Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari_ kirjoitti:
Lahna kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti: 163 200.
Eli tehtaan rasvoissa!
Miten sen ny ottaa :D


No onhan siinä ainakin paremmat pellit kun tossa mun 3 vuotta uudemmassa asteekissa :wink: :(
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:
Lahna kirjoitti: Eli tehtaan rasvoissa!
Miten sen ny ottaa :D


No onhan siinä ainakin paremmat pellit kun tossa mun 3 vuotta uudemmassa asteekissa :wink: :(
Ei ainakaan oikeessa etulokarissa :wink:

Vasen helma näyttää kukkivan keskeltä, vaikka hioin sen kokonaan puhtaalle pellille todella tarkkaan ja päälle vetelin ferrexiä ja kiveniskumassaa. Laitoin siihen ensiavuksi vähän kotelosuojaa päälle...toivottavasti vähän hidastais.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei voi muuta sanoa kuin että HUHHUH :mrgreen:

Nyt on ketju ja laahaimet vaihdettu. Ei siinä kestänytkään kuin 3 päivää. Aivan törkeän paljon tuli takaiskuja, ja säätää& sovitella sai aivan riittämiin. Että ei ihan pikku rojekti ollutkaan.

kautta profeetan parran että sen kampiakselin mutterin kanssa tapeltiin. Ei lähteny auki edes starttia vastaan vääntämällä. Haettiin sitten sopivaa neliöprofiilipalkkia vääntövarreksi tollasesta pikkufirmasta, ja omistaja ties kertoa että työntäkää vaikka 2&3 pyttyihin puolisen metriä narua, jotta saa koneen pysymään pyörähtämättä. Ja hallelujaa, 1,2 m pitkällä varrella kun kaksi äijää väänsi täysiä niin johan lähti :mrgreen:

Kuva

Ja mitä voi sanoa noiden makaroonimaan laahaimista...ei voi puhua edes laadusta. Kannen puoleisen laahaimen korvat olivat tommoisen 45° vinossa ja jotenkin aivan viturallaan.
Toisen puolen kiristimen kiinnitysreikä oli aivan vituilleen tehty, sen olisi pitänyt olla pyöreä, niin se olikin ovaalin muotoon prässätty! No tietäähän sen että ei siitä pultti mene läpi. Joten ei muuta kuin tunnin verran viilailua jotta sai pultista vähän ainetta pois ja sen sopimaan.

Oli kyllä korkea aika vaihtaa nuo laahaimet.

Kuva

Oikealla puolella kannen laahain...kolmessa osassa! Siellä ne palikat olivat kilisseet irtonaisena ainakin ~2000 km, ihme etteivät menny ketjun väliin...olis matkanteko loppunu aika rusahtaen :roll:

Ei ollu osien kokoonpanokaan ihan kivutonta...mutkia oli matkassa ihan tarpeeksi. Valmista kuitenkin tuli, ainakin melkein :wink:
Ei suostunu lata lähtemään millään käyntiin. Ja akkukin sökähti muutaman vedon jälkeen. Ei muuta kuin kilvettömästä latasta akku ja taas sahailemaan, ei mitään eloa. Putken päästä tulleiden ketunhäntien perusteella hiffasin että vikahan on sytkässä. Ja kas vain, ei ollu kuin kierroksen verran sytkä väärässä :mrgreen:

Sytkä kohdilleen ja lassehan hörähti tulille. Aikas paljon hiljeni kone, ei kilise enää. Ketjusta lähtee ihan normaali hiljanen pyörimisääni, ei muuta. Venakoneisto pitää sen isoimman metelin, no onhan ne jo elämää nähnykkin.

No pääasia että lata tuli kuntoon. Toivottavasti tällä saatiin muutama lisäkilometri laapotille :wink:


Ei kyllä tee mieli rempata mitään ihan hetkeen :mrgreen:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

hyvä et sait kuntoo ja hyvä ku vaihoit noi laahaimet.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

No eihän se nyt niiiiin paha homma ollutkaan..:D
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:No eihän se nyt niiiiin paha homma ollutkaan..:D
Kyllä se vaan oli. Mutta tulipahan tehtyä :lol:

Kyllä muuten hyökkää lata nyt käsittämättömän ärhäkästi...en tiedä oliko katkojan kärkivälin säädöllä osuutta asiaan :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari_ kirjoitti: Kyllä muuten hyökkää lata nyt käsittämättömän ärhäkästi...en tiedä oliko katkojan kärkivälin säädöllä osuutta asiaan :D


Mä huomasin kanssa että tuli ainakin 10 heppaa lisää kun väänti kaasupolkimen suoraksi ettei se kahnaa enää mattoon kiinni :lol:
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Muutaahan se venähtänyt ketju vähän venttiilin ajoituksia pieleen. Ennen, ku laiskoja olivat, pistivät nokka-akselin ajoituksen yhden hampaan aikaisemmalle, sai saman tehon nousun ilman että tarvi alkaa jakopääremontiin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lada-Jussi kirjoitti:mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(
Hassua että siellä Leppäkoskella on kylmempää kuin muualla Etelä-Suomessa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(
Hassua että siellä Leppäkoskella on kylmempää kuin muualla Etelä-Suomessa.
no mä ny pyöristin viiden asteen tarkkuudella. kyllä täällä oli yli 15 astetta parhaimmillaan noina pakkaspäivinä, et sää ole näitä etelän kelejä nähnyt muuta ku telkkarissa ja ei ne siellä kovin tarkkaa kerro kyläkohtaisia lämpötiloja :!:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nonnis kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mun orkkisklassikko 2107 sai sitten tänään leiman, kyllä se nyt lämmitti mieltä kun muutaman päivän ähertäminen 20 asteen pakkasessa tuotti toivottua tulosta. nyt pitäis sitten alottaa kaikki muu korjaaminen ja huolto... :(
Hassua että siellä Leppäkoskella on kylmempää kuin muualla Etelä-Suomessa.
Ladafarmin päästöt ovat jäädyttäneet ilmakehän :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

lada-farmilta ei pääse ilmakehään mitään otsoonia tuhoavia saasteita eli aurinko ei lämmitä siellä kuten muualla saastuneessa maailmassa
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

pressa kirjoitti:lada-farmilta ei pääse ilmakehään mitään otsoonia tuhoavia saasteita eli aurinko ei lämmitä siellä kuten muualla saastuneessa maailmassa


Taikka sitten Ladoista tulee niin paljon nokea että se pimentää auringon ja farmilla on aina jonkunlainen jääkausi (buahhahhaa :lol: )
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä muuten lähteeki Lada taas tosi huonosti käyntiin kylmänä, kun rempan yhteydessä jakaja oli poissa ja vanhat mitkä-lie-toimivat sytkäennakot muuttuivat. Tosta sytkäennakon vaikutuksesta kylmäkäynnistyvyyteen oli jotain keskustelua Nopeissa, mutta näkyy sekin jo hävinneen

Eli kuitenkin se perinteinen vika; avaimesta kun kääntää niin lähtee heti käyntiin mutta sammuu parin sekunnin päästä. Ja sitten taas saa sahailla niin helvetisti. Mihinkähän suuntaan tuota sytkää taas kääntelis, ennenkin oli tuo 5 astetta mutta sitä tuli käänneltyä niin paljon että tipuin jo kärryiltä :lol:

Kaasuvivustossakin on joku bugi, kun pari kertaa ladalla lähtiessä oon ihmetellyt että mitäs v....a kun kaasupoljin ei liiku mihinkään, kurkkaus konetilaan ja kas vain, vivusto on nyrjähtänyt yli siitä venttiilikopan kiinnikkeen kohdilta. Vähän vääntöä ja taas toimii. Täytyykin kattoa millä tuon nyrjähtämisen sais estettyä, ei oo kovin kivaa ropeltaa pellin alla julkisilla paikoilla :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin