jaa, toi ratkaistiin ennen wanhaan niin, että talliin tehtiin "rasvamonttu"Lada-Jussi kirjoitti:no naapurin isäntä edullisesti hitsasi paikat tunti kuulemma vain meni, naapurilla on tallissa hieno ketjutalja jolla nostaa peräkoukusta auton perän ilmaan ja sitten on hyvin toiminta tilaa. aikas hieno systeemi. nyt auto on kai katsastuskunnossa.
Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
erkkimalinen
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
joo "ulkomonttu" on hyvä varsinkin kesällä. Ei tule käryjä nokkaan hitsatessa, valoa riittävästi jne. Sellaisen silmiin pistävän eron olen havainnut noilla Viron matkoilla, kun on tullut kylästettyä monessakin autotallissa siellä, niin siellä on tehty monttu (yleensä vielä tallin mittainen) kyllä jokaiseen autotalliin. Suomessa onkin noi autotallit etupäässä romuvarastoja ja jos joku haluaa sitten talliinsa montun niin heti on joku viherpiiperö urputtamassa öljyistä jne.. 
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
mummolassa on vielä rasvamonttu pienenä huonon puolean voisin pitää sen mataluutta ja tallin pituutta, vaati akrobaatin kykyjä päästä alle ja pois, ja saa olla selkä kenossa auton alla. tosin ei pidä valitta mukavempi tuo on ku hangessa tunkin kanssa könyillä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Tuli taas koettua laapotin kanssa kunnon kauhunhetkiä 
Aamulla kävin putsaamaan lataa lumesta ja laitoin myllyn pyörimään. Siinä sitten harjaillessani alko myllystä kuulua aivan hirveää kilkatusta ja rahinaa. Heti tajusin että se tulee jakoketjusta kun kurkkasin pellin alle. Pelkäsin jo että se kannen laahain on lähteny irti tjtn
Latalla kuitenkin päästiin mummolaan, vaikka ketju pitkin aikamoista älämölöä välillä tyhjäkäynti- n.2000 rpm. Muilla kierroksilla ei mitään ääntä. Ajelin kuitenkin larssin talliin ja kävin kattelemaan sitä kettingin kiristyslaitetta. Otin sen ison mutterin pois vehkeestä ja totesin että se tappi on täysin ulkona--> eli ketju helvetin löysällä
Mäiskin sitä tappia vähän vasaralla ja työntelin larppaa vaihde päällä jolloinka tappi meni kokonaan sisään. Mutteri kiinni ja mylly tulille, kaikki tuli taas kuntoon, ei mitään ylimääräisiä rahinoita.
Eli aika hyvään kohtaan tulee tuo jakopään remppa. Ostoslistalle menee ehkä myöhemmin vielä tuo kiristinlaite. Ei sen nyt kettinkiä pitäisi saada löysäillä ittekseen
Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.
Aamulla kävin putsaamaan lataa lumesta ja laitoin myllyn pyörimään. Siinä sitten harjaillessani alko myllystä kuulua aivan hirveää kilkatusta ja rahinaa. Heti tajusin että se tulee jakoketjusta kun kurkkasin pellin alle. Pelkäsin jo että se kannen laahain on lähteny irti tjtn
Latalla kuitenkin päästiin mummolaan, vaikka ketju pitkin aikamoista älämölöä välillä tyhjäkäynti- n.2000 rpm. Muilla kierroksilla ei mitään ääntä. Ajelin kuitenkin larssin talliin ja kävin kattelemaan sitä kettingin kiristyslaitetta. Otin sen ison mutterin pois vehkeestä ja totesin että se tappi on täysin ulkona--> eli ketju helvetin löysällä
Mäiskin sitä tappia vähän vasaralla ja työntelin larppaa vaihde päällä jolloinka tappi meni kokonaan sisään. Mutteri kiinni ja mylly tulille, kaikki tuli taas kuntoon, ei mitään ylimääräisiä rahinoita.
Eli aika hyvään kohtaan tulee tuo jakopään remppa. Ostoslistalle menee ehkä myöhemmin vielä tuo kiristinlaite. Ei sen nyt kettinkiä pitäisi saada löysäillä ittekseen
Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jokari_ kirjoitti: Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.
Juu tee ihmeessä, noita ropailu-juttuja on aina mukava lukea.. Ja toi homma on kuitenkin jossain vaiheessa itelläkin edessä, jos ei ton axtecin aikana niin sitte seuraavassa
Lueskelin vähän vanhoja viestejä ja iski pelko perseeseen. Ajelin nimittäin päälle 8 km tolla aivan löysällä ketjulla, ja vasta nyt woihan wanha wihtahousu välähti että kun ketju menee tosi löysälle niin venoilla ja männillä voi olla kivat pikku kosketukset
Takasinpäin tultaessa kiristetyllä ketjulla kone toimi erittäin hyvin, niinkuin aina ennenkin. Toivottavasti venat on vielä kunnossa

Kyllä taas hitsit kun pitää olla näin tyhmä
Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7
Takasinpäin tultaessa kiristetyllä ketjulla kone toimi erittäin hyvin, niinkuin aina ennenkin. Toivottavasti venat on vielä kunnossa
Kyllä taas hitsit kun pitää olla näin tyhmä
Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tai jos ostasit nyt enempi ajetun, laittasit kuukaudeksi pukeille ja kävisit kaikki paikat kerralla huolellisesti läpi, uusien osien kans. Olis sitte kuukauden kuluttua uuden veroinen lada.Jokari_ kirjoitti:Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7
Autoton on huoleton
Njoo, kyllähän tuosta nykyisestä tulisi ihan hyvä kun heivais pellin alle uuden, vähän ajetun myllyn ja laatikon,_,/ukka kirjoitti:Tai jos ostasit nyt enempi ajetun, laittasit kuukaudeksi pukeille ja kävisit kaikki paikat kerralla huolellisesti läpi, uusien osien kans. Olis sitte kuukauden kuluttua uuden veroinen lada.Jokari_ kirjoitti:Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7
Ei tuossa nyt loppujen lopuksi oo ollu kauheasti korjaamista. Peltiäkään ei oo kauheasti tarvinnut hitsailla. Mutta onhan tuo taas alkanu mätänemään, vaikka on putsailtu ja pesty jatkuvasti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Miten sen ny ottaaLahna kirjoitti:Eli tehtaan rasvoissa!Jokari_ kirjoitti:163 200.Nonnis kirjoitti:Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
