Sivu 8/33

Lähetetty: 30.9.2006 20:06
Kirjoittaja markku
On sinulla komia peli :lol:

Lähetetty: 30.9.2006 20:12
Kirjoittaja samarai
Hieno on :) Tohon se varmaan kannattaakin jättää. :wink:

Eu-kilpi tossakin on tietysti pilaamassa kauneutta. On se kumma miten se ottaakin silmään noissa klassikoissa. :roll:

Hieno on se talon julkisivukin siinä sivussa. Harvoin näkee noin nättiä rivarin seinää. Mistäs noi pilarit oikein on tehty?

Lähetetty: 30.9.2006 20:23
Kirjoittaja Jokari
Joo kilvet on alkuperäiset, mutta vaihtuneet jossain välissä EU-kilpiin.

Jos samarai tarkoittaa noita tolppia jotka kannattelevat lippoja niin ne ovat ihan teräspalkkeja. Ohan nämä nättejä taloja, mutta eihän näillä ole ikääkään kuin vasta 12v. Noiden elementtien välissä oleva saumausaine on melkein joka kämpän kohdalla revennyt sieltä täältä ja huoneiden nurkat ovat useassa talossa kylmiä. Tuohonkin tulossa korjaus joskus.
Harvemmin sitä silti näkee porsaan värisiä rivareita :lol:

Lähetetty: 30.9.2006 20:44
Kirjoittaja BA3
markku kirjoitti:On sinulla komia peli :lol:
8) Jep, jep ! On "Pojalla" Cool Lata :!:

Lähetetty: 30.9.2006 20:48
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari kirjoitti:Harvemmin sitä silti näkee porsaan värisiä rivareita :lol:


Kuusaalla on possun värinen lukio :lol:

Mutta ohan laapori nyt komia. Käydäänkös huomenna koeajolla? :wink:

Lähetetty: 30.9.2006 20:57
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti: Mutta ohan laapori nyt komia. Käydäänkös huomenna koeajolla? :wink:
No ehtottomasti...keskustaan vaan häröilemään, voi olla että takaisin ei enää löydä :lol:

Lähetetty: 30.9.2006 20:59
Kirjoittaja 'aatee'
perus siisti lada! hienohan tua on 8) 8)

Lähetetty: 6.10.2006 21:26
Kirjoittaja Jokari
Tulipahan vaihdeltua vuotamisen alkuoireista kärsinyt lämppärin hana Jaakkimalta ostettuun keraamiseen malliin. Ei siinä mitään, tulihan tutustuttua tähän latojen tyyppiremppaan. Hanan säätövaijeria tosin pitää vielä ottaa sisäänpäin, koska hieman lämmintä pukkaa, vaikka vivun vääntää vasempaan laitaan. Ihmeellistä sinänsä, koska vaijeri on paljon lyhyemmälle säädetty kuin ennen. Vaikka ne keraamiset levyt ovat kääntyneet jo aikaa sitten päällekkäin, niin silti pieni virtaus näyttää jatkuvan...hanan vivusta katottuna hana on vain pari milliä auki.

Tietysti joka rempassa täytyy olla dramatiikkaa...tällä kertaa peruuttelin tallista pois ja hyvä ettei tullu paskat housuun kun puolessavälissä oviaukkoa kuuluu aivan helvetillinen räsähdys. Ekana mieleen tuli että nyt olin tietty ajatuksissani peruutellut tallista pois renkaat linkussa ja suoraan karmia päin, mutta olin suorassa ja keskellä oviaukkoa, joten joku muu paukkui....tallin muuten matalassa kynnyksessä on ruuvattuna keskelle kynnystä tollainen vajaa 5 cm pultti oven lukitusta varten...ja tietysti toi tatti jäi kiinni katin takalaippaan ja kynnys tuhannen paskana ja solmussa ladan alla :lol: Tosi surkea maavara katin kohdalla, luiska talliin ei ole mikään jyrkkä, mutta siinäkin siis ihan liikaa ylitystä :lol:

Lähetetty: 22.11.2006 3:32
Kirjoittaja Jokari
Aloittelin pikkuhiljaa topoviissatasen talvikunnostelun, eli vaihtoon öljyt+suodatin, bensansuodatin ja lisäksi tarkistin tulppien kärkivälit. Ihan mustassa karstassa kaikki, mutta todennäköisesti johtuu käytön puutteesta ja lyhyistä tyhjäkäyttelyistä ryyppy päällä. Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.
Ja tyypilliseen tapaan koneen ääni siistiytyi paljon öljynvaihdon jälkeen...niinkuin aina :shock: Hyvät vaihtovälit ainakin, vanhoilla ajeltu alta 5k.
Ens kuun puolessa välissä täytyy ottaa tuo rieska käyttöön ja siirtää ruisku ansaituille talviunille. Vaihtoon menee vielä ainakin kartaanin tukilaakeri eikä tunkinkorvan edustan hitsailukaan pahasta olisi.

Ruiskupelistä ei ole ihmeempää kerrottavaa, toimii kuin ihmisen mieli. Tällä autolla jokainen kilometri on ollut nautintoa 8)

Lähetetty: 22.11.2006 7:48
Kirjoittaja AI
Jokari kirjoitti:Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.
Sullahan vahva kipinä on jos se pimeän vastuksen yli hyppää eikä vaikuta toimintaan...

Lähetetty: 22.11.2006 14:00
Kirjoittaja Jokari
AI kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.
Sullahan vahva kipinä on jos se pimeän vastuksen yli hyppää eikä vaikuta toimintaan...
Ei se välttämättä täysin pimeä ole, mutta vastusta siinä on ihan kotitarpeiksi :wink:

Lähetetty: 7.12.2006 20:23
Kirjoittaja Jokari
Tänään otin 1500S Street Killerin taas käyttöön 4 kuukauden seisonnan jälkeen.

Alkuun hämmennystä aiheutti se, ettei mikään vilkku pelannut, mutta siitä selvisi sulakepitimen kiristelyllä.

Muutenhan se kulkee ihan kivasti vieläkin, mitänyt etujarrut vikisevät ja isoissa töyssyissä jokin raapii takana kiinni. Kytkin on vaan valitettavan vetelä ja ottaa kunnolla kiinni ihan viime tipassa, toivottavasti levy ei ole vielä loppumassa :x

Huomenna lata lähtee pajalle kaikkien kardaanihilujen vaihtoon, (limppu, ristikot, tukilaakeri) saas nähdä loppuuko ravistelu liikkeellelähdöissä.

Jos jotain positiivista pitää sanoa, niin ainakin kaasuun vastaavuus on paljon parempaa kuin ruiskussa :D Kiihtyvyydessä jäädään kyllä kirkkaasti kakkoseksi, vaikkei ruisku sieltä nopeimmasta päästä olekkaan...

Lähetetty: 17.12.2006 0:57
Kirjoittaja Jokari
Hmm, äsken pääs liukas keli yllättään ladistin, peltivaurioilta onneksi vältyttiin.

Rullailtiin 1700i:llä Haminaan päin vanhaa tietä, ja eikös siinä ole se perkeleen sillalta vasemmalle alas taittuva kurvi. Paikalla oli 40 rajoitus, hidastelin hyvissä ajoin kun arvelin että saattaa olla liukasta, vauhtia ehkä noin 25-30 mutta mitään ei voinut tehdä. Kerkesin kääntää renkaat vasemmalle linkkuun ja suoraan päin kanttariahan se kopsahti. Kaarre aivan kirkkaassa peilijäässä...

Rupesi tietysti puoltamaan oikealle ja rattia saa pitää jonkun verran vasemmalle vinossa.
Vanteen reuna raapiutui, muttei täristä eikä mitään. Rengas osoittaa jonkun verran oikealle ja renkaan alaosa on selvästi sisempänä kuin yläosa. Eikä oikein tunnu kääntyvän vasemmalle niin herkästi kuin ennen, mut oikealle kääntyy melkein itsestään nollavoimalla. Mikähän siellä on vääntynyt (:?:) kaikki hilut näyttivät päällisin puolin ehjiltä :?

Harmillisia tämmöiset. Korjaaminen jää ensi kevääseen. Pitää vaan saada tuo perkeleen 1500S pelittämään, jotta saa ruiskun talviunille :roll:

En onneksi näyttänyt olleen paikan ainoa törmäilijä, samaan kohtaan johti useampia jälkiä ja muutamia 360:siä näytti tapahtuneen jäljistä päätellen :lol:

Lähetetty: 17.12.2006 2:46
Kirjoittaja hiawis
No hyvä ettei Lada hajonnut enempää. Täällä ei tuntunu liukkaalta oikeestaan missään, mutta huomenna olis kai pakkasta tulossa enemmän. Ite kyllä tykkäisin vähän liukkaammasta, ei olis nastatkaan ihan tyhjän panttina.. :)

Lähetetty: 17.12.2006 12:29
Kirjoittaja BA3
Siis vanhaa tietä Haminaan, sattui ilmeisesti Tervasaaren sillan alaspäin vievässä vasemmalle kaartuvassa kurvissa jos oikein ymmärsin :?: Siinä on monet immeiset autoaan pyöräytelleet ja kolhineet. On nimittäin "pahapaikka" :? Mutta onni onnettomuudessa, oli onneksi peltivanteet alla, kalliit alut kun ois naarmuilla/ vääntyneet. Ottais paljon enemmän pannuun :shock: