Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:no naapurin isäntä edullisesti hitsasi paikat tunti kuulemma vain meni, naapurilla on tallissa hieno ketjutalja jolla nostaa peräkoukusta auton perän ilmaan ja sitten on hyvin toiminta tilaa. aikas hieno systeemi. nyt auto on kai katsastuskunnossa.
jaa, toi ratkaistiin ennen wanhaan niin, että talliin tehtiin "rasvamonttu" :wink: Se on vielä hienompi systeemi, kun autoa ei tarvitse nostaa, saadakseen toimintatilaa. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Pikkuisen kirvesmies-taitoja ja saadaan rinteestä auto ajettua "rampille" eikä tarvitse edes monttu-valoja päiväsaikaan.. ei varmaan tarvi piirustuksia laittaa kehiin?.. Joulun aikaa Kaikille!
Kyllä lähtee..!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo "ulkomonttu" on hyvä varsinkin kesällä. Ei tule käryjä nokkaan hitsatessa, valoa riittävästi jne. Sellaisen silmiin pistävän eron olen havainnut noilla Viron matkoilla, kun on tullut kylästettyä monessakin autotallissa siellä, niin siellä on tehty monttu (yleensä vielä tallin mittainen) kyllä jokaiseen autotalliin. Suomessa onkin noi autotallit etupäässä romuvarastoja ja jos joku haluaa sitten talliinsa montun niin heti on joku viherpiiperö urputtamassa öljyistä jne.. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Yksi syy monttujen vähäisyyteen on kaavoitus politiikka. Jos joku maapala on liian kuiva järveksi, mutta liian märkä pelloksi, niin se myydään tonttimaaksi. Tällöin pakkaa montuista tulemaan uima-altaita :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mummolassa on vielä rasvamonttu pienenä huonon puolean voisin pitää sen mataluutta ja tallin pituutta, vaati akrobaatin kykyjä päästä alle ja pois, ja saa olla selkä kenossa auton alla. tosin ei pidä valitta mukavempi tuo on ku hangessa tunkin kanssa könyillä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tuli taas koettua laapotin kanssa kunnon kauhunhetkiä :mrgreen:

Aamulla kävin putsaamaan lataa lumesta ja laitoin myllyn pyörimään. Siinä sitten harjaillessani alko myllystä kuulua aivan hirveää kilkatusta ja rahinaa. Heti tajusin että se tulee jakoketjusta kun kurkkasin pellin alle. Pelkäsin jo että se kannen laahain on lähteny irti tjtn :?

Latalla kuitenkin päästiin mummolaan, vaikka ketju pitkin aikamoista älämölöä välillä tyhjäkäynti- n.2000 rpm. Muilla kierroksilla ei mitään ääntä. Ajelin kuitenkin larssin talliin ja kävin kattelemaan sitä kettingin kiristyslaitetta. Otin sen ison mutterin pois vehkeestä ja totesin että se tappi on täysin ulkona--> eli ketju helvetin löysällä :shock:
Mäiskin sitä tappia vähän vasaralla ja työntelin larppaa vaihde päällä jolloinka tappi meni kokonaan sisään. Mutteri kiinni ja mylly tulille, kaikki tuli taas kuntoon, ei mitään ylimääräisiä rahinoita.

Eli aika hyvään kohtaan tulee tuo jakopään remppa. Ostoslistalle menee ehkä myöhemmin vielä tuo kiristinlaite. Ei sen nyt kettinkiä pitäisi saada löysäillä ittekseen :?

Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari_ kirjoitti: Tota jakopään remppaa tehdessä olis tarkoitus otella vähän kuvia eri vaiheista ja väsäillä siitä jonkunmoinen stoori...jos ketään kiinnostaa niin mielelläni teen semmoisen.


Juu tee ihmeessä, noita ropailu-juttuja on aina mukava lukea.. Ja toi homma on kuitenkin jossain vaiheessa itelläkin edessä, jos ei ton axtecin aikana niin sitte seuraavassa :P
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lueskelin vähän vanhoja viestejä ja iski pelko perseeseen. Ajelin nimittäin päälle 8 km tolla aivan löysällä ketjulla, ja vasta nyt woihan wanha wihtahousu välähti että kun ketju menee tosi löysälle niin venoilla ja männillä voi olla kivat pikku kosketukset :oops: :oops: :oops:

Takasinpäin tultaessa kiristetyllä ketjulla kone toimi erittäin hyvin, niinkuin aina ennenkin. Toivottavasti venat on vielä kunnossa :oops: :oops:

Kyllä taas hitsit kun pitää olla näin tyhmä :evil:





Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7 :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Jokari_ kirjoitti: Takasinpäin tultaessa kiristetyllä ketjulla kone toimi erittäin hyvin, niinkuin aina ennenkin. Toivottavasti venat on vielä kunnossa :oops: :oops:
Ei oo vahinkoa sattunut. Sen kyllä huomaa heti koneen käynnistä jos yksikään venttiili on kiero tai vuotaa.


,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Jokari_ kirjoitti:Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7 :roll:
Tai jos ostasit nyt enempi ajetun, laittasit kuukaudeksi pukeille ja kävisit kaikki paikat kerralla huolellisesti läpi, uusien osien kans. Olis sitte kuukauden kuluttua uuden veroinen lada.
Autoton on huoleton
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

,_,/ukka kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Huoh...josko mä ens kerralla ostan vähän vähemmän ajetun ladan, niin ei tarvis olla korjailemassa ihan 24/7 :roll:
Tai jos ostasit nyt enempi ajetun, laittasit kuukaudeksi pukeille ja kävisit kaikki paikat kerralla huolellisesti läpi, uusien osien kans. Olis sitte kuukauden kuluttua uuden veroinen lada.
Njoo, kyllähän tuosta nykyisestä tulisi ihan hyvä kun heivais pellin alle uuden, vähän ajetun myllyn ja laatikon :lol:

Ei tuossa nyt loppujen lopuksi oo ollu kauheasti korjaamista. Peltiäkään ei oo kauheasti tarvinnut hitsailla. Mutta onhan tuo taas alkanu mätänemään, vaikka on putsailtu ja pesty jatkuvasti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nonnis kirjoitti:Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
163 200.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lahna
Viestit: 188
Liittynyt: 30.6.2005 16:28
Paikkakunta: Haarajoki

Viesti Kirjoittaja Lahna »

Jokari_ kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
163 200.
Eli tehtaan rasvoissa!
Ladaton!!!
Opel omega -90 2.6 strait 6 tomaatti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lahna kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Montako miljoonaa sillä Jokarin larpalla oikein on ajettu sitten kun sitä niin kauhistelee?
163 200.
Eli tehtaan rasvoissa!
Miten sen ny ottaa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin