Sivu 8/9

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 30.1.2016 16:02
Kirjoittaja t tulppu
Kestää jos vaihtaa vasta jossakin 85-90 vitosen sisään. jos 5 tirruuttaa 80vauhti -10 kilometriä mittari virhettä. niin menee ennen aikojaan rikki..

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 31.1.2016 8:23
Kirjoittaja Jarkko_I
Ite ku oon vitosen laatikolla ajellu nii nelonen riittää helposti 120 hujakoille, eihän sen kovempaa saa missää ajaakkaan :lol: Mut eipä ainakaa sitä vitosta kannata ees alle 100 vauhissa miettiäkkään

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 31.1.2016 11:57
Kirjoittaja Tommisatta91
Eli loppujen lopuksi vain käytöstä kiinni että kestääkö vai ei.. Kyllä taitaa tuo viis lovinen mennä tähän pakettiin sitte, jos käyki joku harakiri sen kanssa niin nuita nelilovisia on onneksi nurkissa oliko kolme vai neljä kappaletta varalla mukaanlaskettuna se mikä on nyt 1200 persiissä paikallaan :lol:

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 31.1.2016 12:10
Kirjoittaja Tommisatta91
Jotaki on tapahtunukki hallin puolella, mitään uusia hankintoja ei ole sen kummemmin uutta akkua lukuunottamatta tullut tehtyä tämänhetkisestä likviditeettitilanteesta(olipa pitkä ja hieno sana :shock: ) johtuen mutta 1500cc motti on nyt purettu aikalailla atomeiksi koska kyllähän nyt jotain leikkimistä täytyy keksiä :lol:

Kuvamateriaalia on vähän kehnonlaisesti tullu räpsittyä mutta on mulla tässä kuva eiliseltä ku lohkon ulkopintoja puhistelin surran kanssa:

1500 lohkon puhdistus

Enköhä mie vähä enemmän nuita kuvia saa aikaseks jahka menen käymään taasen hallilla uuemman kerran :)

Edit: olipa näköjään vähän suttunenki tuo yks ainoa kuva :?

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 1.2.2016 5:15
Kirjoittaja Tommisatta91
Niin, näitä kuvia nyt muutama..

Kansi puhdistettuna ja huollettuna, ei vielä kasattuna tosin:

http://aijaa.com/GSsp4V

http://aijaa.com/5bcVNj

Männät ja kampura purettuna: http://aijaa.com/PFxUb3

Mäntien puhdistelua;

Ennen: http://aijaa.com/ILa0Ma

Jälkeen: http://aijaa.com/tOiObg http://aijaa.com/QL6ZKZ

Siinäpä niitä nyt tältä erää, seuraavaksi sitte varmaan lohkoon uutta väriä, juuri muuta kummempaa kun ei ohkaisesta tilipussista johtuen pysty vielä lähiaikoina tekemään.. Mutta kuvia tulee kunhan vain edistystä taas tapahtuu johonkin suuntaan :) mukava jos jaksatte seurata ja jos ette jaksakkaan niin rustailen sitte vaikka omaks iloks tänne jorinoita :lol:

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 1.2.2016 8:08
Kirjoittaja Samza
Pittää muistaa sitte käyä joskus kesällä kahvilla siellä päin. Komia nappis :D

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 1.2.2016 18:11
Kirjoittaja Tommisatta91
Kernaasti tervetuloa vaan, viikonpäivästä ja kuun ja tähtien asennosta riippuen saattaa hyvällä tuurilla oluttaki olla tarjolla :lol:

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 1.2.2016 20:04
Kirjoittaja Samza
Tommisatta91 kirjoitti:Kernaasti tervetuloa vaan, viikonpäivästä ja kuun ja tähtien asennosta riippuen saattaa hyvällä tuurilla oluttaki olla tarjolla :lol:
Pitää siis pukea adidakset jalkaan :D

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 2.2.2016 5:18
Kirjoittaja Tommisatta91
kyllä, "kolmiraitaferrarit" on aina asiavaruste :D

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 2.2.2016 6:17
Kirjoittaja Tommisatta91
Noniin nyt ois sitte taas vähäsen puuhasteltu hallilla, lohkossa uus maali päällä ja jakokoppaa on puhisteltu/kiilloteltu (ja siinä sivussa kaverin datsunista laitettiin alakertaan kampiakseli ja männät veiveineen paikalleen uusilla laakereilla mutta se nyt lienee jossain määrin sivuseikka, ollaanhan nyt sentään ladafoorumilla niin ei humputeta nokitappidatsuneista sen enempää :lol: siitä on myös kuvia sitte tuolla meidän fb -sivulla jos jotaki kiinnostaapi)

Eli siis, tässä niitä kuvia:

1500 lohko pohjamaaleissa

1500 lohko maalattuna

jakokopan puhistusta, kiillotusta

Niin, ja pitihän se nyt väkisinki vähän kattoa miltä kokonaisuus näyttäis :D

sommittelua 1

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 4.2.2016 3:47
Kirjoittaja Tommisatta91
Taas on puuhasteltu, osien puhdistelua jälleen enimmäkseen, tässä siis kuvia..

http://aijaa.com/IaaSHE

http://aijaa.com/POA6Pi

Öljympumpun päätin myös aukassa ja vilkassa missä kunnossa on ja ihan hyväkuntoselta tuo vaikutti
http://aijaa.com/ZSZ3Cs

http://aijaa.com/JARws0

Termostaatti ennen ja jälkeen
http://aijaa.com/jBBrsl

http://aijaa.com/9NeVK4

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 9.2.2016 7:34
Kirjoittaja Tommisatta91
nyt on vähän sen suuntaisia onkelmia että lada säksättää lämpimänä, laitoinki tästä jo vähän juttua tonne lada foorumin fb sivulle.. eli kylmänä ei niinkään mutta sitten kun lämpiää niin alkaa säksätys kuulua, venttiilit on säädetty ja jakonetju kiritty, mikähän sitte neuvoksi :S

Edit: Tuossa hakua käyttäessä ja tutkiessa tuli semmonen mieleen että voiskohan nokka olla kulunut..? Tosin tuo nokka ei kyllä ole hirveän kauaa ehtinyt olla paikallaan että mikä sen nuin äkkiä ehtisi syödä sitte :shock:

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 9.2.2016 13:57
Kirjoittaja Jarkko_I
Ketju on kyllä voitu kirrata oikein, mutta onko se sitten todellisuudessa edes kiristynyt kunnolla. Venttiilien säädön yhteydessä oon ite aina kirrannu ketjun ja tarkastanu että varmasti on kireellä. Tuo säksätys voi myös johtua hajonneesta laahaimesta

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 10.2.2016 10:16
Kirjoittaja Tommisatta91
Joo nyt taas on nätimpi käyntiääni, nokan kun otti pois niin vika löytyi, eli 1.pytyn imunokasta oli kulunu melko mukavan näkönen siivu, onneksi oli tuo 1500cc:n nokka hyllyssä niin sai auton ajoon taas :)

Mutta sitten nuihin pienempiin ongelmiin.. alotetaan vaikka siitä että onkos muilla takavetosesta ikkunat irronnu nostimesta, mulla on molemmat takalasit irronnu... koitin sikaflexillä ne liimata takaisin kun lähipitäjän lasifirmassa suositeltiin sitä. Mutta se ei sitten pitänyt, tai no piti niin kauan kun ikkunoita ei käytetty :D
Nyt siis, millä nuo laittais kiinni että pysyvät??

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 10.2.2016 13:01
Kirjoittaja Flaiman
Ei kauaakaan kun ikkunannostimista tekniset palstalla kyseltiinkin. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=42877