Hyvältä näyttää.
Projekti: Räkänaama racer
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Projekti: Räkänaama racer
kappas, muutkin näköjään yrittää tehdä mädästä uutta.
tohon näkyy kyllä jäävän vielä vanhaakin peltiä vähän.
tohon näkyy kyllä jäävän vielä vanhaakin peltiä vähän.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Projekti: Räkänaama racer
No aika paljon on saanut uusiksi vetää... en nyt koko lankaan jaksanut lueskella mutta olikos tässä joku pyhä idea, miksi näin mädästä piti lähteä autoa tekemään?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: Projekti: Räkänaama racer
Ei ollut tarkoitus näin mätää hankkiaQulle kirjoitti:No aika paljon on saanut uusiksi vetää... en nyt koko lankaan jaksanut lueskella mutta olikos tässä joku pyhä idea, miksi näin mädästä piti lähteä autoa tekemään?
Re: Projekti: Räkänaama racer
Hyvää jälkeä, hyvä että jaksat kyllä se lopulta palkitsee ja ompahan sitten ainakin ruosteeton, sen tietää kun ite tekee varmasti

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Projekti: Räkänaama racer
Nonniin, nostetaas räkänaama unohduksen alhosta. Melkein kolmannelle sivulle oli jo kerinnyt. Syksy tuli vietettyä Börjen ja Sven-Åken kotimaassa ja nyt on pikkuhiljaa palattu tänne tosimiesten kulmille. Lada on seissyt teltassa yksin elokuusta lähtien. Kesäkin meni projektin osilta täysin persiilleen, kun käyttöautosta tulikin toinen projekti tuohon rinnalle. Nyt on siitäkin matopurkista päästy eroon ja voi taas keskittyä täysin näihin itänaapurin ihmeisiin. Tuli sieltä lännestäkin tietysti tuollainen Suappi tuliaisina, mutta josko se pysyis paremmin kunnossa.
Jotain pientä siinä kesällä nyt kerkesi kuitenkin tehdä. Lähinnä siinä tuli puoli autoa hitsattua kasaan. Molemmat kyljet siis laikkasin kokonaan pois, kun olivat totaalisen mätiä ja siihen sitten muutama metri uutta saumaa ja peltiä. Suoraa peltiä on tainnut mennä n. 1,5 m² plus sitten kaikki valmiit korjauspellit, joita on ainakin tuplasti enemmän. Hitsaukset alkavat olemaan onneksi loppusuoralla. Naamapelti ja lokarit pitää vielä kiinnittää sekä hieman tuulilasin nurkkia korjailla. Muuta hitsattavaa on sitten penkeille uudet kiinnikkeet ja turvakaaret.
Olin vielä heinäkuussa erittäin optimistinen ajankäytön suhteen ja tavoitteena oli saada jonkinlainen värikin tuohon projektin pintaan. Toinen projekti piti kuitenkin huolen siitä, etten päässyt edes lähelle tavoitetta. Olin kuitenkin jo aloittanut hiekkapuhaltamaan koria ja siitä onkin ainakin puolet putsattu. Tuonhan joutuu vielä uusiksi vetämään ainakin pikaisesti, kun jouduin jättämään paljaalle pellille tuon talvehtimaan. No, siinä on sitten puhdetta alkukesään. Saa antaa hyviä vinkkejä mistä Uudeltamaalta/Päijät hämeen tienoilta saa isoissa määrissä puhallushiekkaa järkevään hintaan.
Tuohon tilaanhan projekti nyt jäi. Kuvia en nyt jostain kumman syystä löydä, mutta tylsiä hitsauskuviahan ne ois ollu. Tässä on kuitenkin uusi lelu, joka tuli hankittua isompaan ilmantarpeeseen: SPUTNIK. Eihän tuolla vielä ihmeitä tehdä, mutta ihan hyvin riittää tuollaiselle pienelle hiekkapuhalluspytylle, kun kytkee 2 pientä kompuraa tuon kanssa rinnan.
Nyt talven aikana koitan saada voimansiirron palikat rempattua, notta on sitten valmiina asennettavaksi. Eipä paljon huvita tuolla kylmässä teltassa tuota koriakaan työstää. Tänään purin vaihdelaatikon ihan näin yleissivistävässä mielessä. Muuten kaikki palikat näyttää olevan ok kunnossa, mutta nelosvaihteen kytkentärenkulan sekä kytkinakselin vastinosan hampaat näyttävät melekosen kuluneilta :O En ole nyt ihan satavarma, että kuuluuko noiden hampaiden näyttää tuolta, kun sen verran siististi ovat kuluneet (jos siis kuluneet). Muut hammaskytkimet näyttävät kuitenkin miltä pitääkin, enkä ymmärrä miksi tämän suoran vaihteen kytkentähammastukset olisivat erilaiset. Kertokaa viisaammat, mitä mieltä olette ao. kuvista:
Kytkentärenkulan hammastus
Suoran vaihteen hammastus synkron alla
Tuon kytkentärenkulan urista löytyi vieläpä metallinpalasia ja murusia, että aika selvä vaurio kyseessä, mutta silti siistin ja symmetrisen näköisiä.
Kannattaako muuten laakerit laittaa vaihtoon nyt samantien, vai onko rahan haaskausta? Lähinnä sitä mietin, että tuleeko näihin laakerivikoja eliniän aikana yleensä? Synkrot ainakin kolmos- ja nelosvaihteen osalta voisi laittaa vaihtoon.
Jotain pientä siinä kesällä nyt kerkesi kuitenkin tehdä. Lähinnä siinä tuli puoli autoa hitsattua kasaan. Molemmat kyljet siis laikkasin kokonaan pois, kun olivat totaalisen mätiä ja siihen sitten muutama metri uutta saumaa ja peltiä. Suoraa peltiä on tainnut mennä n. 1,5 m² plus sitten kaikki valmiit korjauspellit, joita on ainakin tuplasti enemmän. Hitsaukset alkavat olemaan onneksi loppusuoralla. Naamapelti ja lokarit pitää vielä kiinnittää sekä hieman tuulilasin nurkkia korjailla. Muuta hitsattavaa on sitten penkeille uudet kiinnikkeet ja turvakaaret.
Olin vielä heinäkuussa erittäin optimistinen ajankäytön suhteen ja tavoitteena oli saada jonkinlainen värikin tuohon projektin pintaan. Toinen projekti piti kuitenkin huolen siitä, etten päässyt edes lähelle tavoitetta. Olin kuitenkin jo aloittanut hiekkapuhaltamaan koria ja siitä onkin ainakin puolet putsattu. Tuonhan joutuu vielä uusiksi vetämään ainakin pikaisesti, kun jouduin jättämään paljaalle pellille tuon talvehtimaan. No, siinä on sitten puhdetta alkukesään. Saa antaa hyviä vinkkejä mistä Uudeltamaalta/Päijät hämeen tienoilta saa isoissa määrissä puhallushiekkaa järkevään hintaan.
Tuohon tilaanhan projekti nyt jäi. Kuvia en nyt jostain kumman syystä löydä, mutta tylsiä hitsauskuviahan ne ois ollu. Tässä on kuitenkin uusi lelu, joka tuli hankittua isompaan ilmantarpeeseen: SPUTNIK. Eihän tuolla vielä ihmeitä tehdä, mutta ihan hyvin riittää tuollaiselle pienelle hiekkapuhalluspytylle, kun kytkee 2 pientä kompuraa tuon kanssa rinnan.
Nyt talven aikana koitan saada voimansiirron palikat rempattua, notta on sitten valmiina asennettavaksi. Eipä paljon huvita tuolla kylmässä teltassa tuota koriakaan työstää. Tänään purin vaihdelaatikon ihan näin yleissivistävässä mielessä. Muuten kaikki palikat näyttää olevan ok kunnossa, mutta nelosvaihteen kytkentärenkulan sekä kytkinakselin vastinosan hampaat näyttävät melekosen kuluneilta :O En ole nyt ihan satavarma, että kuuluuko noiden hampaiden näyttää tuolta, kun sen verran siististi ovat kuluneet (jos siis kuluneet). Muut hammaskytkimet näyttävät kuitenkin miltä pitääkin, enkä ymmärrä miksi tämän suoran vaihteen kytkentähammastukset olisivat erilaiset. Kertokaa viisaammat, mitä mieltä olette ao. kuvista:
Kytkentärenkulan hammastus
Suoran vaihteen hammastus synkron alla
Tuon kytkentärenkulan urista löytyi vieläpä metallinpalasia ja murusia, että aika selvä vaurio kyseessä, mutta silti siistin ja symmetrisen näköisiä.
Kannattaako muuten laakerit laittaa vaihtoon nyt samantien, vai onko rahan haaskausta? Lähinnä sitä mietin, että tuleeko näihin laakerivikoja eliniän aikana yleensä? Synkrot ainakin kolmos- ja nelosvaihteen osalta voisi laittaa vaihtoon.
Re: Projekti: Räkänaama racer
Vaihdelaatikko rempattu. Vahdettua osaa: kytkinakseli, 3. ja 4. vaihteiden synkrot, kytkentärengas, sivuakselin kuulalaakeri sekä tietysti stefat. Hyvä, että tuli tämäkin purettua. Ei olis nelosella kovin kauaa päästelty.
Tässä pari kuvaa laatikosta:
Loota purettuna
Uudet osat
Pääakseli+kytkinakseli kotelossa
Vaihdetangot ja pakin hammaspyörät
Koottuna
Pikkuosien putsausta varten askartelin myös jonkinnäköisen hiekkapuhalluskaapin. Tuli vähemmän ruma kuin pelkäsin: Kaappi
Tänään tuli puhalleltua perämurkulan kotelo. Ois tarkotus alkaa nyt lukkoperää naittamaan perän rempan yhteydessä tuohon.
Tässä pari kuvaa laatikosta:
Loota purettuna
Uudet osat
Pääakseli+kytkinakseli kotelossa
Vaihdetangot ja pakin hammaspyörät
Koottuna
Pikkuosien putsausta varten askartelin myös jonkinnäköisen hiekkapuhalluskaapin. Tuli vähemmän ruma kuin pelkäsin: Kaappi
Tänään tuli puhalleltua perämurkulan kotelo. Ois tarkotus alkaa nyt lukkoperää naittamaan perän rempan yhteydessä tuohon.