Lainaus hesarista: Berner huomauttaa hyvänä puolena olevan, että kuljetusten avaaminen ulkomaiselle kilpailulle sujuvoittaa kuljetuksia ja laskee kustannuksia. Tämä taas hyödyttää elinkeinoelämää yleensä ja varsinkin yrityksiä, jotka ostavat kuljetuspalveluja.
http://www.hs.fi/politiikka/a1450495530063
Vaikka suomen verot säätäisi nollaan niin itämaan auto olisi halvempi, ainakin jos hutiloinnin jättää pois laskuista. Kuski on tilastokaavioiden (voi lukea vaikka pörssiyhtiöiden antamia tietoja) kuitenkin lähes se 50% suomalaisen autonfirman kuluista jos tessin mukaan mennään.
Jos joku alkaa penäämään mistä prosenttiluku on kotoisin niin voi mennä vaikka vetämään hanskat käteensä asiaa miettien. Aika tulee paremmin käytetyksi niin kuin sillä että alana kaivella jotain pörssiyhtiön vuosikertomusta jostain jossa lukee 46.88% ja sitten voi pistääkin hymiötä riviin.
Näitä poliisin valvontamaksuja ei muuten tarvitse maksaa jos on paperit kohillaan rekkafirmassa. Eli konkassa tai velkasaneerauksessa oleva osakeyhtiö, kuskilla luottotiedot mennyt ja nollatulot muutenkin. Sitten kun on vielä väärä ajokortti joka laittaa sakot eu-alueen ulkopuolelle niin pääsee aika halvalla jatkamaan siitä kerran vuodessa eteen tulevasta pikaratsiasta.
Kabotaasiin vastaaminen taitaa olla tekemätön paikka, ainakin jos eu-lakia noudattaa ja rahaa ei haluta polttaa suomalaisiin firmoihin.