Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tsekkaa toi out: http://www.nettiauto.com/283487lada-mies kirjoitti:ai tc nivaan? en oo ennen kuullukkaan.
ok
ite en oo ennen ees ajatellut että kukaan laittaa maastoautoon tc:n[/b]
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: ok
no maastossa sitä tehoo tarvitaan että pääsee jyrkemmillekin kallioille kiipeemään. Konela teki sillon 80-luvulla Nivoistakin turboja, olen kerran ollut Turbo-Niva 1600:sen kyydissäkinlada-mies kirjoitti:ite en oo ennen ees ajatellut että kukaan laittaa maastoautoon tc:n[/b]


- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Simolinin palstalta löyty tämmönen:
"Konela turbolla alumiinivanteet ja muita herkkuja, auto vielä eteläsuomessa mut menossa pohjoseen jos kukaan ei tarvi! Soitot ja kyselyt nroon 050-5023599."
"Olen vain sanan saattajana."
Elikkäs nyt ois tommonen turbo-Niva myynnis!
Eikä tuolla Suomen maastoissa ole niin väliä sillä tehomäärällä vaan kokonaisväännöllä mikä välittyy hyvän pidon omaavien renkaitten kautta maahan.
Formula Off-Road on ainoo tämän harrastuksen osa-alue missä autoissa tarvii olla tuota potkuakin, kyllähän noihin trial-autoihinkin laitetaan mieluusti v8-koneita mut oikeestaan vaan sen hyvän väännön, tasasen käynnin ja automaattihelppouden takia.
"Konela turbolla alumiinivanteet ja muita herkkuja, auto vielä eteläsuomessa mut menossa pohjoseen jos kukaan ei tarvi! Soitot ja kyselyt nroon 050-5023599."
"Olen vain sanan saattajana."
Elikkäs nyt ois tommonen turbo-Niva myynnis!
Eikä tuolla Suomen maastoissa ole niin väliä sillä tehomäärällä vaan kokonaisväännöllä mikä välittyy hyvän pidon omaavien renkaitten kautta maahan.
Formula Off-Road on ainoo tämän harrastuksen osa-alue missä autoissa tarvii olla tuota potkuakin, kyllähän noihin trial-autoihinkin laitetaan mieluusti v8-koneita mut oikeestaan vaan sen hyvän väännön, tasasen käynnin ja automaattihelppouden takia.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Juu väännön kannalta olis varmaan paras mut muuten tulee kyllä kalliiks.
Nivaa kun ei saa mitenkään pienemmälle dieselverolle ku sitä ei saa pakettiautoks millään ja huoltoautoonkin siitä puuttuu painoo.
Viime vuoden marraskuussa oli verotettu yks diesel Niva:
Merkki: Lada
Malli: Niva 1,9 D
Käyttöönottopäivä: 12.6.1995
Ajokilometrit: 74 000
Verotusarvo: 3400€
Autovero: 1020€
ALV: 224,40€
Yhteensä: 1244,40€
Nivaa kun ei saa mitenkään pienemmälle dieselverolle ku sitä ei saa pakettiautoks millään ja huoltoautoonkin siitä puuttuu painoo.
Viime vuoden marraskuussa oli verotettu yks diesel Niva:
Merkki: Lada
Malli: Niva 1,9 D
Käyttöönottopäivä: 12.6.1995
Ajokilometrit: 74 000
Verotusarvo: 3400€
Autovero: 1020€
ALV: 224,40€
Yhteensä: 1244,40€
Mutta mikäs muutos tähän hommaan juuri tulikaan??pressa kirjoitti:mielestäni nivankin saa pakettiautoksi
takapenkit kokonaan pois niin silloin tavarakantavuutta on yli 50% kantavuudesta
Jos se onnistuis niin lähenkin tästä heti irrotteleen *******n ransiitista konetta Nivaan

Takapenkithän on ihan turhat kun Nonnalle kelvannee patjakin.
Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nii ja sit noi Nivat on saksassa tosiaan aika kalliita, halvin diesel Niva mikä ny löyty on 1 999€ ja siihen sit kilvistä poisto,kuljetus, suomessa siirtokilvet ja sit veroja ootteleen nii tulee jo hintaa ihan hyvin Nivalle. Sit vielä oma hommansa hakee/anoa Deltasta vertaisuustodistusta että pääsee käymään maahantuontikatsatuksessa joka sekin on aika kallis.
Mut jos joku nyt aikoo hakee diesel Nivan jostain ni älä lannistu, ennakkotapaus löytyy jo, pitää vaan olla tarkkana vuosimallin ja muitten säännösten suhteen että saa sit joskus leimattuu.
Mut jos joku nyt aikoo hakee diesel Nivan jostain ni älä lannistu, ennakkotapaus löytyy jo, pitää vaan olla tarkkana vuosimallin ja muitten säännösten suhteen että saa sit joskus leimattuu.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
tuo käyttövoima vero on sama onko farmari vai kahdella penkkirivillä oleva pakettiauto
eli jos nyt haluaa tehdä halpaveroisen niin siinä pitää olla tuo tavara kantavuus yli 50% ja ainoastaa yksi penkkirivi
siis ainoastaan kuljettajan viereisiä paikkoja saa ola jos takapenki niin korkeampi vero
oli muistaakseni §23
eli jos nyt haluaa tehdä halpaveroisen niin siinä pitää olla tuo tavara kantavuus yli 50% ja ainoastaa yksi penkkirivi
siis ainoastaan kuljettajan viereisiä paikkoja saa ola jos takapenki niin korkeampi vero
oli muistaakseni §23
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
olishan toi Diesel Niva tuotuna kuitenkin suhteellisen edullinen, jos lähtee vertaamaan muihin saman ikäisiin ja/tai vähän ajettuihin Diesel maastureihin. Taitaa olla 95 dieselit oli sitten henkilö-, maasto- tai pakettiauto niin hinnat vielä siinä 10000 euroa minimi tai no ehkä 8000, mutta kuitenkin. Niva on sentään laatua auto kuitenkin, peugeot koneesta huolimatta.

http://www.niva-diesel.pl.ru/main/index.html
Tuolta kattelin että Nivaa saa 1.9:n lisäksi kaksilitraisella turbodieselillä, jossa suoritusarvot alkaa jo oleen kohdallaan! Sääli vaan ettei Venäjältä oikein voi autoa tuoda.
Ellei joku hommaisi sieltä naista, joka toisi mukanaan muuttoautona turpokiisseli-Nivan meille??
Tuolta kattelin että Nivaa saa 1.9:n lisäksi kaksilitraisella turbodieselillä, jossa suoritusarvot alkaa jo oleen kohdallaan! Sääli vaan ettei Venäjältä oikein voi autoa tuoda.
Ellei joku hommaisi sieltä naista, joka toisi mukanaan muuttoautona turpokiisseli-Nivan meille??
Reippaina käymme rekkain alle 
