Keskijäykät täälläkin...Jyrki-boy kirjoitti:Saabin takajousta saa kolmella eri jäykkyydellä. Huomioikaa tahdottu jäykkyys ostaessanne jousta. Muuten saattaa mennä ketuiksi. Itse ostin keskimmäisen version. Tulevat joskus paikoilleen. Sitten siitä lisää.
Jyrki-boy
Nivan-modifiointi osio!!!
Re: Saabin jouset
Nuo W123 mersun jouset mitkä laitoin, tuntuu toimivan ihan ok. Pituutta noille tuli noin 310mm ja korotusta tuli noin 8cm. Ulosjousto kumeista otin pois 3 cm, peräpäätä nostin 55mm rautakiekoilla. Peräpää kanssa ihan ok, tosin ulosjousto on vielä saatava takaisin vähintäänkin alkuperäiseksi.
On muuten nuo insan saharat melkoisen hyvät pitämään, verrattuna alkuperäisiin renkaisiin
. Eikä hintakaan ollut mahdoton.
On muuten nuo insan saharat melkoisen hyvät pitämään, verrattuna alkuperäisiin renkaisiin

Rahalla saa ja Nivalla pääsee
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Leikkaa vaan sitä sisäänjoustokumiakin pois niin paljon kun on varaa ennenkun rengas nappaa kiinni kaariin, siellä etupäässä ei o ikinä liikaa joustoo!!!Lada_VFTS kirjoitti:Nuo W123 mersun jouset mitkä laitoin, tuntuu toimivan ihan ok. Pituutta noille tuli noin 310mm ja korotusta tuli noin 8cm. Ulosjousto kumeista otin pois 3 cm, peräpäätä nostin 55mm rautakiekoilla. Peräpää kanssa ihan ok, tosin ulosjousto on vielä saatava takaisin vähintäänkin alkuperäiseksi.
Saatko otettua kuvaa siitä etupäästä?? Lähinnä alatukivarsien asento akseliputkeen nähden kiinnostaa.
Joustimet
Varaosaliikkeestä löytyy, tai ainakin pitäisi löytyä, Koivusen maahantuomien jousien luettelo. Muistaakseni, jos jouselle pituutta ja herkkyyttä etsitään, niin jossain Saab 9000 mallissa on vietereillä mittaa aika komiasti. Että eikun etsimään.
Sain Nivan pyrstöpään tukivarret kohdilleen. Kävin hiukan tutkailemassa, kuinka alusta pelaa. Ajelin pyöriä kivien päälle ja lopuksi toisen takapyörän lähes metriseen ojaan. Kaikki tennarit oli maassa ja pääsin pois tuosta lähes ristiriipunnasta. Täytyy sanoa, että ompa hyvä toimivuus vietereillä jo vakionakin.
Jyrki-boy
Sain Nivan pyrstöpään tukivarret kohdilleen. Kävin hiukan tutkailemassa, kuinka alusta pelaa. Ajelin pyöriä kivien päälle ja lopuksi toisen takapyörän lähes metriseen ojaan. Kaikki tennarit oli maassa ja pääsin pois tuosta lähes ristiriipunnasta. Täytyy sanoa, että ompa hyvä toimivuus vietereillä jo vakionakin.
Jyrki-boy
Kuvia
Rahalla saa ja Nivalla pääsee

Aika alhaalla on sulla Lada_VFTS keula ollut kun 80mm nousi.Ihan toi sun Niva on metsäkelpoisen näköinen.Ei kun kovaa ajoo

Viimeksi muokannut LENNY, 4.12.2005 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se oli alunperin ihan city maasturin näköinen laiteLENNY kirjoitti:Tässä näkyy mun Nivan alatukivarren asento etuakseliin nähden ja korotusta tuli noin 60mm.Kääntyvyyttä rajoittamalla on uloimmat tumpit kestäneet.
Aika olhaalla on sulla Lada_VFTS keula ollut kun 80mm nousi.Ihan toi sun Niva on metsäkelpoisen näköinen.Ei kun kovaa ajoo

Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Keula nousee myös ilman vieterien vaihtoa.
Laitoin tukivarren ja jousilevyn väliin isoja korialuslevyjä 20mm per pultti. Etupää nousi samanverran kuin saapin jousilla ja jousitus toimii hienosti.
Jousilevystä joutuu hieman modaamaan vakaajan kiinnikettä, mutta eihän se oo kiinni kuitenkaa kuin katsastuksessa (jos sielläkään).
Laitoin tukivarren ja jousilevyn väliin isoja korialuslevyjä 20mm per pultti. Etupää nousi samanverran kuin saapin jousilla ja jousitus toimii hienosti.
Jousilevystä joutuu hieman modaamaan vakaajan kiinnikettä, mutta eihän se oo kiinni kuitenkaa kuin katsastuksessa (jos sielläkään).
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Mulla ollu jo pitkään jousilautaseen hitsattuna korokepalat niin että ulompien reikien kohdalla 20mm ja sisempien n.15mm. Vakaajaa ei ole.
Tossa lautasen nostossa tulee sellanen juttu että raidetangonpää saattaa hinkata kiinni lautasen reunaan max. sisäänjoustossa ja renkaat linkussa. Eipä toikaan mikään ongelma oo kun rälläköi lautaseen pienen loven tai sitten kääntää raidetangonpäät varren yläpuolelle mikä olis muutenkin hyvä tuunaus korotetussa keulassa.
Kannattaa tarkistaa noi päät jos laittaa korokepaloja lautasen alle!
Tossa lautasen nostossa tulee sellanen juttu että raidetangonpää saattaa hinkata kiinni lautasen reunaan max. sisäänjoustossa ja renkaat linkussa. Eipä toikaan mikään ongelma oo kun rälläköi lautaseen pienen loven tai sitten kääntää raidetangonpäät varren yläpuolelle mikä olis muutenkin hyvä tuunaus korotetussa keulassa.
Kannattaa tarkistaa noi päät jos laittaa korokepaloja lautasen alle!
Mites muuten ton ohjausiskarin kanssa, ootteko laittaneet?
Yritin kattella motonetistä muttei oikein löytyny. Eikä tohon viitti mitään 100€ Ranchoo investoida.
Meinas mennä viikonloppuna ranne pastaksi kun tökkäs penkkaan, sormethan siinä on myös vaarassa. Onneksi peukaloa EI pidetä ratin sisäkehällä ajaessa... eihän?
Yritin kattella motonetistä muttei oikein löytyny. Eikä tohon viitti mitään 100€ Ranchoo investoida.
Meinas mennä viikonloppuna ranne pastaksi kun tökkäs penkkaan, sormethan siinä on myös vaarassa. Onneksi peukaloa EI pidetä ratin sisäkehällä ajaessa... eihän?