Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Keskiökuppeja käyttäessäni olen hinkannu kosketuspinnat kirkkaaksi ja pyöräyttänny paikkoihin vedenkestävän vaseliinin, renkaita vaihtaessa kuppi melkein itsestään tipahtaa kouraan. Yli 10 vuoden ajan oli takapotkusissa Ladoissani orkkisvanteilla tubelles-renkaat. Rengasliikkeet sanoivat Ladan vanteiden sopivan kyseisille renkaille oikein hyvin ja että rengasta ei saa kantattua vanteelta pois eikä katsastusmies "huomaa" tai puutu jos vanne ei olekkaan luokiteltu tubelles-renkaalle sopivaksi. Ei ollu rengas eikä katsastus-ongelmia. Kerho veljeni Ladasta sai takoa kyseisiä keskiökuppeja tosissaan irti, siihenkin hiottiin paikat ja rasvailtiin, keväällä pitää ottaa neljä koppia etteivät kupit naarmuunnu!
itse pitää nyt avautua tänne et minulla on ollu tosi huonoa tuuria... ostin 1200s ladan kaverilta joka oli seisonu 3 vuotta eikä ollu jumissa.. no sen kotiin saatuani laitoin käyntiin sen ja ajelin mut sit levähti kaasari siit ja en löytäny toimivaa koko huushollista joten otin toisesta vammasesta ladasta kaasarin.. no käyntiin läks ja toimi kun unelma mut yks kaks lämmöt kilahti tappiin ja kone seis ja kiehuu.. no sit vähä jäähyttelin ja lämmöt ei oikeen pysyny millään kohillaan ja sit olikin jo nesteet ja veet sekasi.. no sit tututti niin keleesti et annoinpa vähän kenkää sille ni palopa sit venttiili siitä.. etttä tämmöstä... nyt otan koneen irti siitä ja laitan 1300 remmikoneen siihe..
Jokari_ kirjoitti:Kyllä muuten lähteeki Lada taas tosi huonosti käyntiin kylmänä, kun rempan yhteydessä jakaja oli poissa ja vanhat mitkä-lie-toimivat sytkäennakot muuttuivat. Tosta sytkäennakon vaikutuksesta kylmäkäynnistyvyyteen oli jotain keskustelua Nopeissa, mutta näkyy sekin jo hävinneen
Eli kuitenkin se perinteinen vika; avaimesta kun kääntää niin lähtee heti käyntiin mutta sammuu parin sekunnin päästä. Ja sitten taas saa sahailla niin helvetisti. Mihinkähän suuntaan tuota sytkää taas kääntelis, ennenkin oli tuo 5 astetta mutta sitä tuli käänneltyä niin paljon että tipuin jo kärryiltä
Kaasuvivustossakin on joku bugi, kun pari kertaa ladalla lähtiessä oon ihmetellyt että mitäs v....a kun kaasupoljin ei liiku mihinkään, kurkkaus konetilaan ja kas vain, vivusto on nyrjähtänyt yli siitä venttiilikopan kiinnikkeen kohdilta. Vähän vääntöä ja taas toimii. Täytyykin kattoa millä tuon nyrjähtämisen sais estettyä, ei oo kovin kivaa ropeltaa pellin alla julkisilla paikoilla
Sai sahailla niin että startista savu nousi ja ei akkukaan piisannut kovilla pakkasilla. Ei auttanut vaikka kuinka sytytysennakkoa sääteli, mutta kun isonsin kärkiväliä ja pyröittelin virranjakajan korvakuulolta kohdilleen, niin johan alkoi käynnistymään sahailemmatta. Tuohon 2 sek. käymiseen ensistartin jälkeen auttoi keran konkan vaihto. Nyt ei auttanut sekään.
ladoilla radalle kirjoitti:itse pitää nyt avautua tänne et minulla on ollu tosi huonoa tuuria... ostin 1200s ladan kaverilta joka oli seisonu 3 vuotta eikä ollu jumissa.. no sen kotiin saatuani laitoin käyntiin sen ja ajelin mut sit levähti kaasari siit ja en löytäny toimivaa koko huushollista joten otin toisesta vammasesta ladasta kaasarin.. no käyntiin läks ja toimi kun unelma mut yks kaks lämmöt kilahti tappiin ja kone seis ja kiehuu.. no sit vähä jäähyttelin ja lämmöt ei oikeen pysyny millään kohillaan ja sit olikin jo nesteet ja veet sekasi.. no sit tututti niin keleesti et annoinpa vähän kenkää sille ni palopa sit venttiili siitä.. etttä tämmöstä... nyt otan koneen irti siitä ja laitan 1300 remmikoneen siihe..
Mulla ei onneks menny tosta 2107:kasta kansipahvi, se keitti kerran mut ei kerenny palaa. Öljy on normaalii ja vesi/pakkasnestekkin. Avoin kyllä siinä vaiheessa kun se keitti niin jäähdyttimen korkin.. Sen jälkeen olen joku 7kilsaa ajanu ja ei oo nesteet sekottunu et kyl sen jo pitäis näkyä, kiitän onneani.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
ladoilla radalle kirjoitti:joo ite ku ei ihan heti tullu huomattua et kiehuu..
Jeps, mäki huomasin siittä ku ajoin penkkaan ja avasin heti konepellin ku näin et tulee höyryy. Auto seis ja hetken päästä korkki auki, nestettä kädelle ja korkki läks onneks putos ilmanputsarikopan päälle eikä minnekkää koloo.. Toi mun 1200S keitti joskus kaks kertaa putkee, eikä menny kansipahvi. Ku otin siittä kannen pois ennenku myin ni ei näkyny mitää palamisenjälkii kansipahvissa.. Tai siis mä ja kaveri otettiii ku mä sääsin samal tota vanhaa 1500:sta.
joo tossa meni kerta laakista.. toi venttiilin palamine vaa ihmetytti et aika herkästi palo.. mut sai se kyl vähä kenkääki.. rupes huonosti käymää ja sit kenkää ja rupes röpöttää...
ladoilla radalle kirjoitti:joo tossa meni kerta laakista.. toi venttiilin palamine vaa ihmetytti et aika herkästi palo.. mut sai se kyl vähä kenkääki.. rupes huonosti käymää ja sit kenkää ja rupes röpöttää...
huonoa tuuria..
kieltämättä... mut on tos 1300 remmi kone mihi vaihoin ventiilin ohjurin kumit ja muuten laiteltu kansi.. ku sais vaa aikaseks sen irottamisen.. yks vaihelaatikon pultti ja 4 vesiletkua ja muutama sähköjoto..
ladoilla radalle kirjoitti:kieltämättä... mut on tos 1300 remmi kone mihi vaihoin ventiilin ohjurin kumit ja muuten laiteltu kansi.. ku sais vaa aikaseks sen irottamisen.. yks vaihelaatikon pultti ja 4 vesiletkua ja muutama sähköjoto..
No ooo.. iso homma
ladoilla radalle kirjoitti:mutku taivas alla tekee ni ei pahemmin tee mieli toho räntä sateesee lähtee.. mut oottaa pikku pakkas keliä ni sit homma onnistuu..
Nii se kyllä on, mul on onneks talli. Tai oikeestaa mul olis neljälle autolle talli, tai vois olla enemmillekin. Mut ainakin neljälle. Toi koto talli, mis tehää tota katsastettavaa. Mummulassa talli missä aina peltoautoani pidän, toikin menis sinne jos ei tulis kilvellistä. Tai toin sen siks tohon ku tos on eristetyt seinät ni voi lämmittää, mummulan päätalli on betonia -> lämmitys ei auta, kylmää. Ja sit olis viel yks talli mihin menis peräkkäin kaks. Tai kaks Ladaa ainakin meni peräkkäin sinne. Varaosa-autoille lähinnä. Kun ei saa ovee lukkoon. Tai sais mut ei jaksa pitää. Ku sit on taas avaimii niin helvetisti.. Eikä nyt just oo ku yks auto.
ladoilla radalle kirjoitti:ois ihanne asia jos olis ees yks talli mis vois autoa korjata.. mut pärjää sitä ulkonaki ku kattoo hyvän sään..
Kyllä, mäki kesäl ain ulkona laitan vaik tallejaki olis.. Tallis on vaa vähä ahast ja ulkon on melkee lämpimämpää, ainaki jos tonne betonibunkkerii pitäis mennä