Ja mistähän pressa päättelee, että kaksi vastustaa jotakin. Ei ole vastustamiset, jos perustelee toista näkökulmaa. Keskustelussa kannattaa tuoda esiin mahdollisimman monta erilaista katsantokantaa, jotta asia tulisi puitua. Ja kaikki puolustajat ja vastustajat eivät kirjoita. Siksipä joidenkin kannattaisi miettiä noita väitteitä, "että jos ei kelpaa niin menkää muualle, koska täällä on yhteisesti päätetty jotakin".
Näin pienen keskustelun perusteella ei kannata vetää kovin laajoja johtopäätöksiä foorumilaisten keskimääräisistä mielipiteistä. Ja on täysin epäreilua, että pressa tulkitsee jotkut kirjoitukset siten, että hänellä on varaa sanoa jonkun vastustavan hintamerkintää jonkin vedättämishalun takia. Hyi, hyi pressa, miten yrität leimata sellaisia näkökulmia hieman arveluttaviksi, jotka eivät ole samoja kuin sinun näkökulmasi. Hieman harkintaa toivon.
Mikähän nyppii, jos vähän tai paljon kirjoittaminen tai vaikka huvikseen kirjoittaminen häiritsee joitakin, niin että siitä pitää oikein erikseen mainita. Ennätyksiäkin on kuulemma joku rikkonut. Siitähän pitäisi antaa kunniamaininta, prenikka tai vaikkapa merkitä tälläinen ennätystyyppi aivan omalla värillään.
No tossa hyvä esimerkki, että sä tuut 13 minuutin päästä vastaamaan aiheeseen, johon itse olet viimeinen kirjoittaja. Et ajatellut, että olisit voinut muokata edellistä viestiäsi?
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikähän nyppii, jos vähän tai paljon kirjoittaminen tai vaikka huvikseen kirjoittaminen häiritsee joitakin, niin että siitä pitää oikein erikseen mainita. Ennätyksiäkin on kuulemma joku rikkonut. Siitähän pitäisi antaa kunniamaininta, prenikka tai vaikkapa merkitä tälläinen ennätystyyppi aivan omalla värillään.
No nyppiikö sua jos joku kertoo saman vitsin tai jutun neljä kertaa peräkkäin esim puhelimessa? Tai soittaa monta peräkkäistä puhelua sanoakseen samaan asiaan mielipiteensä?
Mutta miksi h*lvetissä en saa kysyä myydään-osiossa onko 110:ssä todella ilmastointi kun ilmoituksessa niin lukee? Onko mun pakko soittaa sille kaverille sen takia, vaikka varmaan montaa muutakin lukijaa kiinnostaisi tietää vastaus, pitääkö kaikkien tosiaan soittaa? Mä en ymmärrä mitä pahaa tuossa kysymyksessä oli joka kuului suoraan siteeraten näin: "Ilmastointi "
MIKSI???
Muoks: Se ei siis ollut sitä kiellettyä keskustelua vaan kysymys. Olisin hyvin halukas ostamaan ilmastoidun 110 farmarin, joten mistään paskanlänkytyksestä ei ollut kysymys.
No jos ilmoituksessa lukee "ilmastointi", niin mitä hyötyä on kysyä "ilmastointi?".
Jos ilmoituksessa lukee "vetokoukku", niin onko ihan ok kysyä "vetokoukku?"
Kuka pakottaa lukemaan joka hemmetin viestin, mitä tänne kirjoitetaan. Kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin, minua ei haittaa ollenkaan, jos Viri ja Modaus -alueella kirjoitetaan vaikka kuinka jostain pienestä nippelistä. Minä en sitä seuraa. Kirjoittaa sinne vaikka kuka ja kuinka monta viestiä peräkkäin, niin annan heille oikeuden siihen ilomielin. Ei tämä ole puhelin eivätkä täällä kaikki ole ystäviä, joiden vitsejä on pakko kuunnella. Enkä minä kuuntele humalaisten örveltävien ystävieni jankutuksiakaan. Poistun paikalta.
Miten jotakuta voi häiritä viestien määrä. Nehän voi klikata luetuksi tuota oikeasta yläkulmasta. Kyllä olisi rankkaa lueskella kaikki jutut mitä tänne tulee. Tämä Voorumi toimii sen takia hyvin. Täältä on todella helppoa Haravoida itseä kiinnostavat jutut. On todella vaikeaa ymmärtää tuota kirjoittajien ja kirjoitusten määrien kritiikkiä.
Kirjoitussarja voi toimia myös projektipäiväkirjana. Eiköhän nuo jotkut tarinat olekin vähän sellaisia. Ja kirjoittaminen palvelee toisiakin. Ei välttämättä "tietäjiä" vaan sellaisia, jotka ovat uuden harrastuksen parissa. Täältä voi parhaimmillaan löytää paljon arvokasta. Ja itse olen huomannut, ettei kaikkea todellakaan täältä löydä Etsi -toiminnolla. Eikä kysymälläkään. Siksi tietoa voi jakaa ja sitä saa usein vain omien virheiden kautta. Jos virheistä ei kerro, muut saavat ne kenties riesakseen.
Ja noiden minuuttimäärien kyttäys ja havainnointi nyt tuntuu aika keinotekoiselta. Ja joku viittasi tuolla hieman vasemmalla kädellä, että paljon kirjoittamalla hankkii "statusta". No, voihan tuollainen olla jonkun tarkoitus, mutta minulle nyt tuollaisilla asioilla ei ole pienintäkään merkitystä. Minä kyllä hankin statukseni muuten ja aivan muualta. Jos kirjoittaminen on jollekin ongelma, niin kenties tällainen kirjoittamalla toimiva Voorumi ei ole oikea paikka tuon ongelman kanssa painimiseen. On todella vaikea ymmärtää noita kommentteja Voorumin siistiytymisestä. Mitä epäsiisteyttä täällä nyt on ollut? Ollaankohan nyt vähän liian kriittisiä tätä Voorumia kohtaan?
Jokari kirjoitti:Eihän satakympeissä ole ollut ilmastointeja, ainakaan suomeen tuoduissa
Ja se automaatti"ilmastointihan" ei ole mikään ilmastointi, mutta porukka kai luulee että se on oikea ilmastointi ja laittaa siksi ilmoitukseen
On ollut suomeen tuoduissa ilmastointia mutta ei pitäisi olla 2005 mallissa..
Arvatkaapa monelle nettiauton 110 myyjälle oon soittanu kun autossa on ilmoitustekstin mukaan ilmastointi, airbag, abs jarrut, ohjaustehostin tai jotain muuta nerokasta! Voi VIDDU miten monesti!!
Mut ei täällä silti tarvii paskaa jauhaa. Jos "tavara" kiinnostaa niin silloin pitää soittaa niinkuin olen itsekin tehnyt ja hyvin olen elämässä silti pärjänny ja omassa mielessään sitten voi torua myyjää ja todeta että saisivat tehdä ilmoitustekstinsä huolellisemmin eikä suotta soitteluuta kiireisiä ihmisiä ja joillekin myyjille olen ihan sanonut tuhmastikin kun on ottanut hermoon nuo ilmoitusten virheet ei tietenkään kaikista jutuista mutta jos haastaa ihan puutaheinää niin monesti on ollut lähellä että olisi tehnyt mieli ojentaa myyjää. Vaikka sattuuhan sitä itsellekin joskus samanlaista.
Jaa tänne on tullut viimeinkin nuo alaosiot teknisiin ja virityspalstalle. Tulee varmasti selkeyttämään jatkossa hakemista, joskin uusien viestien selaaminen hieman hidastuu.
Mutta älkää hyvät kaiken lukijat syyllistäkö kirjoittajaa siitä että teidän on luettava kaikki ja teillä on sen vuoksi hankalaa tai urakka tuntuu raskaalta. Jos se kuuluu työnkuvaanne sillehän ei voi mitään. Olisiko vastuuta jaettava tai yritettävä jakaa, siihen en osaa ottaa kantaa. Minun on ehkä vaikea ymmärtää kaiken lukijoita, koska itse luen erittäin valikoivasti. Arvotan erilaisia osioita rankalla kädellä.
Jos niille, jotka "joutuvat" lukemaan kaiken homma on hankalaa karmean työtaakan takia, niin voitte vaikka tarjota minulle moderoitavaksi jotakin osiota. Otan mielelläni raskautettujen taakkaa kannettavakseni. Enkä tule valittamaan, jos tässä osiossa kirjoitetaan paljon. Osaan kyllä arvioida mitä on soveliasta kirjoittaa. Teen hommia näiden kirjoitusjuttujen kanssa ihan tarpeeksi. Eli ottakaa yhteyttä, jos taakkanne on kestämätön.
Ja vielä tuolla oli viittauksia siihen, että jotkut tuntuvat kirjoittavan ilokseen. Voi hyvänen aika! Jos tänne kirjoittaminen olisi raskasta, ikävää, turhaa tai vain velvollisuutta niin minä en ainakaan tällaiselle vapaaehtoisvoorumille kirjoittaisi sanaakaan. Eli en todellakaan ymmärrä mikä vika huvikseen tai ilokseen kirjoittamisessa on. Ei hemmetti jos joku itkee sormet ja niskat kipeänä tänne kirjoittaessaan. Kyllä silloin ovat menneet puurot ja vellit sekaisin. Miettikää tosiaan millaisia kommentteja toisten toiminnasta täällä julkaisette ja vielä tietyn "statuksen" hankkineina.