Bensan hinta

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
,_,/ukka

Re: Bensan hinta

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen :lol:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Voisiko kääntää niin, että ennustaminen on helppoa, mutta sen osuminen kohdalleen on vaikeaa. Helpompaa on osuminen jos täytyy ennustaa kyllä tai ei.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Kohtahan se on halvempaa lämmittää asuntoja bensalla.
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Voipi olla, meitin virman tippakuski pyöritteli tänään laskuja ja tupaöljykin näkyi maksavan jo tasan euron litra.
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Kävin eilen Prisman ABC mittareilla tankkaamassa ja bensa oli 1,549/lt. Onneksi meni vain 27 lt. 110 HB tankkiin. Suurinosa siitä hinnasta menee veroina valtion pohjattomaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Itse olen alkanut boikotoimaan Nesteen ja Shellin tankkausasemia ABC! asemien lisäksi.
Nykyään kannan rahani TB:lle ja suosittelen sitä muillekin.
Kyllä esim. Nesteellä olisi valtaa vaikuttaa bensan markkinahintaan, mutta eipä siihen näytä olevan tarvetta, kiitos aktiivitankkaajien.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Vieläköhän saisi perustaa uhden miehen pumppuaseman... :D

Ostaisi tankit ja käsipumpun (pienet kustannukset) ja myisi halvemmalla kuin muut. Varmaan lakkaisivat toimittamasta bensaa jossain vaiheessa,mutta saisihan kartelliin liikettä :lol: :lol:
,_,/ukka

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Kävin eilen Prisman ABC mittareilla tankkaamassa ja bensa oli 1,549/lt. Onneksi meni vain 27 lt. 110 HB tankkiin. Suurinosa siitä hinnasta menee veroina valtion pohjattomaan.
Taitaa tänä päivänä olla aika tasan puoleksi raaka-aineen hintaa ja veroja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Polttoainevero
Tuon jälkeen on polttoaineveroa nostettu se 5,5senttiä/litra ja tämä vero on nimen omaan kiinteä senttimäärä, eikä nouse prosenttuaalisesti vaikka bensan hinta nousee.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
,_,/ukka

Jaa, löyty laskurikin verolle: http://pjh.iki.fi/pavero.php ....

,_,/ukka
Autoton on huoleton
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

köhmä kirjoitti:Itse olen alkanut boikotoimaan Nesteen ja Shellin tankkausasemia ABC! asemien lisäksi.
Kyllä esim. Nesteellä olisi valtaa vaikuttaa bensan markkinahintaan, mutta eipä siihen näytä olevan tarvetta, kiitos aktiivitankkaajien.
Mikä tekee Teboilista paremman suhteessa Shelliin/Nesteeseen? Venäläisomistus vai mikä? Eikö se ole kansantaloudellisesti parempi suosia kotimaisia toimijoita?
köhmä

Arvasin, että tämä aiheuttaa keskustelua ja hyvä niin.
TB:stä ei tee mikään sen parempaa kuin muistakaan, mutta jostain se on minunkin rassini tankattava.
Kansantaloudellisesta näkökulmasta katsottuna Neste pystyy halutessaan tehokkaimmin vaikuttamaan kotimaassamme myytävään polttoaineen hintaan kuin esim. venäläisomisteinen bensanmyyjäketju.
Kellään ei vaan tunnu olevan mitään tarvetta alentaa hintoja, kun kansa vaan puree hammasta tankatessaan.
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:
köhmä kirjoitti:Itse olen alkanut boikotoimaan Nesteen ja Shellin tankkausasemia ABC! asemien lisäksi.
Mikä tekee Teboilista paremman suhteessa Shelliin/Nesteeseen? Venäläisomistus vai mikä? Eikö se ole kansantaloudellisesti parempi suosia kotimaisia toimijoita?
,_,/ukka

Ite tankkaan aina halvimalta mittarilta mikä kaupunkireissun varrelta löytyy. Vähintään seo, neste ja tb sattuu välille, monesti myös st1 ja abc. Lähes aina valinta on tb. Joskus neste on halvempi, kun huomioi plussakortilla saatavan alennuksen.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
köhmä

Itse olen tankannut aikaisemmin juurikin tuon 0.3 sentin suuremman alennuksen takia A24 asemilta kätevästi pankkikortilla. Nyt mennään sitten käteisellä TB:lle.

Pitänee luoda verkostoja tuonne itärajan tuntumaan, jotta saisi pensat sieltä jonkun kuriirin kautta. Olen valmis maksamaan vähintään euron litralta, kun sen omakustannushinta taitaa olla jotain 0,6€!
,_,/ukka kirjoitti:Ite tankkaan aina halvimalta mittarilta mikä kaupunkireissun varrelta löytyy. Vähintään seo, neste ja tb sattuu välille, monesti myös st1 ja abc. Lähes aina valinta on tb. Joskus neste on halvempi, kun huomioi plussakortilla saatavan alennuksen.

,_,/ukka
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Kyllä meillä päin TB on ihan yhtä kallis kuin neste tms. Halvimmalla asemalla tankkaan itse. Tänään ajan taas Visulahden teboilin ohi. Saa nähdä joko diesel on yli 1,50.
ainalada

Viesti Kirjoittaja ainalada »

Kaveria hieman lainaten: "Nousispa bensan hinta 5 euroon litralta... Ei tulis vastaan ku kavereita"
Eilen illalla kuultua...
Vastaa Viestiin