Porttaaminen ja tehon kasvu?
Porttaaminen ja tehon kasvu?
Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Tehosta en tiedä mutta eron kyllä huomaa.
Itsellä projektifarkkuun tulossa kiillotetuilla kanavilla oleva kansi.
Itsellä projektifarkkuun tulossa kiillotetuilla kanavilla oleva kansi.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Porttaaminen ja tehon kasvu?
Jos kone on auki, niin kyllä kannattaa kiillotella ja kohdistaa reiät paikalleen. Ei siittä varmaan haittaakaan ole.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tosiaan eron kyllä huomaa, niin hyvässä kuin huonossa. Poropeulako porttaaja kun roppaa kavat kohdalleen niin mitään ei tapahdu alle neljän tonnin ja hyvin vähän senkin jälkeen. Tankillisella bensaa käydään kylillä ostoksilla ja paluumatkalla alkaa jo valo palaa.
Hyvin tehtynä kulutus pienenee ja vedot lisäntyy läpi koko kierrosalueen, nokka-akselista riippumatta.
Hyvin tehtynä kulutus pienenee ja vedot lisäntyy läpi koko kierrosalueen, nokka-akselista riippumatta.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?
Meinaatko pitkäänkin ajaa Ladalla, kyllä vakiollakin ehtii, kisaatko.. vai pellolla ajat Ladan loppuun? Kustannuksissa säästät paljon kun vaan huollat ajokkiasi huolella. Ne on pieniä mitä saat Ladaa virauttamalla, ehkä väärä merkki, orkkis maksaa jälkilöylyissä enemmän.LENNY kirjoitti:Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.

Kyllä lähtee..!
Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?
Niin,kylllä tähän asti Nivailu on ollut jatkuvaa huoltoo ja tulee offihommissa oleenkin.Merkistä riippumatta on se autolle sellasta,ettei siinä mikään merkki kestä.Mutta sit korjataan ja parannellaan.Rupee oleen jo kestävämpi kuin monet muut.erkkimalinen kirjoitti:Meinaatko pitkäänkin ajaa Ladalla, kyllä vakiollakin ehtii, kisaatko.. vai pellolla ajat Ladan loppuun? Kustannuksissa säästät paljon kun vaan huollat ajokkiasi huolella. Ne on pieniä mitä saat Ladaa virauttamalla, ehkä väärä merkki, orkkis maksaa jälkilöylyissä enemmän.LENNY kirjoitti:Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.
Ja Nivalla ajetaan hautaan saakka,vaikka henki menis..

Tottakai kun kone on auki,kohdistukset tehdään ja kunnolla.Metsässä tarvitaan VOIMAA...
Sillä kyselin,kun kuulin että liki 30 heppaa joku ois saanut lisää.Kuulostaa kovin suurelta lisäykseltä.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
tuli koekiltu aihan ite kannen räpellystä ja kanavien kohistelua.. pari harjotus verisota tuli tehtyä. mutta vakio nokalla tuntus olevan vääntöä ihan eri lailla kuin ennen ja kone keirtää jo pelkästään vakio nokallakin puhtaammin ja pitemmälle... niin no onhan tuossa tosin peltisarjakin kiinnni mutta silti mukavempi ajaa kaupunki liikenteessä kuin ennenPöhö-Andrei kirjoitti:Tosiaan eron kyllä huomaa, niin hyvässä kuin huonossa. Poropeulako porttaaja kun roppaa kavat kohdalleen niin mitään ei tapahdu alle neljän tonnin ja hyvin vähän senkin jälkeen. Tankillisella bensaa käydään kylillä ostoksilla ja paluumatkalla alkaa jo valo palaa.
Hyvin tehtynä kulutus pienenee ja vedot lisäntyy läpi koko kierrosalueen, nokka-akselista riippumatta.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Tosiaan ihan tuollaisella kanavien siistimisellä ja kohdistelulla saa kyllä selvää positiivista vaikutusta moottoriin suorituskykyyn ja kulutukseen. Siis jos osaava kaveri tekee, jos taas ei tiedä mitä tekee niin voipi mennä vaan huonommaksi.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Jep,muuten oikein,Mutta Niva vie voiton metsästäerkkimalinen kirjoitti:Metsässä tarvitaan voimaa, pitää paikkansa.. metsäkin antaa voimaa, pitää myös paikkansa,..Off-roadissa koetellaan sitä voimaa, metsä vie voiton kuitenkin, koska taas metsässä kisaillaan..eiks näin ole..pelto-pojathan ajaa eri sarjassa,,vai mitä? Huumoria kaivataan..Moi!
....

Hienointa tässä kuitenkin on ollut Nivan profiilin nostaminen.Niin monesti on muunmerkkiset ajatelleet ettei noilla Nivoilla tosta mennä,mutta Ollaankin menty puhtaammin kuin monet muut.Ja monet ei oo menny ollenkaan.
Puhun ny itsestäni ja ToveriNivasta...Ollaan me nöyryytetty monia

Saas nähdä pidätteleekö enää mikään ku saan koneen kuntoon

-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kun pitää tippakannun avulla kovametallista jyrsinterää työstössä märkänä, ei alumiini tartu terään kiinni. Öljy käy tähän homman hyvin ja sitä tarvitaan vain sen verran, että terä pysyy koko ajan märkänä.Pöhö-Andrei kirjoitti:... Ne ei mene tukkoon harvemman hammastuksen vuoksi ja soveltyuu näille pehmeille materiaaleille enemmän kuin hyvin.
Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?
Eikös tuo itä-autosafarilla nähty että Nivassa on voimaa kun ei muista ollut pahemmin vastusta?LENNY kirjoitti:[Metsässä tarvitaan VOIMAA...

- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -