Stefa kirjoitti:arpati kirjoitti:
Lisäksi porailin moottorinkiinnikkeisiin isommat reiät 13mm terällä jotta saa noi umpikumityynyt (M12 kierteet) noitten kumi-kierrejousipaskojen tilalle.
No eipä tuo juuri miltään nyt tunnu kun sen kirjoittaa ylös, mutta saipahan tuohonkin aikaa kulumaan

Mistäs nuo sun kumit on peräisin? Kuinka korkeat mahtaisi olla?
Tuo on muuten kumma ilmiö, vaikka päivän puuhailee kaikkea, niin muutaman lauseen siitä saa aikaiseksi mitä on tehnyt

Nuo kumit ostin vanhasta työpaikasta joskus kun siellä olin vielä töissä... Nää on jotain kuorkin pakoputken kannakkekumeja tms ei niisä mitään lue joten en tiedä mistä ovat tulleet. Wurthilta tonne tulee tavaraa ja monesta muustakin paikkaa joten tarttis joskus kysyä jos tarviit tietoa. Korkeus on aika sama mitä ladan orggiskumeissa, kiinnitys on M12 naarasjenka ja laitoin noi kuusiokolo pulteilla kiinni.... No eiköhän noi kuitenkin ole melko yleistä tavaraa, ja muistaakseni joku nivea harrastaja täällä kehunut hakeneensa jostain kumi - muovitarvikeliikkeestä tommosia (etola tms...)
Joo toi muutama rivi tosiaan sisältää erinäköistä oheispuuhastelua melko paljon
Tänpäiväistä ohjelmaa:
Järjestelin taas pikkusen romuja pihassa... Vein pari raadompaa pois silmistä.
Virheeseen saatiin kone nokalle eli näyttää jo paljon paremmalta

Aikas ähellystähän toikin oli kun ei rällikällä katkaistu kuusiokolopultti tykännyt alapuolelta lähteä kierteelle kun olin noi kumit jo pultannut kiinni koneeseen... On vissiin se kulma hiukan väärä... No eihän siinä auttanut kun kumit vielä irti koneesta ja sitten ruuvattiin ne palkkin hiukan löysälle notta saa sitten hiukan siirtää vielä kun laittaa laatikon kiinni. Helpostihan noi kuusiokoloruuvit päältä sitten laittaa kiinni koneen kannakkeen läpi, ainakin helpommin kuin kuusiokantaisen ruuvin tai mutterin, se väli kun ei ole kovin leveä...
Kattelin sitten siinä niitä pulttejakin mitä hyllystä löysin kun niitä rälläköin lyhemmiksi, ovat sitten vielä 12.9 kovuisia

No eipä noita mennyt kuin 4 kpl...

No saapi nähdä paljonko tulee noilla kumeilla eroa ajettavuuteen, on noi vakiokumit aika ilkeät, varsinkin kun koittaa lähteä vähän reippaammin niin alkaa kauhea nylkytys (jos siis on pitoa eihän nuo talvella niin haittaa)
Jaa niin mazda jäi edelleen laittamatta (jarruletkun vaihto vielä) muttei ole kyllä ostajiakaan kuulunut (sopiva hinta)

No eipä tässä ennen kiirettä ole kunnes saan ton virheenkin leimattua
