Ralli se on mun rattoni
Re: Ralli se on mun rattoni
Musiikkivedeo Kimi Räikkösen Meksikon rallista:
http://www.kimiraikkonen.com/videos/4.asp
http://www.kimiraikkonen.com/videos/4.asp
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Osattiin sitä ennenkin:
http://www.hilavitkutin.com/2010/05/14/ ... more-20172
http://www.hilavitkutin.com/2010/05/14/ ... more-20172
- Lada-Jussi
oli viikonloppuna ralli vienyt hengen joltain nuorelta juniorilta, kovassa lajissa pelataan isoilla panoksilla.

^^ Ihme ettet enempää ruvennut jeesustelemaan.
Suomessa on nyt kuollut rallissa 2 ihmistä/2000-2010 joten mitenkään vaarallisesta lajista ei voi puhua katsoo sitten miltä kantilta tahansa. Kilpa-autoiluissa on aina omat riskinsä ja sen jokainen kypärän päähänsä vetävä taatusti hyväksyy.
Suomessa on nyt kuollut rallissa 2 ihmistä/2000-2010 joten mitenkään vaarallisesta lajista ei voi puhua katsoo sitten miltä kantilta tahansa. Kilpa-autoiluissa on aina omat riskinsä ja sen jokainen kypärän päähänsä vetävä taatusti hyväksyy.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:^^ Ihme ettet enempää ruvennut jeesustelemaan.
hyvä että sä aloit mun puolesta

TÄYSIN samoilla linjoilla olen Jokarin kanssa tässä jutussa... Todella harmillista, riskit kuuluvat lajiin, turvallisuus kehittynyt roimasti jne, mutta onnettomuus mikä onnettomuus. Turvalaitteet siis tänäpäivänä todella korkealla tasolla, tiettyyn rajaan asti ne toimivat, mutta kerrasta pysäyksessä kallioon ei välttämättä niistäkään ole apua. Silloin kun mennään sen rajan yli jolloin turvalaitteet eivät riitä on selviäminen ainakin mun mielestä kiinni pitkälti tuurista tai jostakin muusta ylemmästä voimasta. Näitä sattuu välillä. Syyllisiä tuskin on ketään, ei edes kuljettaja, sillä tämä kuuluu lajiin.
Itse olen todella iloinen siitä ettei Suomessa ole sattunut pitkiin aikoihin yhtään onnettomuutta jossa katsojia olisi jäänyt auton alle / loukkaantunut tai pahempaa. Näitä saa kuulla mm. Itä-Euroopasta joka vuosi. Turvallisuusasiat ovat siis hyvin hallinnassa maassamme, ja rallin ajaminen ja katsominen on turvallista ja mukavaa.
Useita kertoja tuli seurattua kyseisen kaverin ajoja, viimeksi marraskuussa, ensimmäisessä rallissaan Kaavilla. Ja todella osaava ja lupaava kuljettaja oli. Hyvät lähtevät liian aikaisin.
Kaikki kunnioitus hänelle ja osanotot omaisten ja ystävien suruun.
Oma kesäkausi kameran takana tuli aloitettua myös samana murheellisena viikonloppuna, tosin vähän eri paikassa, kisapaikoilla oli myös hiljainen tunnelma, etenkin kun eilisestä lähtölistasta löytyi vielä nimi...
Itse olen todella iloinen siitä ettei Suomessa ole sattunut pitkiin aikoihin yhtään onnettomuutta jossa katsojia olisi jäänyt auton alle / loukkaantunut tai pahempaa. Näitä saa kuulla mm. Itä-Euroopasta joka vuosi. Turvallisuusasiat ovat siis hyvin hallinnassa maassamme, ja rallin ajaminen ja katsominen on turvallista ja mukavaa.
Useita kertoja tuli seurattua kyseisen kaverin ajoja, viimeksi marraskuussa, ensimmäisessä rallissaan Kaavilla. Ja todella osaava ja lupaava kuljettaja oli. Hyvät lähtevät liian aikaisin.
Kaikki kunnioitus hänelle ja osanotot omaisten ja ystävien suruun.
Oma kesäkausi kameran takana tuli aloitettua myös samana murheellisena viikonloppuna, tosin vähän eri paikassa, kisapaikoilla oli myös hiljainen tunnelma, etenkin kun eilisestä lähtölistasta löytyi vielä nimi...
Viimeksi muokannut pvdriver, 17.5.2010 23:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- Lada-Jussi
eli jokari on siis samoilla linjoilla mun kans jos sä olet siis samoilla linjoilla hänen kanssaan ja kirjoitat kuten minäkin ajattelin, jossain vaiheessa tässä menee luetun ymmärtäminen vähän ristiin, mut ei se mitäänpvdriver kirjoitti:TÄYSIN samoilla linjoilla olen Jokarin kanssa tässä jutussa...

juu juu, jokari vaan tiivisti tuon paljon puhutun kysymyksen kahteen virkkeeseen... kirjoittelin vaan omia ajatuksia tapahtuneesta.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
Kohtuulaatuista ajokuvaa Räikkösen melkein voittamasta Lanterna-rallista:
http://www.youtube.com/watch?v=GKShPXGX ... 2-2r-38-HM
http://www.youtube.com/watch?v=GKShPXGX ... 2-2r-38-HM
Dieselillä Jyskälään.
Numerolla 120 Startaa Jaakko Tapper Neste Oil Ralliin Seat Leon TDI-autolla.
Onhan siellä ennenkin dieselmersuja nähty, mutta tämä vaikuttaa ihan oikealta ralliautolta.
Numerolla 120 Startaa Jaakko Tapper Neste Oil Ralliin Seat Leon TDI-autolla.
Onhan siellä ennenkin dieselmersuja nähty, mutta tämä vaikuttaa ihan oikealta ralliautolta.
Tuota ihmeteltiin jo muutaman kaverin kanssa mopo-iässä. Miksi ei diesel käyttöisillä vielä olla enemmän ajettu rallia ylipäätään? Tietty pois lukien nämä pelto- ja jää-autot.
Tästä kaverista joka kurvaili Mersulla Jyskälässä, oli juttua Tuulilasissa. Taisi olla kirjoiteltu että koko ajan tultiin kaasupohjassa ja nykyiseen "kulma edellä" tyyliin. Yö osuuksilla otti kiinni, mutta päiväsaikaan kyyti oli muilla niin kylmää että ei perässä pysynyt. Lujaski kehui kuski Mersuaan. Ei tarvinnut kuin polttimoita vaihtaa.
Mutta toivon mukaan tämä Seat pääsee maaliin asti. Ainut "haitta" on omasta mielestäni että ei se kyllä kuulosta niin makealta kuin vaikka S2000-luokan ajokit. Mutta maailma muuttuu, meidän on muututtava mukana.
Tästä kaverista joka kurvaili Mersulla Jyskälässä, oli juttua Tuulilasissa. Taisi olla kirjoiteltu että koko ajan tultiin kaasupohjassa ja nykyiseen "kulma edellä" tyyliin. Yö osuuksilla otti kiinni, mutta päiväsaikaan kyyti oli muilla niin kylmää että ei perässä pysynyt. Lujaski kehui kuski Mersuaan. Ei tarvinnut kuin polttimoita vaihtaa.
Mutta toivon mukaan tämä Seat pääsee maaliin asti. Ainut "haitta" on omasta mielestäni että ei se kyllä kuulosta niin makealta kuin vaikka S2000-luokan ajokit. Mutta maailma muuttuu, meidän on muututtava mukana.
Maikkari se ryöväsi tuon rallinkin maksulliseksi. Pitäköön lähetyksensä. Aika hyvin noita pystyy seuraamaan WRC. comin live-tulospalvelun kautta ja parhaillaan Radio Keski-Suomen nettiradiosta tulee ajantasaista lähetystä.
Ralliautoja ja kuskeja bongattu Vaajakosken ABCltä käsin. Menivät 9 tietä pitkin takaisin Jyväskylän keskustaan. Räikkönen ja Sohlberg ym nähty.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Sohlberghan ei tänä vuonna aja, vaan on siellä ralliradiossa asiantuntijakommentaattorina.
Tervehdys!
Panisin panovirheen piikkiin.. pongattu kaiketi Petter tai Henning.
Nainen YLEn Näytetään kieltä-ohjelmassa kertoi miten hankalaa se Hoo:n päälle puhuminen, eli h-kirjaimen "tuottaminen", on.
Ja tuumashan Jänkkä-Joonaskin Kulhian tapauksesta aikoinaan, ettei mekään sentään hoota joka paikkaan laiteta.
Panisin panovirheen piikkiin.. pongattu kaiketi Petter tai Henning.
Nainen YLEn Näytetään kieltä-ohjelmassa kertoi miten hankalaa se Hoo:n päälle puhuminen, eli h-kirjaimen "tuottaminen", on.

Ja tuumashan Jänkkä-Joonaskin Kulhian tapauksesta aikoinaan, ettei mekään sentään hoota joka paikkaan laiteta.