Sinivuokkogallup
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ei kait katsastamattoman auton käyttämistä liikenteessä oo luokiteltu edes rikokseksi vaan rikkeeksi josta kaiketi selviää kohtuullisella rikesakolla? ja kilpien menetyksellä. Kokonaan erijuttu sit jos ratsaavat auton(melkovarmasti ratsaavat) ja siitä löytyy vikoja niin sakko räpsähtää varmasti jokaisesta kärähtäneestä polttimostakin ja senjälkeen puhutaankin jo päiväsakoista jotka taas määräytyy sakonsaajan tulojen mukaan.
Tämä ei nyt oo tien päältä, vaan paremminkin torin. Olin muutamia vuosia sitten menossa kaverin luokse. Siis tämä tapahtui vappuaattona. Aattelin kiertää torin kautta. Niin, olin jalkaisin liikkeellä. Siinä torin reunamilla oli nuori likka maassa makaamassa. Siihen minä tietenkin menin kattomaan, että onko mikä mahdollisesti hätänä. Siihen piipersi poliisin maija-auto ja eikun kyselemättä likka autoon ja minä sanoin, jotta mua ei kai enää tarvita. Siihen kyttä oli eri mieltä ja sanoi, että lähet mukaan. Tutki taskut ja löysi puolikkaan viinipullon, jonka kaatoi maahan. Autossa likka anoi apua minulta, jota en tietenkään pystynyt antamaan. Poliisitalon autotallissa vasta yksi kyttä jaksoi kuunnella mua sen aikaa, että kerroin, etten liity tämän nuoren likan juttuun muuten kuin auttamis mielessä. Kyttä sanoi, että mene nyt äkkiä kotiisi, äläkä näyttäydy tänä iltana kaupungilla. Poistuin tietenkin. Niin ja sitten tärkein ehkä. Tämä likka ei ollu suomalaista syntyperää, vaan erittäin kaunis ulkomaalaista perää oleva. Tästä "opin" sen, että jos joku tuntematon makaa maassa, niin ajan tai kävelen ohi huomaamattomana. Olen tämän tehnytkin. Ei uskalla pysähtyy auttamaan, oot itte syllinen. Sitten loppuun paikkakunta. Tottakai Kuopio. Kiitti vaan paikallisille poliiseille eikun siis kytille.
Näin siis kirjotteli entinen ladisti, nykyinen volvonisti.
Näin siis kirjotteli entinen ladisti, nykyinen volvonisti.
Oli mulla kerran Toyota corolla, jonka katsastus oli myöhässä useamman kuukauden. Asuin sellaisella aika pikkupaikkakunnalla. No, kerran polliisit sitte pysäytti iltamyöhäsellä ja sano että paperit. No minä ne niille kattelin paitsi, että rekisteriotetta ei löytyny. Ajokortti oli. No se polliisi sano siltä seisomalta, että minkä vuoksi et ole käyttänyt tojotaa katsastus asemalla. No multa siihen pääsi suusta muka jotain tällaista että öh, mitäkä...??? No polliisimies jatkoi ja sanoi: Me on jo pari kuukautta varrottu, ttä milloin se poika käyttää tätä ajokkiaan leimalla, vaan kun ei näytä mitään tapahtuvan niin rassataanpa nyttekilvet pois.
Kyllä ne poliisit on sitte loppujenlopuksi kivoja.
Sakkoa tuli 48 euroa.
Kyllä ne poliisit on sitte loppujenlopuksi kivoja.
Sakkoa tuli 48 euroa.

Doniv Povenza
Re: poliisi
voi olla että poliiseja vähän hitsit kun kadottivat kuormaauton joka ei edes käytännössä kulje yhtäänIL02 kirjoitti:Kerran olen ihan vahingossa ja hetken mielijohteesta paennut poliisia kuorma-auton kanssa..
Alueella oli satasen nopeusrajoitus ja edella meni suurinpiirtein viiden auton jono joka eteni alle 80km/h. Paatin lahtea ohitukseen ja polkaisin kaasun pohjaan. Suoraa naytti riittavan, joten ajattelin kertalaakista pyyhkaista koko jonosta ohi, joten tuli pidettya kaasu koko ohituksen ajan pohjassa. Ohituksen loppuvaiheessa kun palasin omalle kaistalle ensimmainen vastaantuleva auto jo nakyi edessa ja kuinka ollakkaan se oli poliisien Transportteri. Siina vaiheessa tuli vilkaistua nopeusmittaria, se oli ihan tapissa ja naytti 120km/h. Seuraavaksi vilkaisu peiliin, nain kuinka Transporterin jarruvalot syttyivat ja se pisti siniset vilkkuvalot paalle ja rupesi valmistautumaan u-kaannokseen. Ehdin jo ajatella etta lahteeko kortti vai selviaako tasta sakoilla ja aloin katselemaan sopivaa pysahtymispaikkaa mihin voisi jaada poliisia odottelemaan. Edessa olikin bussipysakki ja ajattelin siihen pysahtya. Samaan aikaan tie kaartoi loivasti oikealle, eika poliisien autoa juuri silla hetkella nakynyt peilista ja siita bussipysakin kohdalla lahti kapea ja lahes umpeenkasvanut tie metsaan. Samantien paatinkin ajaa sinne ja muutaman sekunnin paasta poliisien Transportteri halytysvalot vilkkuen suhahtikin siita ohitse. Suunnilleen puoli tuntia siella metsansuojassa odottelin tilanteen rauhoittumista ennen kuin jatkoin matkaa.
Edelleen voin sanoa etta ei ainoatakaan liikennerikkomusta koko autoiluhistorian aikana suomessa.

kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
ajoinpa tuossa marraskuun alussa ladalla, katsatettu kyllä oli mutta seisontavakutuksessa, niin eihän mulla siis ikää vielä ole tai on, 17 vuotta, mut ei se oikeen riitä autoiluun.
jokatapauksessa ajelin kuoreveden "keskustassa" Hallissa lauantai-sunnuntai yönä, olin ainoa auto kylällä ja poliisithan sitten yhden risteyksen takaa mut yllätti ja vilautteli pysäytysvalojaan. kyseli sitten papereita ja pyys hönkäseen pilliin, nollaa näytti. ajokorttia kysyessä menin vähäsen vaikeeks.
sit maijan kyytiin istumaan ja poliisit kirjotteli sakkoa ja ajokieltoa ja kyseli samalla jotain, totesivat viel sit että halpoja kilometrejä nää oli, ei tullu ku 60€ sakkoa. sit ne puhu että kun toi on seisontavakuutuksessa ni sieltä sitten tulee korotetut vakuutusmaksut, mutta ei ole vielä kuulunut niitä. ajokieltokin on jo päättynyt, sen pituus oli noin 2 kuukautta.

-
Ennen tuli aina vuosi lykkäystä kun ilman korttia ajeli alaikäisenä. Kysytty itse poliisipäälliköltä kun asiaan oli aihetta. Rangaistus lähti siitä käryhetkestä etenemään eli jos olit 17v ja vajaat pari kuukautta vanha niin taidat tosiaankin saada kortin(ajettuasi) n.18v 2kk:tta vanhana. Vakuutusyhtiö perii omansa aivan varmasti. Malttia! 

Kyllä lähtee..!
tjaa, nyt alkoi vähäsen pelottamaan.
mut ei ne kyl mun mielestä puhunut että kortin saaminen lykkääntyis, kun sillon siellä maijan kyydissä istuessani asiaa kysäisin. minkähän moiset mätkyt vakuutusyhtiöltä tulee, kun auto oli ollut vaan pari kuukautta seisonnassa. itse olen asian tuuminut niin että siltä seisonta-ajalta tulee ne korotetut vakuutusmaksut, mutta kuinkahan paljon ne on korotettu? 

vakuutus
Se on muistaakseni kuusinkertaiseksi korotettu se vakuutusmaksu ja luullakseni se peritaan koko seisonta-ajalta. Laittaessasi auton seisontaan joudut ilmoittamaan alkamis- ja paattymispaivan seisonta-ajalle. Jos olet ilmoittanut auton seisonta-ajaksi vaikka koko vuoden maksat koko vuoden ajalta kuusinkertaisen vakuutusmaksun(?)
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
- Team perseauki racing
älä huoli kortti tulee ajallaan... nimimerkillä kokemusta on, se lykkäys on tapahtuunesta ja puolella vuodella. itsellä lykkäänty piikkikortti aikananaan 2 viikkoa. ja itellä oli pyörä seisonnassa mutta eipä sieltä mitään siitä tullut... ovatko lie unohtaneet?tekso_ kirjoitti:tjaa, nyt alkoi vähäsen pelottamaan.mut ei ne kyl mun mielestä puhunut että kortin saaminen lykkääntyis, kun sillon siellä maijan kyydissä istuessani asiaa kysäisin. minkähän moiset mätkyt vakuutusyhtiöltä tulee, kun auto oli ollut vaan pari kuukautta seisonnassa. itse olen asian tuuminut niin että siltä seisonta-ajalta tulee ne korotetut vakuutusmaksut, mutta kuinkahan paljon ne on korotettu?
jos en olis tie ajellu helvetisti kylällä ilman kortti ni neuvosin että pysy peltolan tilan tuntumassa mutta ku ei itelläkään ole aikanan järki pakottanu

ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
joo ei tässä sit mitään hätää ole. toivottavasti olis unohtaneet minunkin tapauksessa ton vakuutusmaksun. auton tai minkä tahansa vekottimen saa laittaa seisontaan niin pitkäks aikaa kun tahtoo, vähintään kuukaudeksi kerrallaan se kuitenkin täytyy pistää.
kaiken järjen mukaan, tai ainakin mun mielestä, vakuutusmaksut pitäis maksaa siltä seisonta-ajalta, mikä on kulunut siihen mennessä kunnes kiinni jäin. eli minun lada laitettiin seisontaan syyskuun alussa ja kiinni jäin marraskuun 6. päivä, silloin maksettavaks tulis vissiinkin 2 kuukauden vakuutusmaksut, korotettuna.
kaiken järjen mukaan, tai ainakin mun mielestä, vakuutusmaksut pitäis maksaa siltä seisonta-ajalta, mikä on kulunut siihen mennessä kunnes kiinni jäin. eli minun lada laitettiin seisontaan syyskuun alussa ja kiinni jäin marraskuun 6. päivä, silloin maksettavaks tulis vissiinkin 2 kuukauden vakuutusmaksut, korotettuna.
- Team perseauki racing
tänää tuli taas hienoaj tilanteita... kahvitauolla käytiin kaveri porulalla savelan nesteellä ja liukastakin tuntu olevan, eli poistuessa piti näyttää pitkää sladia.
tosin poliisi auto oli tullut tankaamaan juurin ku olin autoon päässyt elikkä olivat kuulema konstaapelit katselleet pitkään ja puisteleet päätään... ja toinen oli vielä melkein kaikkien jyväskylässä tuntema mullku konsta eli pysäyttämiseen saa varautua ku ens kerran ajavat vastaan
tosin poliisi auto oli tullut tankaamaan juurin ku olin autoon päässyt elikkä olivat kuulema konstaapelit katselleet pitkään ja puisteleet päätään... ja toinen oli vielä melkein kaikkien jyväskylässä tuntema mullku konsta eli pysäyttämiseen saa varautua ku ens kerran ajavat vastaan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...