiakin voi harrastaa kosteuden ehkäisemiseksi.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei ole koko nopeusmittaria tuossa vaan se siirtyi kellon paikalle.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Heh. niimpä onkin että eipä taida nopeutta tolla mittarilla nähdäkkään.. Nopeesti tuli vilkastua.
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja afrika »

Boris kirjoitti:Heh. niimpä onkin että eipä taida nopeutta tolla mittarilla nähdäkkään.. Nopeesti tuli vilkastua.
tälläpä näkee!!! http://www.netikka.net/ari.aho/mittari.jpg
:shock: ensimmäinen yritys tuotti tollaisen tuloksen pitää vielä hioa.. on vain niin vaikea näprätä. pistäisköhän toi tehdä venäjäksi?
>turbiini: millä lakalla sä lakkasit noi sun mittarit?
A_A
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Pitäsköhän tehä kanssa? Samalla vois siirtää nollan nykyisen kympin paikalle, kun viisarin minimikohta on jostakin syystä siirtynyt siihen. Vois poistaa mittarivirheet muutenkin. Hiukn työtä olisi tuosta kyllä, kun pitäis saada luotettavia mittauksia tehtyä eri nopeuksilla ja samalla selvittää mittarinnäyttämää..

Voihan sitä viisaria tietysti vaikka kääntää vastapäivään sopivasti.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lakkana käytin PRF 202 tarkoitettu pääasias elektroniikan pirilevyjen suojaamiseen. http://www.taerosol.com
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja afrika »

Boris kirjoitti:Samalla vois siirtää nollan nykyisen kympin paikalle, kun viisarin minimikohta on jostakin syystä siirtynyt siihen.
.
ei se siirtynyt ole, mulla on tossa vanhan ladani mittaristo pöydällä ja se näyttää kanssa kymmentä. se rajoitintappi on isketty siihen kohtaan jostain kumman syystä. . pitäs saada loikea ladan mittaripohja niin siitä olis helppo...jaa jos sen skannais..apropåå..
>turbiini: mä kokeilen ekaks laserprintterillä valkoselle muovitarrakalvolle jos ei se kiillä liikaa. hyvä, kiitos
A_a
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja afrika »

no vielä tuli mieleen, että mitähän katsastuksessa tuumavat. pitääköhän laittaa oikeat lukemat tohon alapuolelle? vai luulisi että oma ja liikenteen valvojien asia sitten mitä nopeutta todellisuudessa ajaa?
A-a
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nopeus mittari on tuullu 84 vuonna pakolliseksi, joten jos auto on uudempi niin pitää olla lukemat. Tai jos on kikkamittari niin sitten ilmeisesti kelpaa jos joku pahvin pala jossa on munos taulukko eri vaihteille teipattuna koelautaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
suutari

Viesti Kirjoittaja suutari »

hyvä kikka on käyttää tuo paperi jossain printti tms. firmassa laminoitavana ja sitten leikata..nim. kestää ;)
Vastaa Viestiin