Sivu 8/23
Lähetetty: 12.2.2005 19:45
Kirjoittaja Jaska HKI
Tämmöisiäkin tietokoneita on Ladaan tehty:
http://www.apel.ru/auto/dk_ee.html
Lähetetty: 13.2.2005 9:44
Kirjoittaja ladamaster
Tuon DK mallin näköjään saisi asennettua mittariston "sisään" jos on tupla lcd näyttöinen mittaristo! Jos kerho tilaa koekappaleen testiin, niin kuka asentaisi autoonsa? Jaska? Sinulla tuntuu tuo virittäminen sujuvan.
Re:Bk-10
Lähetetty: 16.2.2005 14:51
Kirjoittaja hoobee110
Lada-Jussi kirjoitti:hoobee110 kirjoitti:Asensin ajotietokoneen paripäivää sitten, asennuksessa ja toiminnassa ei ole ollut mitään moitittavaa (kulutuksia en ole laitteelle opettanut). Nyt haluaisin tietää vikakoodin 0443 hiilisäiliön tuotokset, mikä mahtaa olla tuo säiliö/tuotokset. Polttoainetankin korkin olen tarkistanut pitäisi olla hyvin kiinni. Vika nollattu kerran ja tuli takaisin jonkun ajan päästä. Ei lienee mitään vaarallista moottorille? Kiitos.
vika viittaa siihen polttoainehöyryjen puhdistus järjestelmän aktiivihiilipönttöön, sellainen musta tynnyri konehuoneessa. Käsittääseni niitten venttiileissä on ollut ihan jotain tyyppivikaa?
ok,
Onko muuten kellään kokemusta tuottaako ongelmia jos kytken valkoisen johdon ryöstäjällä obd-pistokkeen taakse, tarkoitan että sekottaako ajotietokone esim. muita obd-mittauksia esim. katsastuksen yhteydessä.
Lähetetty: 16.2.2005 18:28
Kirjoittaja mam
Saatta olla, että sotkee huollon diagnostiikkalaitteen. Parempi tökätä vain se liitin paikalleen niin voi irrottaa tarvitessa.
Lähetetty: 20.2.2005 19:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
on muuten todella syvältä jostain ton BK-10:n asennus kun autoon on asennettu stereot käyttäen tietsikan liitintä. Isälle olen tota asennellua ja siellä on suurin osa liittimen johdoista vaan katkottu ja liitetty autostereolle. Ala sieltä sitten tekemään omia liitoksia kun johdot on lyhyitä eikä ulotu kojelaudan sisältä ulos ja purkamatta koko kojetaulua ei kädet ja työkalut tahdo mahtua sekaan. Diagnoosijohdon liitin on liian leveä tohon OBD-II pistokkeeseen ja eihän isällä ollu sivuleikkureita, viilaamalla hajos koko liitin
Nyt alkaa toi asennusohje paremmin avautumaan kun itseasentaa, ihan kuin tota ohjetta olisi vähän parannettukin sitten sen joka kerhon tarpeisiin suomennettiin. tarvii katsoa jos olisi päivitystarvetta. Kun tossa jossain välissä laittais Samaraan ton BK-21 tietsikan niin voisi laittaa siitäkin ihan kokemusperäisiä ohjeita. pelkän ohjepaperin perusteella ei tule valmista.
mites autostereot voi toimia noin ohkaisilla virtajohdoilla? noi 110 kojelaudan johdot on hyvin ohkaista tavaraa verrattuna stereoiden omiin johtimiin, eikös sellaiset aiheuta tehon puutetta kovemmassa soitossa?
Lähetetty: 22.2.2005 14:49
Kirjoittaja R-J
Kyllähän soitin toimii ohuellakin narulla, mutta vähänkin suurempia powereita käsitellessä kannattais jo johtoihinkin jotain panostaa.
Lähetetty: 26.2.2005 20:28
Kirjoittaja ladamaster
Huomenna mobiliassa myynnissä BK-10 koneita!
Lähetetty: 28.2.2005 12:48
Kirjoittaja esses
Vikakoodeja Bosch M1.5.4N/JANVAR 5.1
P0103 Ilmamäärämittarin signaali liian korkea
P0117 Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimen signaali liian matala
P0118 Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimen signaali liian korkea
P0122 Kaasuläpän asennontunnistimen signaali liian matala
P0123 Kaasuläpän asennontunnistimen signaali liian korkea
P0131 Happitunnistimen signaali liian matala
P0132 Happitunnistimen signaali liian
P0134 Ei happitunnistimen signaalia
P0171 Laiha seos
P0172 Rikas seos
P0325 Nakutustunnistimen virtapiiri avoin
P0327 Nakutustunnistimen signaali liian matala
P0328 Nakutustunnistimen signaali liian korkea
P0335 Kampiakselin asennontunnistimen signaali virheellinen
P0340 Nokka-akselin asennontunnistimen signaali virheellinen
P0501 Ajoneuvon nopeudentunnistimen signaali virheellinen
P0505 Joutokäynnin säätömoottorin virhe
P0562 Järjestelmän jännite liian matala
P0563 Järjestelmän jännite liian korkea
P0601 Jatkuvan muistin virhe
P0603 Ohjelmoitavan muistin virhe
P1600 Ei kytkeydy ajonestolaitteeseen
P1603 EEPROm vika
P1612 Prosessorin nollausvirhe
Lähetetty: 9.10.2005 7:20
Kirjoittaja zetagi
Tämmösiä koodeja löyty (mut en löytänyt ollut tuossa suomennoksessa)
Joku voi sitten korjailla teknistä sanastoa paremmaksi (osa on aika suoria käännösiä venäjästä)
http://chiptuner.ru/err_m797e3.php
M7.9.7 EURO III
elikkä 0130-0135 ovat ennen kattia olevalta lambdalta ja
0136-0141 avat katin jälkeen olevalta lambdalta
130 = 136
131 = 137
132 = 138
133 = 139
134 = 140
135 = 141
0112 Sisäänotto ilman lämpötila - signaali liian matala
0113 Sisäänotto ilman lämpötila - signaali liian korkea
0116 Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimen signaali ei sallitulla alueella
0133 Happitunnistimen signaali liian hitaasti saatavilla
0135 Happitunnistimen "lämmitin ei toimi" ?????? En ymmärrä mitä tarkoittavat mutta tuo on suora käännös.
0300 Useita virheitä sytytyspiirissä
0301 - 0304 Sytytys virhe sylinterissä 1-4
Siinähän noita
http://www.ladakerho.fi/info/muut/moottorit.htm#006
HEH tuoltahan nuo löytyy .... no tulipahan harjoitusta venäjänkieleen.
Ja mitä tuosta nyt kattelin niin ei noi pahasti metsään mennyt.

Lähetetty: 13.11.2005 19:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
siskon autoon asensin uuden BK-10:n ja huomasin joitain asioita
liittimet on helpompi yhdistää, kun tekee sen keskikonsolin alasivuverhoilun kautta (oikea puoli), tietokoneen johto on sen verran pitkä että ylettyy sinne ja auton johdot sen verran lyhyet että vaikea saada yläkautta ja kun kellon aukosta on vaikea saada käsi mahtumaan sekaan. diagnoosi johdon ja lämpöanturin johdon olen vetänyt vasemmalta puolelta samaisen verhoilun takaa.
huomasin että uudessa laitteessa on lisää toimintojakin ja ohjeissa tarkennuksia.
laitteessa on lisätoiminto jolla ilmeisesti tarkkaillaan tulppien antamaa kipinää, tällä siis varmaan pääsee selvyyteen onko vikaa mm. tulpanjohtimissa (näistä kun ei vikakoodia tule) laitteeseen pitää vain tehdä jotain asetuksia, eli käytännössä syöttää sylinterien määrä, se ei kyllä äkkiseltään onnistunut, täytyy tutkia asiaa. asia on kaikinpuolin hämärän peitossa vielä....
lisäksi ohjeissa oli kulutuksen kalibrointi käsin, ennemmin oli mielestäni vian automaatti kalibrointi, tutkin tuotakin kun ehdin ja saan mahdollisuuden tutustua käytännössä.
tässä viime viikkoina olen taas pari BK-10:ä asentanut autoon ja näissäkään ei tullut pelättyä häiriötä ajonestolaitteeseen. kumpainenkin auto oli tyyppiä 2112-S00-130 toinen 2001 ja toinen 2003 mallia.
Lähetetty: 14.11.2005 6:23
Kirjoittaja zetagi
Lada-Jussi kirjoitti:siskon autoon asensin uuden BK-10:n ja huomasin joitain asioita
l
huomasin että uudessa laitteessa on lisää toimintojakin ja ohjeissa tarkennuksia.
laitteessa on lisätoiminto jolla ilmeisesti tarkkaillaan tulppien antamaa kipinää, tällä siis varmaan pääsee selvyyteen onko vikaa mm. tulpanjohtimissa (näistä kun ei vikakoodia tule) laitteeseen pitää vain tehdä jotain asetuksia, eli käytännössä syöttää sylinterien määrä, se ei kyllä äkkiseltään onnistunut, täytyy tutkia asiaa. asia on kaikinpuolin hämärän peitossa vielä....
Siis tarkoititko sitä että voi syöttä sytytysvirtaa tulpille (1-3 ja 2-4).
Se siis on tulppien (kynttilöiden

) mahdollista kastumista varten.
Lähetetty: 14.11.2005 8:55
Kirjoittaja ladamaster
Lada-Jussi kirjoitti:siskon autoon asensin uuden BK-10:n ja huomasin joitain asioita
liittimet on helpompi yhdistää, kun tekee sen keskikonsolin alasivuverhoilun kautta (oikea puoli), tietokoneen johto on sen verran pitkä että ylettyy sinne ja auton johdot sen verran lyhyet että vaikea saada yläkautta ja kun kellon aukosta on vaikea saada käsi mahtumaan sekaan. diagnoosi johdon ja lämpöanturin johdon olen vetänyt vasemmalta puolelta samaisen verhoilun takaa.
huomasin että uudessa laitteessa on lisää toimintojakin ja ohjeissa tarkennuksia.
laitteessa on lisätoiminto jolla ilmeisesti tarkkaillaan tulppien antamaa kipinää, tällä siis varmaan pääsee selvyyteen onko vikaa mm. tulpanjohtimissa (näistä kun ei vikakoodia tule) laitteeseen pitää vain tehdä jotain asetuksia, eli käytännössä syöttää sylinterien määrä, se ei kyllä äkkiseltään onnistunut, täytyy tutkia asiaa. asia on kaikinpuolin hämärän peitossa vielä....
lisäksi ohjeissa oli kulutuksen kalibrointi käsin, ennemmin oli mielestäni vian automaatti kalibrointi, tutkin tuotakin kun ehdin ja saan mahdollisuuden tutustua käytännössä.
tässä viime viikkoina olen taas pari BK-10:ä asentanut autoon ja näissäkään ei tullut pelättyä häiriötä ajonestolaitteeseen. kumpainenkin auto oli tyyppiä 2112-S00-130 toinen 2001 ja toinen 2003 mallia.
Jussilla on viimeisintä versiota ajotietokoneesta; mikäli joku innostuu ko. laitteesta, on niitä saatavilla Lada Shopista nopeaan toimitukseen 40 €/kpl.
Lähetetty: 14.11.2005 15:47
Kirjoittaja larssi21074
Onkohan se sit mullakin tuota uutta versiota kun huomasin edelliseen malliin nähden valikoiden muuttuneen ja taustavalo on myös sininen.
Pakkauksessakin on joku teippi mitä ei ole entisessä. Kyseessä kuitenkin BK-10.
Lähetetty: 14.11.2005 19:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
larssi21074 kirjoitti:Onkohan se sit mullakin tuota uutta versiota kun huomasin edelliseen malliin nähden valikoiden muuttuneen ja taustavalo on myös sininen.
Pakkauksessakin on joku teippi mitä ei ole entisessä. Kyseessä kuitenkin BK-10.
minun asentamat uudet laitteet oli toinen normaali vihree näyttöinen ja toinen oli sinisellä näytöllä (tämä siskon versio) sinisestä väristä kerrottiin paketin päällä olevalla mustavalkoisella tarralla.
Lähetetty: 19.11.2005 16:15
Kirjoittaja samara88
Kannattaa 110:ssä vaihtaa konsolin järjestys, eli kun normaalisti tavarat on seuraavassa järjestyksessä: lämppärin hanikat - kello / ajotietokone & infotaulu - radio. Konsolin järjestys kannattaa kääntää seuraavaan järjestykseen: lämpärin hanikat - radio - kello / ajotietokone & infotaulu. Tällä menettelyllä saa enemmän tilaa johdotustöitä ajatellen, ainakin itse huomasin sen ja olen tehnytkin niin jo myymääni 110:n ja äidin autoon.
Muuten, mikä on vikakoodin E - 1606 selitys? Sellainen tuli näyttöön, kun tuossa äsken asensin äidin autoon ajotietokoneen. Auto on Euro-3 16V 110.