Korimodifiointia

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

OLen nähnyt suomessakin yhden "töpö" Ladan radalla. Sen omistaja on rakentanut sen vartavasten rokkiralli kilpuriksi.
Se ei skulaa joka skagaa
Lajitoveri

Viesti Kirjoittaja Lajitoveri »

Tommonen neliovinen avo löytyy suomesta, katsastettuna. Tosin takaovet joutu hitsaamaan kiinni.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kysyin kerran katsastussedältä laillisesta avoladasta. Pitäisi olla täysin mahdollista, rakenne vaan pitää laittaa AKE:n vaatimaan kuntoon, eli lähinnä koria vahvistaa ilmeisesti pohjasta ja turvakaarien asentamisen. Joku HC migittäjä vois semmosen suht pienellä vaivalla tehdäkki.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Rupesi itseäänkin ihan tosissaan kiinnostamaan tuo korin muotoilu, Voisi jää-autosta kontin poistaa samalla kun taka-akselin ripustuksia ajattelin hieman muutella, joku coupe olisi ihan siisti kun takaovet tuli jo poistettua kevennyksen yhteydessä. Muuten jos joku on rokkirallia seuraillut niin niissä kuvioissa pyörinyt yksi valkoinen takaovien verran lyhennetty lada, ei kyllä näyttänyt ajo-ominaisuuksiltaan kovin kummoiselta (akseliväli ehkä 1.8m)
eqpe

Viesti Kirjoittaja eqpe »

aattelin itekki, että jos tekis tuosta omasta larasta 2-ovisen ja lyhentäs takakonttia (lyhenis sillo mun suunnitelmien mukaa 85cm [61,5cm keskeltä ja 23.5 kontista]). vois tehä nii, jotta käy ensi kyseleen konttorilta rekisteröintimahollisuuksia -> kokkeilla nouattaa katastusäiän ohojeita -> ajella kunnes alakaa vi7uttaa -> sittennä haaveilla vaikkapa 1600cc konneesta [tai miksei 110:n 16v konneesta 8) ) -> sitte sen turpottamisesta jne.

rojektia osaltaa helepottaa se, että mahollinen tulevan rälläköinnin kohe on s44tanan huonosti maalattu jakohtalaisen ruttunen, että mahd. epäonnistumisen tuoma vi7utus ei ou nii paha, mutta sitte tuota vaikeuttaa se, että ny ei oo kesä, jollon on aikaa ja hyvät ilimat, vaa talavi, jollon ei viittis eikä oikei kerkiäiskää (seli seli) muuta tehä ko nukqua.. saa nähä, muistaako suvena, mitä o tullu joskus ½vuotta sitte aateltua.

hmm.. jos ei saa katastettua 2-d laardia, niin repäsee peräkontin kokonaa irti, ja ottaa laran rytöautokäyttöön. vois olla hupasa ajokäytös varsinki talavella, ku takarenkaat suurinpiirtei leius ilimasa...

joopa joo... tajunnanvirta rulestaapi :roll:

http://esku.tripod.com/lara sisältää meikäläisen ehotukset AVTO BA3:ille. :lol: 5., 6. ja 9. kuvasa numerot on oikei 8)

oispa auton modaamine yhtä heleppua oikiasti ko tietokonneella
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Aattelin kerran ite tehä varaosafarmaristani (2102) avolavan.
Silmäilin autoa alta ja päältä ja huomioin seuraavaa:

Vaikka hytin takaseinän laittais heti etupenkkien taakse, lavasta tulisi aika lyhyt. Pitäis tehä niinkuin mossessa eli jatkaa perästä, jolloin autosta tulisi tosi takapainoinen. Jos autoa taas jatkaisi akseleiden välistä, joutuisi kardaania jatkamaan. Entäpä jos ottaisi kardaanin takapään jostain toisesta autosta, jossa se on pidempi, mutta siinä olisi saman kokoiset ristinivelet? Ainakin vanhoihin Volvoihin myydään Biltemassa ristikkoa samalla tuotenumerolla. Sitä, onko Volvojen kardaani ladan vastaavaa pidempi, en ole vielä ehtinyt vertailemaan. Vastaavasti käppärin vaijeri ja pakoputki olis pidennettävä. Tietenkin pituuden voisi jättää ennalleen, mutta sitten projektin lopputulos olisi ehkä liian ennalta-arvattava. Eli jos jotain aikoo tehdä, niin tekee sen sitten kunnolla.

Farmarista olisi muuten tosi helppo tehdä lavalada, koska tankki on jo valmiiksi auton alla. Takavalot ja takaluukun alaosan voisi jättää ennalleen, luukku pitäis vaan saranoida alareunastaan. Takaiskaritkin ovat Ladassa sopivasti matalarakenteiset.

Leimalle lavaladaa olisi turha tyrkyttää koska takaripustukset ovat ne mitä ovat ja auton kantavuus pysyisi ennallaan (450kg) tai vähenisi, koska omapaino saattaa nousta rakennellessa. Kantavuutta tuskin saisi lisättyä, vaikka alle ruuvaisi paripyöräransitin takajouset. Painoa vain tulisi siinä määrin, että latuskan akseli lääkistyisi alle.

Hirvittävää haihatteluahan tämä on, mutta voisihan sitä joskus kokeilla. Jos ei muuten niin nostaa Ladan korin jonkun lava-auton rungolle niinkuin joku jossain keskustelussa kerran ehdotti.
Vastaa Viestiin