Sivu 8/19
Lähetetty: 1.11.2006 22:43
Kirjoittaja Lada-Jussi
Vanja-eno kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:eikös noissa tuontiautoissa pitäis olla eu-kilvet?
Ei, jos auton vuosimalli on 1971/72 tai vanhempi, niihin saa laittaa mustat kilvet iän perusteella
tarkoitin lähinnä symboolisesti tjsp, onhan kaikissa 80-luvun tuonti w124 mersuissakin eurokilvet.
Lähetetty: 2.11.2006 3:20
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:eikös noissa tuontiautoissa pitäis olla eu-kilvet?
Ei, jos auton vuosimalli on 1971/72 tai vanhempi, niihin saa laittaa mustat kilvet iän perusteella
tarkoitin lähinnä symboolisesti tjsp, onhan kaikissa 80-luvun tuonti w124 mersuissakin eurokilvet.
Joo mutta Jussi tässähän on otettava juuri huomioon se auton
historia 
- näillä tuontimersuillahan on poikkeuksetta myöskin "Eurohistoria" -eli ne on tuotu (valmistettu) lähinnä EU:n perustajamaista - mm. "Länsi-Saksasta" - eli niissä se on historiallistikin oikein. Sitä vastoin taas esim. entisen DDR:n valmistamiin autoihin ei todellakaan kuulu "eurokilvet" -samoin kuin ei suomalaisiinkaan ennen Suomen EU-jäsenyyttä oleviin autoihin -eikä myöskään "tuontijenkkeihin". Vielä pahempi historiallinen vääryys tehdään, jos kunnioitettavan CCCP-historian omaava ajokki valjastetaan EU-tunnuksiin.

Lähetetty: 2.11.2006 11:52
Kirjoittaja markku
Soitin tänään l-rannan tulliin ja kysyin mikä tilanne veron suhteen, no vanhempi mies vastasi ja sanoi 1,5 kuukauden jono ja ei voi ennen päätöstä antaa ennenkuin helsingistä tulee lupa ja laskevat uuden auton hinnasta josta vähennetään vuodet . Sitten sanoi onko se vaalea 70 lada sinun .... minä hämmästyin ja sanoin että kyllä , ihmetteli kuntoa ja sanoi että noin vanha ja tossa kunnossa katsoi kuvia jotka otettu kotkan mussalossa tullin kameralla , ja mainitsi että laita orkkis kuntoon tuommoinen harvinaisuus

.
Lähetetty: 2.11.2006 12:04
Kirjoittaja markku
Alan kyllä kaatua entisöinnin kannalle , tänään ratkeaa mikä 70 kohtalo on !! joko purkuun ja tehdään vimosen päälle lada tai jotain muuta

Lähetetty: 2.11.2006 16:37
Kirjoittaja Lada-HVM
markku kirjoitti:Alan kyllä kaatua entisöinnin kannalle , tänään ratkeaa mikä 70 kohtalo on !! joko purkuun ja tehdään vimosen päälle lada tai jotain muuta

Älä hyvä mies edes suunnittele purkaa tuollaista helmeä, noita ei puissa kasva. Itselläni oli 80-luvulla -71 tai -72 1200L, joka tuli ajan hengen mukaisesti tottakai hävitettyä parilla sadalla markalla.

No, nyt on jo kakat housussa, jälkiviisaus ei enää auta.
Toinen harmittava ja mieleenjäänyt tapaus on -84 1600L, sikarin ruskea, ja plyyshisisustalla ilman Anttilan penkinpäällisiä.
Muitakin tyhmyyksiä on tullut Ladojen kanssa tehtyä, mutta ei tässä nyt tosiaankaan jälkiviisaus auta.
Lähetetty: 2.11.2006 18:31
Kirjoittaja Jeltsin
markku kirjoitti:Alan kyllä kaatua entisöinnin kannalle , tänään ratkeaa mikä 70 kohtalo on !! joko purkuun ja tehdään vimosen päälle lada tai jotain muuta

Rupea vaan markku entisöinti puuhiin.
Lähetetty: 2.11.2006 20:02
Kirjoittaja markku
NYT KAIKKI SAAVAT HAUKKUA JA SÄTTIÄ MINUA VAPAASTI

suomen vanhin lada vuodelta 70 vaihtanut tänään omistajaa

Lähetetty: 2.11.2006 20:04
Kirjoittaja BA3
Lähetetty: 2.11.2006 20:19
Kirjoittaja samarai
Jäikö samalla "suomi-historiatkin" kahteen viikkoon?

Lähetetty: 2.11.2006 21:04
Kirjoittaja BA3
Minne Suomen vanhin on myyty

Menikö jäälle vai tuuninkiin

Lähetetty: 2.11.2006 21:14
Kirjoittaja aon
BA3 kirjoitti:Menikö jäälle vai tuuninkiin

Vaiko peräti Afrikkaan varaosiksi

Lähetetty: 2.11.2006 21:32
Kirjoittaja Jokari
Siitä tulee kuulkaas pojjaat voittaja-auto romuralliin...

Lähetetty: 2.11.2006 21:34
Kirjoittaja BA3
Jaa,a menikös se Tapparille

No joutaahan tuo romuralliin kun ei ole edes Konelan maahantuoma...
Lähetetty: 2.11.2006 21:37
Kirjoittaja markku
Vai menikö pellolle ...... no uusi omistaja kertokoon millaiseen tuningiin menee !!!

Lähetetty: 2.11.2006 21:39
Kirjoittaja BA3
Mahtaneeko uusi omistaja edes tietää mikä on Latakerho. Puhumattakaan foorumista...