Sivu 8/23

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 5.3.2010 12:34
Kirjoittaja pvdriver
No nyt putosi sen kierroksen alaspäin, ja aika hyvä taisi tulla. Helma melkosen suorassa, takarengas peittyy hiukkasen lokarin kaaren alle, enemmän kuin etunen vaan se hämää vähän luulemaan takakenoksi, nuo takakaaret kun on reilusti alempana kun etulokarit... Mutta helma aika suorassa eli auto tasallaan... Samalla tuli penkkikin vähän parempaan asentoon, oli selkänoja turhan pystyssä ennen... :D Huomenissa kokeilemaan, ei varmaan yhtä heilakka ole se takapää. Vakioiskareilla mennään, joustovaraa sisäänpäin tuntuu olevan mukavasti ja tiet sen verran tasasia että pitäisi joustenkin pysyä paikoillaan. Ruostuuhan ne sinne kiinni ajanmittaan...

Ainiin: mikäli tuo jarrupaineen säädin toimii niin nythän saa takaset taas enemmän painetta kuin ennen... Pitää varmaan tehdä lyhkäsempi välitanko siihen akselin ja säätimen käyttövivun väliin... Taidan samalla vaivalla tehdä säädettävän, eli monta reikää joissa voi vaihdella ja siten hakea säätöä... Nytkin tuntuu takapainosilta jarrut, liekkö huonommista takarenkaista kiinni vai mistä, mutta pari kertaa yllättäny kun jarrutuksessa lähteekin persii semmoseen räkäsladiin että... :?

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 5.3.2010 13:37
Kirjoittaja 'aatee'
Sehän on vaan hyvä asia että auto on hieman takapainoinen kun takavetoinen on ja jäärata käytössä?
Perän suht löysänä pitää ja keula jäykempänä

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 5.3.2010 16:09
Kirjoittaja ElManu
240 Volovo. Löytyy peruspuljuista kaasuna ja tavallisina..

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 5.3.2010 18:01
Kirjoittaja pvdriver
No ei se ollutkaan ihan tasassa nyt kun päivänvalossa ajoin sen tasaselle maalle...
Kuitenkin parempi kuin ennen. Tuossa toisessa kuvassa näkyy vuoden alulta tilanne, jossa sekä perä että keula olivat ihan liian ylhäällä... Sitten oli pelkkä perä ylhäällä, nyt koko koppero likempänä maata:

http://korpics.1g.fi/sekalaista/DSCN134 ... all%29.JPG

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 7.3.2010 18:26
Kirjoittaja pvdriver
Tämmöstä tänään:
Kuva Kuva KuvaKuva

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 2.4.2010 17:14
Kirjoittaja pvdriver
Kausi alkaa olla ohi, jotakin muutoksia jos alkaisi taas tekemään:
Kuva Kuva.........................Klikkaamalla isompiin...
Tuommosta alkuun... Mahtaako öljyrengas olla ykkösessä pikkasen juntturassa ku näyttäs hiukka neekeriltä verrattuna muihin palotiloihin, tai sitten johtuu vaan siitä ku ykkönen käy viileimpänä... Tulupatkin nätin vaaleet muissa, tuossa pikkasen tummempi ja öljysempi? No männänrenkaat sinne varmaan tuloo uusittua muutenkin. Onko ehdotuksia mitä tuolle muuta tulis tehrä? :D Kannesta vaiko lohkosta siivat pois? Kanavien siistiminen jne... Ja kaikenlaisia viritysosia saa tarjota jos löytyy joutilaana joltakin nurkista... ;)

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 2.4.2010 18:48
Kirjoittaja pikku-maukka
ihan kansi remontti, eli venttiilien hionta, seetit koneistaa uusiks ja venavarrenkumit vaihtaa tarvittaessa vaihtaa venttiileitä ettei meni niin ohkaseks että palaa. se ottaako siivua kannesta vai lohkosta tuntuu olevan makuasia mutta sanotaan kyllä että ois "turvallisempaa" ottaa lohkosta. sitten jos oikein haluaa kunnolla niin kanavat kannattaa muotoilla.

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 2.4.2010 20:03
Kirjoittaja pvdriver
no näin oli tarkotus, kahtelee tuota kantta sitten pajalla kun sen sinne kuskaan jotta mitä tehään, miten pitää jne... toki kanavat olis tarkotus vähän muotoilla/muotoiluttaa, jos sattuu kunnon sarjat saamaan ja kaasuttimet ostetuksi...
siivua kuulema kannattaa ottaa jos suinki mahollista niin lohkosta. siitä vaikuttaa kuulopuheiden mukaan enemmän. kannesta sitten ihan ohkanen siiva korkeentaan, vrt. oikaisu. ventiiliremontti jo tehty tuohon joskus, ilmeisesti pari venaa uusittukin... ja männänrenkaat varmaan kannattanee uusia, laakerit tuntuisi olevan tuohon käyttöön kelposessa kunnossa, kilsoja kuitenkin suhteellisen vähän tulee...

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 2.4.2010 20:13
Kirjoittaja pikku-maukka
niin ja kun männärenkaat kerta uusit niin sylinterit hoonata samalla.

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 2.4.2010 20:25
Kirjoittaja pvdriver
pikku-maukka kirjoitti:niin ja kun männärenkaat kerta uusit niin sylinterit hoonata samalla.
niin juu, sekin tottakai...

paljonko suositellaan pois otettavaksi? männänpäästä, mun mittavälineillä 2,2 milliä lohkon tasaan, kaikkiko pois? ja kannestako ei mitään, vai himppu siitäkinkö? mielipiteitä?

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 2.4.2010 21:12
Kirjoittaja pvdriver
niin, onko muuten nokka-akselikin pakollinen hankinta tuossa tapauksessa jos tuplia meinaa laittaa?

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 3.4.2010 1:21
Kirjoittaja pikku-maukka
nuista määristä saa joku viisaampi sanoa

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 3.4.2010 10:19
Kirjoittaja ralli lada
Männät lohkon tasalle ja sitten mittaat palotilaa että paljonko kannesta pois että saat mieleisen puristus-suhteen.

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 5.4.2010 17:12
Kirjoittaja pvdriver
pikku-maukka kirjoitti:seetit koneistaa uusiks
Niin, noista seeteistä, onko noissa ladan koneissa virityskäyttöön tehty jotkut erityiset race-seetit vai vakiokulmillako mennään? Pystyykö noihin edes itse alkaa muuttamaan sitä seetiä?

Ja kannen avarruksesta ja muotoilusta, jos joltakulta löytyy projektista kuvia, tai muutoin ohjeita kuinka tehdään, mistä otetaan ja kuinka paljon niin kiitoksella&kumarruksella otetaan vastaan. mm, lyhennetäänkö ohjuri kanavan tasaan, vaiko muotoillaan kapeammaksi, ehkä pisaran muotoiseksi? Ja otetaanko palotilassa niistä korkeammista kohdista venttiilien vierestä tavaraa pois, vai ei, vai pyöristelläänkö vain sitä harjaa? Kuvia kiitos, niistä olisi suurta apua...

Re: ladan rakennusta...

Lähetetty: 11.4.2010 14:44
Kirjoittaja pvdriver
Tämmösen sähkökaavion kanssa tuli konehuoneen johtosarjoja selviteltyä:
jta kirjoitti:Klikkaa isommaksi.
Kuva
Pöydälle levitin pitkälleen johtokimput ja siitä aloin joutavia karsimaan, en siis vain katkomaan irtonaisia päitä vaan purkamalla kimput ja poistamalla koko piuhat. Lampunpesureiden moottoreiden piuhat ja pissapoikien johdot, äänitorvet, konetilan valo ja valoautomatiikka pois. Jäljelle ei kovin paljoa jääkään: valot, puola, pyyhkijät, flekti, lämpö-/öljy-/jarruneste-anturat, startti + laturin johdot...

Vähällä sitä loppujen lopuksi selevii, tuonverta jäi tarpeellisia, pitää vielä pestä ja niputtaa uudelleen, ja lisätä pistokkeella mm., kierrosluku + seosmittarin, flektin katkaisijan ja lisäöljynpainevalon johdot suoraan tuohon johtosarjaan niin ei irtonaisia johtoja jää ollenkaan konetilaan näkösälle. Ja ylimääräsiäkin oli...:
Jäljelle jääneet johtosarjat: Kuva Joutilaita: Kuva Ja tyhjää alakaa olla: Kuva Konehuoneen pesu + maalaus olisi kans ohjelmassa kun kelit lämpiää...