VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Tälle ei suurempia ole tapahtunut, kilometrejä on kertynyt ja auto suurinpiirtein on toiminut. Ainoastaan lämmityslaitteen hanan huomasin vuotavan jalkatilaan ja sen vaihdoin. Nyt sitten "nuoruuden" vimmassani innostuin polkemaan kaasua niin rankasti että kaasuvivusta hajosi se muovinen kiinnike mikä kiinnittyy siihen palloniveleen, nippusiteillä pikakorjaus ja uudet hilppeet on tilattuna.
Jostain kummallisesta syystä innostuin raiskaamaan tämänkin yksilön ja innostuin repimään puskurit irti. Toki melkovarmasti laitan jossain vaiheessa ne vielä takaisin, nyt kuitenkin hetki ilman. Muutenkaan en aio tätä alkuperäisessä kuosissa pitää, vaikka moni varmasti sitämieltä on että ei kannata alkuperäistä pilata. Levitettyä peltivannetta tekis mieli alle laittaa ja madaltaa. Toki todennäköisesti vaan aluksi sellasia muutoksia että saa alkuperäiseen kuosiin halutessaan takaisin.
Tekis mieli vaihtaa tähän 2105 konepelti ja maski, omaa silmää miellyttänyt se aina enemmän.
Jostain kummallisesta syystä innostuin raiskaamaan tämänkin yksilön ja innostuin repimään puskurit irti. Toki melkovarmasti laitan jossain vaiheessa ne vielä takaisin, nyt kuitenkin hetki ilman. Muutenkaan en aio tätä alkuperäisessä kuosissa pitää, vaikka moni varmasti sitämieltä on että ei kannata alkuperäistä pilata. Levitettyä peltivannetta tekis mieli alle laittaa ja madaltaa. Toki todennäköisesti vaan aluksi sellasia muutoksia että saa alkuperäiseen kuosiin halutessaan takaisin.
Tekis mieli vaihtaa tähän 2105 konepelti ja maski, omaa silmää miellyttänyt se aina enemmän.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Pitihän taas sattua, aina oon takavetosilla ja huonoilla renkailla ajanut ja hyvin on pärjätty. Tänään aamulla aluksi tie vaikutti sulalta, silti ajoin muka varovasti. Varjoinen ja jyrkkä mutka aivan peilijäässä, mitään ei ehtinyt tekemään kun lähti käsistä. Ei muuta kun syvään ojaan kuskinpuoleinen kylki edellä, kuskin lokari ja naamapelti ainakin solmuun, kattoon myös yksi lommo, ovissa ei onneksi juurikaan mitään sanomista. Että ei tartte tätä paljon sääliä enää. Kehtaako tällä enää mihinkään kokoontumisiinkaan lähteä, tällä hetkellä ei riitä aika eikä raha ruveta vaihtamaan osia. Ajetaan vaan menemään kun kerran toimii.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Vaan se kuitenkin tärkeintä että kuski säilyi ehjänä. Kävikö ihan katollaan auto kun kattoonkin tuli lommo?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Ei käynyt katollaan asti, kyljellään oli siellä melko syvässä ojassa, siihen ihan oven yläpuolelle kattoon se lommo tuli. Säikähdyksellä tosiaan selvisi. Viimeistään nyt muuttu periaatteet että koska ne talvirenkaat vaihdetaan.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
iskunvaimentimilla on myös suuri merkitys pitoon. molemmista ladoista mitä omistuksessa on ollut niin iskarit vaihdoin samantien. lukkoperäkin on jeesannu ihan pirusti, eka talvi menossa.
Pääasia on kuitenkin ettei kenellekkään käynyt pahasti. peltiä pystyy aina oikomaan.
Pääasia on kuitenkin ettei kenellekkään käynyt pahasti. peltiä pystyy aina oikomaan.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
No nyt se tempun teki.
Menin kauppaan, tulin kaupasta, starttasin niin pärähti vaan. Tutkin asiaa ja totesin että kampi vaan pyörii, yläkerta pysyy paikoillaan.
No ei siinä kiskastiin kotiin ja otin jakopään auki niin remmistä hampaat silosena kammen kohdalta.. no ei auta katsella jostain uusi remmi. Olisko se tuo öljy mikä remmin pilaa? jostain pääsee vähän jokopäähän vuotamaan, remmihän ei ollu kuin mustaakseni puolitoistavuotta vanha. Tai ehkä vain venäläistä laatua.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Menin kauppaan, tulin kaupasta, starttasin niin pärähti vaan. Tutkin asiaa ja totesin että kampi vaan pyörii, yläkerta pysyy paikoillaan.
No ei siinä kiskastiin kotiin ja otin jakopään auki niin remmistä hampaat silosena kammen kohdalta.. no ei auta katsella jostain uusi remmi. Olisko se tuo öljy mikä remmin pilaa? jostain pääsee vähän jokopäähän vuotamaan, remmihän ei ollu kuin mustaakseni puolitoistavuotta vanha. Tai ehkä vain venäläistä laatua.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Onneksi selviää uuden remmin vaihdolla. Kai se vaan huonolaatuinen oli. Hopossa ainakin tainnut aina olla koneen etupää kostea öljystä eikä ainakaan siinä remmivikoja ole ollut.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Ei se kuitenkaan remmille hyvääkään tuo öljy tee pitemmän päälle eli kannattaa se tuokin puoli kuntoon laittaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Se tuli mieleen, että ehkä oikealla hihnan kireydelläkin lienee jotain vaikutusta sen kestoon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Facebooksissa kun kuvan näin niin aika paljon se öljyä on työntänyt. Saattanee jo vaikuttaakin.
Mutta tosiaan remmikoneen hyvä puoli, että matka jatkuu melko helposti.
Eikä syyläriäkään oo pahanpaikan tullen välttämättä pakko ottaa pois. Tosin onhan näissä enemmän öljyvuotopaikkoja kuin ketjukoneessa.
Mutta tosiaan remmikoneen hyvä puoli, että matka jatkuu melko helposti.
Eikä syyläriäkään oo pahanpaikan tullen välttämättä pakko ottaa pois. Tosin onhan näissä enemmän öljyvuotopaikkoja kuin ketjukoneessa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Onko muuten takavetoisen remmikone vapaasti pyörivä? Ei ole koskaan tullut kiinnitettyä huomiota tuohon asiaan.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Vapaasti pyörivä on, eli hihnarikosta selviää hihnan vaihdolla.
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Tänään taas haettu vuosi lisää ajoaikaa, eikä vikoja tai puutteita havaittu.
Ainoastaan takapyöränlaakerista välystä löysi ja pyöräytti rengasta josta rohinaakin kuului ja sanoi että selvätapaus mutta kun toinenpuoli oli Samanlainen ja siitä kuului yhtä karhea ääni totesi sen olevan ominaisuus eikä siitä mitään merkintää tullut.
Mutta jälleen kerran sama asia aiheutti ihmetystä konttorilla, tietokone näyttää että on katalysaattori auto. Inssi sanoi että ei hän asiaa mistään näe mutta uskoi kun sanoin että ei tässä koskaan kattia ole ollutkaan ja kysyi vielä toiselta inssiltä mielipiteen joka tämän viimevuonnakin katsasti. Jostain syystä tuo on jokavuotinen ihmetyksenaihe.
Ainoastaan takapyöränlaakerista välystä löysi ja pyöräytti rengasta josta rohinaakin kuului ja sanoi että selvätapaus mutta kun toinenpuoli oli Samanlainen ja siitä kuului yhtä karhea ääni totesi sen olevan ominaisuus eikä siitä mitään merkintää tullut.
Mutta jälleen kerran sama asia aiheutti ihmetystä konttorilla, tietokone näyttää että on katalysaattori auto. Inssi sanoi että ei hän asiaa mistään näe mutta uskoi kun sanoin että ei tässä koskaan kattia ole ollutkaan ja kysyi vielä toiselta inssiltä mielipiteen joka tämän viimevuonnakin katsasti. Jostain syystä tuo on jokavuotinen ihmetyksenaihe.
Viimeksi muokannut voimasika, 5.6.2017 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Re: VAZ-21072 - 1991 - 1300S - Käyttö/harrastus
Tervehdys kerholaiset. Kovin vähälle jäänyt tämä foorumille kirjoittelu muiden harrastusten viedessä aikaa ja nythän on niin surkeasti käynyt että on tainnut jäädä unholaan koko ladakerhon jäsenmaksukin! Korjaan kyllä tilanteen jossain vaiheessa.
Mutta ladailu jatkuu kyllä ahkerasti. Tämä 2107 laitetaan piakkoin telakalle ja aion ottaa moottorin auki, ehkä vaihtaa toisen koneen? Kuka ties. Korjailen lommoja ja ruostevaurioita yms. Käyttöautoksi siksiaikaa tulee samara. Huomenna (tiistaina) lähden hakemaan yhden samaran. Toivotaan että siitä on köyttöpeliksi. Hieman on sika säkissä kun autoa ei ole nähnyt, mutta vaikutti ihan hyvältä. Palataan asiaan.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Mutta ladailu jatkuu kyllä ahkerasti. Tämä 2107 laitetaan piakkoin telakalle ja aion ottaa moottorin auki, ehkä vaihtaa toisen koneen? Kuka ties. Korjailen lommoja ja ruostevaurioita yms. Käyttöautoksi siksiaikaa tulee samara. Huomenna (tiistaina) lähden hakemaan yhden samaran. Toivotaan että siitä on köyttöpeliksi. Hieman on sika säkissä kun autoa ei ole nähnyt, mutta vaikutti ihan hyvältä. Palataan asiaan.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03