Ajonesto ja puuttuvat avaimet
Samarasta en ole varma, mutta eiköhän ne ole tehtaan jäljiltä kuten 110:kin. Se punainen mokkula on näöltään muuten samanlainen kuin mustakin, väriltään vain punainen.Kajtsu kirjoitti:Jännä homma, kun Samaran käyttöohje kirjassa ei puhuta mitään käynnistyksen estosta. Onko tämä vehje jotain suomi asennuksia?
Löytyykö punasesta mokkulasta kuvaa
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ihan venäjän varustelua, mutta noita käyttöohjekirjoja ei välttämättä ole päivitelty ajan tasalle, tai josko siellä on ollut joku irtonainen lisäohje mikä on kadonnut myöhemmin.Kajtsu kirjoitti:Jännä homma, kun Samaran käyttöohje kirjassa ei puhuta mitään käynnistyksen estosta. Onko tämä vehje jotain suomi asennuksia?
Löytyykö punasesta mokkulasta kuvaa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ohjekirja
Minun samaran ohjekirjassa on ajonestosta tietoja, tuokin että punaista avainta ei saa hukata. Itselläni on sinikantinen ohjekirja..
Korjaamolla sanoivat että bosch- samaroissa ja 110 on samanlainen moottorinohjauksen johdotus ajonestoa lukuunottamatta. Sitten antoivat satakympin kaaviot samaraan, olisi pitänyt vaatia oikea kaavio sittenkin..prk
Korjaamolla sanoivat että bosch- samaroissa ja 110 on samanlainen moottorinohjauksen johdotus ajonestoa lukuunottamatta. Sitten antoivat satakympin kaaviot samaraan, olisi pitänyt vaatia oikea kaavio sittenkin..prk
tossa Kalinassa on varmaan avaimeen rakennettu ajonesto, jos sen ajonestolaitteen tyyppi on АПС-6? Tossa 110:ssä ja Samarassahan on toi АПС-4. Tutkailin vähän ton Chevy Nivan käyttämää (АПС-6) niin siinä on avaimeen rakennettu ajonesto.Lada-Jussi kirjoitti:jokohan kalinassa olis toi ajonesto avaimeen rakennettu. ZR:ssä oli juttua ja kuvia noista ajonestoista jo muutama vuosi sitten.
http://chiptuner.ru/download/docs/aps-6.zip
(vaatii sen rar-purkauspakettiohjelman).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
tossa se varmaan olisi, jos saisi selvääOwdy kirjoitti:Mitens muuten jos ajonesto on pakollinen, onko sen pakko olla tollanen. Eli riittääkö esim rattiin asennettava tanko tms? Riittääköhän se vakuutusyhtiölle?
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2001/20010280
-> § 40
M1-luokan ajoneuvo on henkilöauto
itse ymmärtäisin tosta, että ei riitä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ok selataanpa tieliikennelain kohtaan 83b:1. Tieliikennelain 83 b §:ssä tarkoitetun vaatimuksen auton varustamisesta luvattoman käytön estävällä laitteella katsotaan täyttyvän,
Tosi selkeetä.6 LUKU
Ajoneuvon käyttö (11.12.2002/1091)
83-84 §
83-84 § on kumottu L:lla 11.12.2002/1091.
Mutta oikeasti eihän toi voi olla pakolline juttu, sillonhan se autokauppias ois myyny mulle laittoman vehkeen. Vedätättekö te nyt märkäkorvaa tai jotain? Kuulenko hirnuntaa kulisseissa?
En minä ainakaan tietoisesti vedätä ketään, ohi tietysti menee välillä kun paljon ampuu
Mutta minkä takia tuo varuste sitten ylipäätänsä asennetaan "kiinteänä" autoon, jos se ei vaadittaisi, niin.. jossain siinä ja siinä direktiivissä, että auto täyttää "vaatimuksenmukaisuuden".
Itse laittaisin roponi sen puolesta, että se vaaditaan vaikka ei katsastuksessa testatakaan. Siis se oma laite.
Mutta minkä takia tuo varuste sitten ylipäätänsä asennetaan "kiinteänä" autoon, jos se ei vaadittaisi, niin.. jossain siinä ja siinä direktiivissä, että auto täyttää "vaatimuksenmukaisuuden".
Itse laittaisin roponi sen puolesta, että se vaaditaan vaikka ei katsastuksessa testatakaan. Siis se oma laite.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»