mikä lada jää-radalle?
-
nikke
mikä lada jää-radalle?
mikä on paras lada jääradalle
olen ajatellut hankkia tuollaisen 1500s? saako siitä helposti tehoja?ja onko muuten hyvä?

Lempiaiheita
Jäällä kuitenkin voima on kivaa niin mahdollisimman isolla koneella tottakai, muuten noilla malleilla ei juuri väliä. Ladan koneistakin saa aika helposti lisää tehoja (vakiona puristukset matalat, kanavat aika karuja ja kaasutin mitä sattuu eikä imu- ja pakosarjatkaan kovin hyvin virtaavia ole) mutta mielenkiintoisinhan olisi tc-konversio...
Korin keventämistä, kaaret sisälle hitsattuna koriin kiinni, kemppiläistä perää, akku taakse, tankin siirto keskelle, alustaa alas jäykemmäksi, vähän kampperia lisää. Eli saa aivan juuri niin hyvän kuin tekee. Oma on jo aika hyvä.
Jäällä kuitenkin voima on kivaa niin mahdollisimman isolla koneella tottakai, muuten noilla malleilla ei juuri väliä. Ladan koneistakin saa aika helposti lisää tehoja (vakiona puristukset matalat, kanavat aika karuja ja kaasutin mitä sattuu eikä imu- ja pakosarjatkaan kovin hyvin virtaavia ole) mutta mielenkiintoisinhan olisi tc-konversio...
Korin keventämistä, kaaret sisälle hitsattuna koriin kiinni, kemppiläistä perää, akku taakse, tankin siirto keskelle, alustaa alas jäykemmäksi, vähän kampperia lisää. Eli saa aivan juuri niin hyvän kuin tekee. Oma on jo aika hyvä.
-
jarppa
No juu. Kunnon piikit vaan vie noita tehoja aika lailla. Niitä tiiliskiviä ei välttämättä kannata takakonttiin laittaa eikä ainakaan irralleen. Jos nyt välttämättä lisäpainoa laittaa niin taka-akselin eteen ja kiinni kunnolla, ei lisää ns. leka-efektiä niin paljoa.
Sellainenkin tapaus männävuosina on sattunut että oli lisäpainona n. 80mm teräsakselin pätkä takakontissa, sladi leveeks, nojaus penkkaan ja akseli takalokarin läpi jäälle...
Sellainenkin tapaus männävuosina on sattunut että oli lisäpainona n. 80mm teräsakselin pätkä takakontissa, sladi leveeks, nojaus penkkaan ja akseli takalokarin läpi jäälle...
-
nikke
joo innostuin tosta ladasta nyt ku kaverilla on 1600 liikkuu ihan mukavastiStefa kirjoitti:Lempiaiheita![]()
Jäällä kuitenkin voima on kivaa niin mahdollisimman isolla koneella tottakai, muuten noilla malleilla ei juuri väliä. Ladan koneistakin saa aika helposti lisää tehoja (vakiona puristukset matalat, kanavat aika karuja ja kaasutin mitä sattuu eikä imu- ja pakosarjatkaan kovin hyvin virtaavia ole) mutta mielenkiintoisinhan olisi tc-konversio...
Korin keventämistä, kaaret sisälle hitsattuna koriin kiinni, kemppiläistä perää, akku taakse, tankin siirto keskelle, alustaa alas jäykemmäksi, vähän kampperia lisää. Eli saa aivan juuri niin hyvän kuin tekee. Oma on jo aika hyvä.
siinä ku on vielä suora 2tuumane putki ni tuli kauhee lada kuume...
-
LÅDÅ
ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
-
Teme
Paras jäälada
Korimallien välillä ei ole suuria eroja ajettavuudessa, mutta koneissa on eroa kuin yöllä ja päivällä enisnnäkin älä osta ladaa missä on katti ja sähkö ohjattu kaasari (vanhempi kuin 91-92 ei ole turhia sähköhiluja)
Koneeksi mielellään 1300(hihnakone) menee hyvin jo vakiona pienellä virityksellä pitkäiskukoneet vääntää hyvin mutta ei kierrä yhtä hyvin ajossa vakiona (vaikeampi ajaa) paras vaihtoehto tehojen puolesta 1700i:n kone vanhemmalla mekaanisella kaasarilla ilman kattia koneen jatkoksi ehdottomasti 4-vaihteinen laatikko(5-vaihteinen leviää käsiin jäällä ja vitosesta ei ole hyötyä jääradalla enemmän haittaa) ja farmarin perä kemppilukolla
Koneeksi mielellään 1300(hihnakone) menee hyvin jo vakiona pienellä virityksellä pitkäiskukoneet vääntää hyvin mutta ei kierrä yhtä hyvin ajossa vakiona (vaikeampi ajaa) paras vaihtoehto tehojen puolesta 1700i:n kone vanhemmalla mekaanisella kaasarilla ilman kattia koneen jatkoksi ehdottomasti 4-vaihteinen laatikko(5-vaihteinen leviää käsiin jäällä ja vitosesta ei ole hyötyä jääradalla enemmän haittaa) ja farmarin perä kemppilukolla
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
-
RussianRacing
Olitko siis viime Sunnuntaina kattomassa jm kisoja Orivedellä?LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Tarkkasilmäinen Ladamies bongasi yhden Ladankin kilpailijoiden joukosta... Taisi olla Ylöjärven ua:sta. Meno tosin stoppasi toisella kertaa penkan puolelle.
Jos kyseisen auton omistaja on kerholainen, niin voisi vaikka laittaa hieman faktoja autosta. En päässyt lähemmin tutkimaan, mutta etuakselia oli ainakin rankasti muutettu, sillä näkyi olevan poikittaisella lehtijousella tuettu...
Olisi 1700i:n tekniikka toimii muuten hyvin mutta kannentiiviste olisi vaihdetta.Vetäis jäällä vähän eritahtiin kun 1200 hintaa koneella olisi 90€LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
apulaitteineen
lehtinen_matti@luukku.com
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
-
LÅDÅ
joo olin kattomassa niitä kisoja. harmi en huomannu sitä ladaa!RussianRacing kirjoitti:Olitko siis viime Sunnuntaina kattomassa jm kisoja Orivedellä?LÅDÅ kirjoitti:ladoja ei paljon jäällä näkynyt. olin umberto jm kisoissa, 2/3 autoista oli kuplia! mullakin on vaiheessa jäärata lada! piikkipyörät hommasin jo, pitäis saada vähän vaan polleja sinne konepellin alle! 1200 lada ei teholla järisytä, kantta on jo pikkasen laitettu, pitäis jostain saada isompi kone, mut kyllä tollakin ajelee... jos teillä sattuu oleen ladan viriosia niin tarjotkaa, ihan mitä vaan saa tarjota!
Tarkkasilmäinen Ladamies bongasi yhden Ladankin kilpailijoiden joukosta... Taisi olla Ylöjärven ua:sta. Meno tosin stoppasi toisella kertaa penkan puolelle.
Jos kyseisen auton omistaja on kerholainen, niin voisi vaikka laittaa hieman faktoja autosta. En päässyt lähemmin tutkimaan, mutta etuakselia oli ainakin rankasti muutettu, sillä näkyi olevan poikittaisella lehtijousella tuettu...
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
Itellä on Lada 1600S 14" piikkirenkailla, koneeseen on tehty jotakin virityksiä:
-Kantta ja lohkoa laskettu ja kannen kanavia pyöristelty
-Nokkaa hiottu n.300 asteiseksi
-Jäykemmät venttilijouset GTI Golfista
-Vauhtipyörää kevennetty
-Peltipakosarja, vakio putki pelkällä 4" jokkis taka-äänenvaimentimella
-Dellorton 40 Tuplakaasarit
-Farmari Ladan perä ja laatikko
-Koria kevennelty ehkä yhteensä 60kg, takakontissa 30kg paino,akku ja peltinen veneen tankki
Hyvin piikkirengaskin sutii.. Heposista ei ole tietoa. paljonkahan noilla virityksillä voisi tulla?
-Kantta ja lohkoa laskettu ja kannen kanavia pyöristelty
-Nokkaa hiottu n.300 asteiseksi
-Jäykemmät venttilijouset GTI Golfista
-Vauhtipyörää kevennetty
-Peltipakosarja, vakio putki pelkällä 4" jokkis taka-äänenvaimentimella
-Dellorton 40 Tuplakaasarit
-Farmari Ladan perä ja laatikko
-Koria kevennelty ehkä yhteensä 60kg, takakontissa 30kg paino,akku ja peltinen veneen tankki
Hyvin piikkirengaskin sutii.. Heposista ei ole tietoa. paljonkahan noilla virityksillä voisi tulla?
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Mitä kyseiset operaatiot maksoi?ladaraider kirjoitti:-Kantta ja lohkoa laskettu ja kannen kanavia pyöristelty
-Nokkaa hiottu n.300 asteiseksi
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
-
LÅDÅ
Jos jollain on tietoja esim. rallipuolelta ladan ajo-ominaisuuksien parantamisesta (lähinnä pyöränkulmat kiinnostaa) niin ottaisin kiitollisena kaikki vinkit vastaan. Nelilinkkikin kummitellut mielessä...
Btw. 353:n warren jouset käy taakse suoraan ja eteen on tehty pystylamppumersun, 140 volvon tai 100 audin jousista. Myös etuvakaajan kumeja kannattaa jäykistää, tai/ja koko vakaajaa.
Btw. 353:n warren jouset käy taakse suoraan ja eteen on tehty pystylamppumersun, 140 volvon tai 100 audin jousista. Myös etuvakaajan kumeja kannattaa jäykistää, tai/ja koko vakaajaa.