
Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Tänä iltana saa takavetoisesta lisäkokemusta jos vaan painaa surutta menemään. Lumiräntää satanut koko päivän ja syrjätiet ja polut on kohta Nivalla mentävässä kunnossa. Susikoskella tarkastetaan pellit ja kuullaan mietteitä talven ajokeleistä. Malttia vaan peliin niin pysytään tiellä! 

Kyllä lähtee..!
Meinasin samanlaisia, mutta uusiaJokari_ kirjoitti:Nuohan on just tyylikkäät, ei jää auton merkki epäselväksimikko853 kirjoitti:Mistäköhän löytäis uudet keskiöt noihin Ladan aluihin, kun nuo tuosta kunnostaa kunhan jaksaa, ni ei kehtais tuommosia rujon näkösiä keskiöitä enää laittaaKimmo86 kirjoitti:Keskiökupit pitää olla! Hommasin just uudet, kesävanteille..
http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuvat/Lada/DSCN0714.JPG
Tuommoset siis.

Aha...no eiköhän noistakin ihan hyvät saa, kun viittii vähän paneutuamikko853 kirjoitti:Meinasin samanlaisia, mutta uusiaJokari_ kirjoitti:Nuohan on just tyylikkäät, ei jää auton merkki epäselväksimikko853 kirjoitti: Mistäköhän löytäis uudet keskiöt noihin Ladan aluihin, kun nuo tuosta kunnostaa kunhan jaksaa, ni ei kehtais tuommosia rujon näkösiä keskiöitä enää laittaa
http://koti.mbnet.fi/mikko853/Kuvat/Lada/DSCN0714.JPG
Tuommoset siis.

Prkl ku rupesi itteänikin himottaa tommoset orkkisalut tahi vastaavat...täytyy yrittää tyytyä valkosiin peltsareihin vaan

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mihinkähän tuo lata oikein hävittää jäähdytinnestettä
Tuon jakopään rempan yhteydessä laitoin osittain uudet nesteet, kun syyläri oli poissa, lohkossa säily liemet kun kone oli kylmä. Täytin paisuntasäiliön muutaman sentin päälle maksimirajan. Ladalla on tullu joku 300 kilsaa tuon jälkeen, tänään kurkkasin paisariin ja huomasin että siellä ei ole mitään!
Mistään ei kyllä näytä oikein tihkuvan mitään. Pitää hakee jäähdytinnestettä maanantaina ja tarkkailla tilannetta. Silti ihmetyttää noin iso hävikki...


Mistään ei kyllä näytä oikein tihkuvan mitään. Pitää hakee jäähdytinnestettä maanantaina ja tarkkailla tilannetta. Silti ihmetyttää noin iso hävikki...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Eiköhän systeemi ole vain ilmaantunut ja nyt nesteet pysyvät kokolailla normeissaan.Jokari_ kirjoitti:Mihinkähän tuo lata oikein hävittää jäähdytinnestettäTuon jakopään rempan yhteydessä laitoin osittain uudet nesteet, kun syyläri oli poissa, lohkossa säily liemet kun kone oli kylmä. Täytin paisuntasäiliön muutaman sentin päälle maksimirajan. Ladalla on tullu joku 300 kilsaa tuon jälkeen, tänään kurkkasin paisariin ja huomasin että siellä ei ole mitään!
![]()
Mistään ei kyllä näytä oikein tihkuvan mitään. Pitää hakee jäähdytinnestettä maanantaina ja tarkkailla tilannetta. Silti ihmetyttää noin iso hävikki...

Kyllä lähtee..!
Samaa mietiskelin. Pääs nimittäin tuota hävikkiä syntymään jonkunverran kun tiputteli aukinaisesta alavesiletkusta 3 päivän ajan. Ihan kivasti oli astiassa pinta noussut lopulta.erkkimalinen kirjoitti:Eiköhän systeemi ole vain ilmaantunut ja nyt nesteet pysyvät kokolailla normeissaan.Jokari_ kirjoitti:Mihinkähän tuo lata oikein hävittää jäähdytinnestettäTuon jakopään rempan yhteydessä laitoin osittain uudet nesteet, kun syyläri oli poissa, lohkossa säily liemet kun kone oli kylmä. Täytin paisuntasäiliön muutaman sentin päälle maksimirajan. Ladalla on tullu joku 300 kilsaa tuon jälkeen, tänään kurkkasin paisariin ja huomasin että siellä ei ole mitään!
![]()
Mistään ei kyllä näytä oikein tihkuvan mitään. Pitää hakee jäähdytinnestettä maanantaina ja tarkkailla tilannetta. Silti ihmetyttää noin iso hävikki...
Eiköhän tämä tästä taas selkiä. Kiitoksia vaan erkille

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuli eteen ongelma kun nykyisin sattuneesta syystä päivittäiskäytössä oleva kirkkolada alkoi potea ajoittaisista sytytyskatkoista ja tehonpuutteesta useinkin kiihdytyksissä. Sytytyksen säätely ei auttanut, joten seuraava operaatio oli kärkivälin säätö. Löytyipä kärkien läheisyydestä irronnut keskipakosäätäjän jousi, joka vissiinkin iloisesti oikosulki kärkiä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Se oli joutunut sinne kun tästä uudemmasta ladasta halkesi syksypuolella pyörijä vieden mennessään virranjakajan kannen ja keskipakosäätäjän jousen. Matka loppui Tiusalan korpeen klo 5.30 kuin veitsellä leikaten, mitä nyt satakunta metriä pääsi rullailemaan. Paikallisen Ladakorjaamon kunniaksi täytyy mainita että tuli varaosien kanssa paikanpäälle (jahka olivat tulleet liikkeeseen ja puhelimen ääreen) ja laittoi vielä osat paikalleenkin. Minulla oli kyllä kaikki osat jo valmiina, mutta tuohon arkiladaan olen kierteyttänyt pyörijän kiinnitysruuvien rei'ät 4 mm kokoon alkuperäisen 3,5 mm sijaan. Tähän kirkkoladaan muutosta en ole tehnyt ja mukana olikin 4 mm ruuvit.
Se oli joutunut sinne kun tästä uudemmasta ladasta halkesi syksypuolella pyörijä vieden mennessään virranjakajan kannen ja keskipakosäätäjän jousen. Matka loppui Tiusalan korpeen klo 5.30 kuin veitsellä leikaten, mitä nyt satakunta metriä pääsi rullailemaan. Paikallisen Ladakorjaamon kunniaksi täytyy mainita että tuli varaosien kanssa paikanpäälle (jahka olivat tulleet liikkeeseen ja puhelimen ääreen) ja laittoi vielä osat paikalleenkin. Minulla oli kyllä kaikki osat jo valmiina, mutta tuohon arkiladaan olen kierteyttänyt pyörijän kiinnitysruuvien rei'ät 4 mm kokoon alkuperäisen 3,5 mm sijaan. Tähän kirkkoladaan muutosta en ole tehnyt ja mukana olikin 4 mm ruuvit.
Kyllä onkin taas ihanan halpaa ladalla ajaminen kun pystyy käyttämään ysivitosta
Tuota tosiaan on tullu tankkailtua viimeaikoina eikä jälkikäynnin häivääkään vielä...kyllä mun säätelyistä on selkeesti ollu hyötyä
Nyt ei tarttes enää muutakun hiljasemman venakoneiston, niin lata kulkis kuin mersu. Ihmeellisen kovaa metakkaa tuo pitää, ja varsinkin kakkosella pintakaasulla ajaessa naputtelee aikas kivasti. Kun kerran venavälyksetkin oli kohdillaan, niin pakkohan se on uskoa että siellä on kulumaa nokassa/keinuvivuissa ainakin
Ei mikään ihmekkään kun on ajeltu paskoilla öljyillä varmaan koko ikänsä....jummijammi öljyissä ei pidä säästellä 
Noh päivä kerrallaan ladan kanssa, koitetaan selvitä kesään saakka

Tuota tosiaan on tullu tankkailtua viimeaikoina eikä jälkikäynnin häivääkään vielä...kyllä mun säätelyistä on selkeesti ollu hyötyä

Nyt ei tarttes enää muutakun hiljasemman venakoneiston, niin lata kulkis kuin mersu. Ihmeellisen kovaa metakkaa tuo pitää, ja varsinkin kakkosella pintakaasulla ajaessa naputtelee aikas kivasti. Kun kerran venavälyksetkin oli kohdillaan, niin pakkohan se on uskoa että siellä on kulumaa nokassa/keinuvivuissa ainakin


Noh päivä kerrallaan ladan kanssa, koitetaan selvitä kesään saakka

Viimeksi muokannut Jokari, 15.1.2006 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kerholaisilla tuntuu olevan Ladoja seisomassa pitkiäkin aikoja. minullakin oli tuo arkilada ajamatta marraskuun alusta alkaen ja nyt ei sitten ei millään saanut sitä käyntiin. Sen lisäksi että sytytyspuolen vehkeet pitää olla AINA tiptop kunnossa, pitää näköjään noille seisotettaville vehkeille tehdä keran kuussa sellaien koekäyttö. Samoin ajoittainen 2-3 kk välein tehtävä ajokoe olisi ihan paikallaan, saisi jarrutkin nöyrrytystä.
Ajosta tuon parkkeerasin, mutta huonot kärjet kun on niin saa sahata apukaapeleilla käyntiin ja on hanki auton takana mustana.
Ajosta tuon parkkeerasin, mutta huonot kärjet kun on niin saa sahata apukaapeleilla käyntiin ja on hanki auton takana mustana.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä olen kans orkkisklassikolla ajellu ysivitosella koko talven ja on toiminut, eli auto on kunnossapressa kirjoitti:hienoa jokari
eli nyt voit uskoa siihen että
ehjä lada ei ysikasia kaipaa!!


- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
sen kerran ku jäi vararengas kotia niin eikös taka kumi puhkee keskelle ei mitään... ja kännykässäkään ei ollu kenttiä eli sai kävellä jonkin matkaa että pysty soittamaan ratsuväkeä, no kun sain renkaan ni eipä ollut ristikko avaitakaan. kyllä ne pulti aukee ladan työkalu pussin 17/19 lenkillä mutta nyt on rystyset auki eikä siinä vielä kaikki kaupan päälisenä kun olin kantamassa tyhjää rengasta kontiin niin huomasin bootsien pito vaikeuden jäällä eli toinen kannikka on mustana....
eli tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
tosin nyt huomasi lukko perän toiminnan, kulkuun puhkeaminen ei suuremmin vaikuttanut ainoastaan perä alkoi soutaa
eli tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
tosin nyt huomasi lukko perän toiminnan, kulkuun puhkeaminen ei suuremmin vaikuttanut ainoastaan perä alkoi soutaa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Tänään kun kaapeleilla käynnistelin arkiladaa tarjoten kirkkoladasta siihen sähköä, niin juuri kaapeleita kiinnittäessä jouduin senverran kurottamaan että alkoi sieviläinen rautasaapas luistaa jäällä ja kyllä vihlasi vasemman reiden etupintaa - kai joku suonenveto. Kipu meni ohi eikä spakaatikaan ollut ihan maahan saakka kun pelkäsin niiden akkukaapeleiden menevän oikkariin - ja sainhan lokasuojasta tukea. Jalka tuntui pelaavan ihan ok, mutta kun sitten piti kytkintä painaa, niin siinä se vihoitteli oikein urakalla.
Auto oli kaverilla lainassa ja etupenkki alkoi roikkumaan taaksepäin. Irrotin penkin ja purin selkänojan, selkänojasta oli vasemmanpuoleinen pystyputki murtunut poikki alempi putki irronnut oikeasta reunasta. Kaverin kaikki tietokonetuolit on hajonnu oikeasta reunasta, eli ehkä on kaverissa syy. Mutta turhaan sitä syyttelemään, kun tuo tuli näppärästi migillä ja parilla vahvikepalalla korjattua.
Se on muuten hassua miten auto tuntuu aina kulkevan paremmin kun ajaa korjauksen jälkeen tallista, vaikka olis vaan kuskin penkkiä vähän korjaillu
Se on muuten hassua miten auto tuntuu aina kulkevan paremmin kun ajaa korjauksen jälkeen tallista, vaikka olis vaan kuskin penkkiä vähän korjaillu

Harry is a pothead and the sorceror is stoned!