myin ladan pois ja ostin Škodan
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
noi formannit alkanee olee jo aika harvinaisia ja tosiaan noita viimeisiä aitoja Skodia, kerroppas sitten kokemuksia miten Skodan "axtec" toimii käytössä!!

Muistaakseni koko 13" eikä mustat, vaan hopeiset ja käyttämättömät. Tsekkaan pulttijaon tänään varmuudeksi mutta luulisin että on tuo Volkkarijako. Sixpackillä lähtee hienot vanteet... (ja oli siellä se yksi maalitahra)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada Scandinavia
Ostin elokuussa ihan heräteostoksena Skoda Faforitin -89 ja 40 eurolla. Seuraavana päivänä hävis puolet sähköistä ja ennen iltaa loputkin. Parin päivän kuluttua ei sitten lähtenyt edes käymään. Tämä oli se yksilö, eli 102 tkm ajettu ja kori oikein siisti ja plyysi verhoilu. Mun työauto on Skoda Felicia Combi -97 1.9D ja tarvii sanoa, että on ihan eri planeetalta mitä toi vanhempi malli. Tässä Felisiassakin on vielä paljon Tsekkiä ja pieniä sähköpuolen häiriöitäkin on ollut. 2000 luvun Skodat onkin sitten jo autoja, ainaski hintansa puolesta. Kyllä Lada hakkaa Skodan mennen tullen ja varsinkin tämä uusin hankinta, meinaan Lada 1700i. Käy niin tasaisesti ja ei mitään nykimisiä ja kiihtyy huomattavasti paremmin mitä 1500, no lopetan kehumisen tältä erää.
No tommoset sähköviat ny on ihan normaaleja tuon ikäisissä autoissa. Yleensä jopa halpoja korjata, kunhan vian ensin löytää. Näitä yksilöitä löytynee jokaisesta merkistä, kun ikää alkaa kertyä tommoset 10-15v. Sen sijaan jos sähkövikoja alkaa olla alle 5v vanhassa autossa, pistäisin sen sähkösuunnittelija ja auton valmistajan piikkiin.Lada Scandinavia kirjoitti:Ostin elokuussa ihan heräteostoksena Skoda Faforitin -89 ja 40 eurolla. Seuraavana päivänä hävis puolet sähköistä ja ennen iltaa loputkin. Parin päivän kuluttua ei sitten lähtenyt edes käymään.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
kolmen päivän kokemuksella voin kertoa.
plussaa:
+merkki
+juuri katsastettu (17.11.05)
+tilaa enemmän kuin ladassa.
+pirteämpi
+kevyempi ohjaus
+jämäkämpi jousitus
+mielyttävä ajoasento
+kuluttaa vähemmän(iso +)
+ruosteettomampi
+vähemmän ajettu
+takaluukku aukeaa korkeammalle
+5-vaihdetta
+vaimokin tykkää ajella
+vetokoukku
+20 euroo halvempi liikennevakuutus kuin ladassa
sitten miinuksia
-kylmempi kuin lada
-nykii 3400-4400 kierroksen välillä aika pahasti(ei ole ominaisuus). tiesin ostaessa nykimisen ja hinta sen mukaan. en ole vielä tutkinut missä vika. jos jollekkin tulee mieleen korjaus ehdotuksia niin saa kirjottaa.(vika melko varmasti liittyy sytykseen)korjattu
-huonommat ajovalot.
-ulkonäkö(mun mielipide)
-etuveto(varauksin)
-katalysaattori tekniikka
-vaimokin tykkää ajella
lisään kun tulee mieleen.
vanja-eno:saatan tulla hakeen vanteet talven mittaan, jos joku muu hakee ensin, niin anna mennä.
plussaa:
+merkki
+juuri katsastettu (17.11.05)
+tilaa enemmän kuin ladassa.
+pirteämpi
+kevyempi ohjaus
+jämäkämpi jousitus
+mielyttävä ajoasento
+kuluttaa vähemmän(iso +)
+ruosteettomampi
+vähemmän ajettu
+takaluukku aukeaa korkeammalle
+5-vaihdetta
+vaimokin tykkää ajella
+vetokoukku
+20 euroo halvempi liikennevakuutus kuin ladassa
sitten miinuksia
-kylmempi kuin lada
-nykii 3400-4400 kierroksen välillä aika pahasti(ei ole ominaisuus). tiesin ostaessa nykimisen ja hinta sen mukaan. en ole vielä tutkinut missä vika. jos jollekkin tulee mieleen korjaus ehdotuksia niin saa kirjottaa.(vika melko varmasti liittyy sytykseen)korjattu
-huonommat ajovalot.
-ulkonäkö(mun mielipide)
-etuveto(varauksin)
-katalysaattori tekniikka
-vaimokin tykkää ajella
lisään kun tulee mieleen.
vanja-eno:saatan tulla hakeen vanteet talven mittaan, jos joku muu hakee ensin, niin anna mennä.
Viimeksi muokannut evo2, 7.12.2005 19:03. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L
Re: myin ladan pois ja ostin skodan
Taisinpa pistää muutama viikko sitten paremmaksi ja ostin Volvo 340 GL:n. Eilen möin Ladan pois. Enkä oo katunu hetkeekään. Vaikkakin Volvo on Renaultin koneella, niin ei haittaa. Ajetaanhan formulaakin Renaultilla, vaan ei Volvolla. Ladasta puhumattakaan. >;=)evo2 kirjoitti:elikkäs myin -87 farkun pois ja tilalle tuli -94 skoda forman. kyllä täytyy sanoa et skoda on niin paljon paljon tilavampi ja parempi ajaa et harmittaa kun ei ole aiemmim tullu mieleen vaihtaa. ei ladakaan huono ollut, aina perille vei, mutta ei se tuntunut koskaan mun autolta.
Kyllä Ladassa on hyviäkin puolia. Ajelinhan kyseisillä kahdella eri autolla yli viisitoista vuotta. Mutta rajansa kaikella. Pohja se on minunkin repussani ;=)
Luen kylläkin tiiviisti Lada-kerhon sivuja. Täältä sain useasti vastauksen kysymyksiini, kuten muutkin tuntuvat saaneen. Volvo-kerhon sivuilla ei oikein posti kulje.
Re: myin ladan pois ja ostin skodan
Ladasta Volvoon siirtyminen taitaa olla tarttuvaa tautia.Ladisti kirjoitti:Taisinpa pistää muutama viikko sitten paremmaksi ja ostin Volvo 340 GL:n. Eilen möin Ladan pois. Enkä oo katunu hetkeekään. Vaikkakin Volvo on Renaultin koneella, niin ei haittaa. Ajetaanhan formulaakin Renaultilla, vaan ei Volvolla. Ladasta puhumattakaan. >;=)evo2 kirjoitti:elikkäs myin -87 farkun pois ja tilalle tuli -94 skoda forman. kyllä täytyy sanoa et skoda on niin paljon paljon tilavampi ja parempi ajaa et harmittaa kun ei ole aiemmim tullu mieleen vaihtaa. ei ladakaan huono ollut, aina perille vei, mutta ei se tuntunut koskaan mun autolta.
Kyllä Ladassa on hyviäkin puolia. Ajelinhan kyseisillä kahdella eri autolla yli viisitoista vuotta. Mutta rajansa kaikella. Pohja se on minunkin repussani ;=)
Luen kylläkin tiiviisti Lada-kerhon sivuja. Täältä sain useasti vastauksen kysymyksiini, kuten muutkin tuntuvat saaneen. Volvo-kerhon sivuilla ei oikein posti kulje.

-
Itselläni oli tuollainen '97 Felicia,ihan mainio auto,tosin ruoste on noissa yleinen vitsaus.Omassa oli 1.6 VW:n kone,osassa oli vielä tuo Formanin 1.3:nen.Skoda päihitti Ladani teknisiltä ominaisuuksiltaan varmasti joka osa-alueella.Silti pidin Ladastani enemmän,siinä on sitä vanhanajan autoilun tuntua,kaiken pystyy korjaamaan,ainakin periaatteessa,itse ja osat halpoja.
Olenpa jopa dafiksi kutsutun tuota mun volvoo. Ollu kai siinä remmiveto-vulvassa dafin kone. En tiiä. Mulle sama, mikä on, kunhan perille veisi yhtä luotettavasti kuin Ladat veivät. Niillä kahdella yhteensä kilometrejä vajaa kolmesataa tuhatta. Yhdellä venttiilin palolla, noprmaaleilla kuluvien osien vaihdoilla. En usko, että volvolla pääsen yhtä helpolla. En ainakaan yhtä halvalla.erkkimalinen kirjoitti:Mutta eikös ne tuota Sianpää-Vollea kutsukin Hollanin-Ladaksi.![]()
vitsi
Audi-Volkkari-Seat kulkuneuvoistahan ne puhuu, että ne tehdään kerrostalomaisessa tehtaassa. Ylhäällä audit, alas tippuneista osista volkkarit ja niistä tippuneista osista seatit. No just joo.
Ladisti kirjoitti:Olenpa jopa kuullut dafiksi kutsutun tuota mun volvoo. Ollu kai siinä remmiveto-vulvassa dafin kone. En tiiä. Mulle sama, mikä on, kunhan perille veisi yhtä luotettavasti kuin Ladat veivät. Niillä kahdella yhteensä kilometrejä vajaa kolmesataa tuhatta. Yhdellä venttiilin palolla, noprmaaleilla kuluvien osien vaihdoilla. En usko, että volvolla pääsen yhtä helpolla. En ainakaan yhtä halvalla.erkkimalinen kirjoitti:Mutta eikös ne tuota Sianpää-Vollea kutsukin Hollanin-Ladaksi.![]()
vitsi
Audi-Volkkari-Seat kulkuneuvoistahan ne puhuu, että ne tehdään kerrostalomaisessa tehtaassa. Ylhäällä audit, alas tippuneista osista volkkarit ja niistä tippuneista osista seatit. No just joo.
- Team perseauki racing
ei kyllä seoli volvo minkä voi rakentaa kolemesta palikasta...Ladisti kirjoitti:Ei äitiskään ole....vitsi tämäkin....'aatee' kirjoitti:mun mielest toi auto malli ei oo kovinkaan hieno itse asiassa ruma (ei pahalla)
Kauneus on katsojan silmässä, sanotaan.
Ladan voi rakentaa kolmesta lego-palikasta, että silleen.
ja sian pää volhan on melkein kuin pyhimys volvo niin tai ainakin pitää olla pyhimyksen kanssa hyvissä valeissä

itsekkin olen tuollasella skodalla paäivän verran ajellut itse en tykänny yhtään mutta taas naapurilata lainassa ollut 1700i farmari oli enempi mieleen. huomattavasti jämäkämpi ajaa, no olihan siinä tosin uusi simpikka ja uudet iskari. ja kulkupuoli oli paremmin kunnossa eikä nyhtänyt
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
viikonlopun saldo:
Tutkin runkonumeron perusteella vuosimallin, tulos -92. eli mulla on aito skoda eikä mikään vag tuote. jippiii!!!!!!.
Jarrut on sitten skodan ja sitä myötä jako 98. Enpä taida vanja-eno tulla vanteita hakeen.
Irrotin asentotunnistimen ja putsailin hapettumat pois ja nyt ei nyi enää. Täytyy myöntää nyt kun kaikki hevoset (54hv) on käytössa, niin tosi pirtee 1.3 litranen. Vääntöäkin on mukavasti 90nm/3000 rpm. Paino karvan alle 900 kg
Aina vaan fiilkset paranee.
Tutkin runkonumeron perusteella vuosimallin, tulos -92. eli mulla on aito skoda eikä mikään vag tuote. jippiii!!!!!!.
Jarrut on sitten skodan ja sitä myötä jako 98. Enpä taida vanja-eno tulla vanteita hakeen.
Irrotin asentotunnistimen ja putsailin hapettumat pois ja nyt ei nyi enää. Täytyy myöntää nyt kun kaikki hevoset (54hv) on käytössa, niin tosi pirtee 1.3 litranen. Vääntöäkin on mukavasti 90nm/3000 rpm. Paino karvan alle 900 kg
Aina vaan fiilkset paranee.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L