Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

ai tc nivaan? en oo ennen kuullukkaan.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

lada-mies kirjoitti:ai tc nivaan? en oo ennen kuullukkaan.
Tsekkaa toi out: http://www.nettiauto.com/283487
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

ok

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

ite en oo ennen ees ajatellut että kukaan laittaa maastoautoon tc:n[/b]
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: ok

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lada-mies kirjoitti:ite en oo ennen ees ajatellut että kukaan laittaa maastoautoon tc:n[/b]
no maastossa sitä tehoo tarvitaan että pääsee jyrkemmillekin kallioille kiipeemään. Konela teki sillon 80-luvulla Nivoistakin turboja, olen kerran ollut Turbo-Niva 1600:sen kyydissäkin 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Simolinin palstalta löyty tämmönen:

"Konela turbolla alumiinivanteet ja muita herkkuja, auto vielä eteläsuomessa mut menossa pohjoseen jos kukaan ei tarvi! Soitot ja kyselyt nroon 050-5023599."

"Olen vain sanan saattajana."

Elikkäs nyt ois tommonen turbo-Niva myynnis!
Eikä tuolla Suomen maastoissa ole niin väliä sillä tehomäärällä vaan kokonaisväännöllä mikä välittyy hyvän pidon omaavien renkaitten kautta maahan.
Formula Off-Road on ainoo tämän harrastuksen osa-alue missä autoissa tarvii olla tuota potkuakin, kyllähän noihin trial-autoihinkin laitetaan mieluusti v8-koneita mut oikeestaan vaan sen hyvän väännön, tasasen käynnin ja automaattihelppouden takia.
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä diesel taitaisi kuitenkin olla paras ratkaisu, vääntöä löytyy vähän eri tavalla. Diesel-Nivan kun Saksasta hakis niin varmaan sillä jo mukavasti kiskois vaunuakin. Vaikka Pökötin diesel vähän epäilyttääkin :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Juu väännön kannalta olis varmaan paras mut muuten tulee kyllä kalliiks.
Nivaa kun ei saa mitenkään pienemmälle dieselverolle ku sitä ei saa pakettiautoks millään ja huoltoautoonkin siitä puuttuu painoo.
Viime vuoden marraskuussa oli verotettu yks diesel Niva:
Merkki: Lada
Malli: Niva 1,9 D
Käyttöönottopäivä: 12.6.1995
Ajokilometrit: 74 000
Verotusarvo: 3400€
Autovero: 1020€
ALV: 224,40€
Yhteensä: 1244,40€
Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10481
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

mielestäni nivankin saa pakettiautoksi
takapenkit kokonaan pois niin silloin tavarakantavuutta on yli 50% kantavuudesta
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Olishan siinä aika paljon veroo juu, eli pidemmällä aika välillä kannattais kyllä hommata se ransiitti vaunun vetoon.. :roll: (Onks hyviä ja halpoja ransiitteja kellään tiedossa?)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

pressa kirjoitti:mielestäni nivankin saa pakettiautoksi
takapenkit kokonaan pois niin silloin tavarakantavuutta on yli 50% kantavuudesta
Mutta mikäs muutos tähän hommaan juuri tulikaan??

Jos se onnistuis niin lähenkin tästä heti irrotteleen *******n ransiitista konetta Nivaan :lol:

Takapenkithän on ihan turhat kun Nonnalle kelvannee patjakin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Nii ja sit noi Nivat on saksassa tosiaan aika kalliita, halvin diesel Niva mikä ny löyty on 1 999€ ja siihen sit kilvistä poisto,kuljetus, suomessa siirtokilvet ja sit veroja ootteleen nii tulee jo hintaa ihan hyvin Nivalle. Sit vielä oma hommansa hakee/anoa Deltasta vertaisuustodistusta että pääsee käymään maahantuontikatsatuksessa joka sekin on aika kallis.
Mut jos joku nyt aikoo hakee diesel Nivan jostain ni älä lannistu, ennakkotapaus löytyy jo, pitää vaan olla tarkkana vuosimallin ja muitten säännösten suhteen että saa sit joskus leimattuu.
Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Nii se muutos mikä just vähän aika sit tuli oli juuri tää että henkilö- ja pakettiautoissa on sama käyttövoimavero eli siis pehmeepenkkisen farmariautonkin saa nykyään pakettiautoks mutta se ei vaikuta tuohon käyttövoimaveroon mitenkään eli helpotusta tulee vaan uuden auton kohdalla.
Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10481
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tuo käyttövoima vero on sama onko farmari vai kahdella penkkirivillä oleva pakettiauto

eli jos nyt haluaa tehdä halpaveroisen niin siinä pitää olla tuo tavara kantavuus yli 50% ja ainoastaa yksi penkkirivi
siis ainoastaan kuljettajan viereisiä paikkoja saa ola jos takapenki niin korkeampi vero
oli muistaakseni §23
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olishan toi Diesel Niva tuotuna kuitenkin suhteellisen edullinen, jos lähtee vertaamaan muihin saman ikäisiin ja/tai vähän ajettuihin Diesel maastureihin. Taitaa olla 95 dieselit oli sitten henkilö-, maasto- tai pakettiauto niin hinnat vielä siinä 10000 euroa minimi tai no ehkä 8000, mutta kuitenkin. Niva on sentään laatua auto kuitenkin, peugeot koneesta huolimatta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

http://www.niva-diesel.pl.ru/main/index.html

Tuolta kattelin että Nivaa saa 1.9:n lisäksi kaksilitraisella turbodieselillä, jossa suoritusarvot alkaa jo oleen kohdallaan! Sääli vaan ettei Venäjältä oikein voi autoa tuoda.

Ellei joku hommaisi sieltä naista, joka toisi mukanaan muuttoautona turpokiisseli-Nivan meille??
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin